Ga naar inhoud

Luna zeer waarschijnlijk EC


Domino

Aanbevolen berichten

Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee, maar wat lijkt me het verwarrend om zo'n grote tegenstellingen / schommelingen te zien, de ene voor de andere dag.


Bah, om onzeker van te worden, net als je weer goede hoop hebt, dat het dan weer slechter lijkt te gaan en andersom.


Voor nu klinkt het best positief, hopelijk zet het zich goed door en komt alles weer goed met je mooie Luna. :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook heel lastig en echt een rotziekte. Ik heb het altijd al een rotziekte gevonden maar nu ik er echt mee te maken heb....... bah....


 


Maar vandaag perenhapje en banaan geprobeerd voor de medicijnen.. maar ze trekt haar neus er voor op. Dus dat is jammer maar helaas.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet ook bedenken dat het vaak wel 2 tot 3 weken duurt voordat je echt verbetering ziet. Bij EC gaat het ook met pieken en dalen en elk baasje heeft de momenten dat die denkt: o jemig, die gaat het niet redden. Maar dat kun je pas over een paar weken met zekerheid zeggen natuurlijk. Dat is wel heel nuchter van mij gezegd want jij zit er maar mooi mee. 


 


Het zullen de komende weken voor jou zeer intensief zijn en ook voor Luna. 


 


Hier gaat het perenhapje met medicijnen ook niet hoor, dus dan maar 20 seconden even minder lief zijn en daarna belonen met iets wat ze heel erg lekker vindt (ze is ziek dus mag ze wel een beetje extra verwend worden toch ;)). En toch vind ik dat dit de band niet verslechterd, Cassie is sinds de wormkuur ook veel tammer naar mij toe.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze was altijd al vrij toegankelijk en aaibaar maar nu als ze me ziet vlucht ze een van de schuilhokjes in. Ik weet inderdaad ook dat het zeker de eerste weken met pieken en dalen gaat. Maar ik maak me zo'n zorgen om haar maag en darmen. Ze eet wel uit zichzelf gelukkig. Maar als ik voorzichtig voel, dan voelt die maag echt alsof er een harde bonk met gasbellen aan de buitenkant zit.

En echt veel keutels vind ik niet van haar of ze moeten even groot zijn als die van Joep, maar dat betwijfel ik. Ik hoop maar dat dat goed blijft gaan. dat vind ik nu nog het meest enge. Want de ec "lijkt" stabiel te zijn of in ieder geval niet veel erger te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gaf het al erbij in overleg, maar vanmorgen even beide (en cisaral en primperan/metocloral) gegeven om te kijken of dat wilde werken.


EN waarempel!!!!! Vanavond een aantal mooie keutels!! Niet haar normale grootte maar wel een heel stuk groter dan die speldenknopjes. Het waren gewoon keutels! Hoe blij kan je zijn met keutels!! :)


 


Ik vond haar ook een stuk beter aanvoelen, ze is nog wel wankel en scheef, maar ze had zich wat beter gepoetst heb ik het idee. Niet meer zo'n verwassen knuffel. En ze was nog steeds boos tot knarsetanden aan toe toen ik de medicijnen gaf. Dat knarsetanden deed ze niet van de pijn maar van boosheid, dat heeft ze al eerder gedaan.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je ik weet niet of het in jouw geval helpt. Maar ik deed Samson op mijn schoot zetten met zijn koppie van mij af. Dan masseerde ik zijn nekje heel voorzichtig daar werd hij altijd heel rustig van. En dan gaf ik pas het medicijn.


IK denk dat ik nu heel Bunnybunch over mij heen krijg maar ik gaf hem havermout met water aangelengd op een lepeltje met medicijn erin en dat vond hij heerlijk. Hij liep achter de lepel aan. Dit deed ik steeds meer aanlengen met iets dwangvoer of in water geweekte brokjes.


Een ander konijn gaf ik de medicatie op een stukje gedroogd brood. Ik vind je moet toch wat ook al is het niet altijd de gezondste manier.


Het is vaak uitproberen wat je konijn lekker vind.


Ook geef ik vaak medicatie zonder het konijn op te pakken gewoon in de kooi. Maar dan moet je denk ik de juiste kooi hebben en ervaring hebben.


Succes houd vol want het komt goed.


Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij krjig je niet over je heen hoor, als het op die manier beter gaat zonder stress is dat naar mijn idee altijd beter. En als het voor tijdelijk is maakt het toch niet zoveel uit.


 


Met Luna lijkt het iedere dag iets beter te gaan. Ze is in ieder geval een stuk pittiger en kwam vanmorgen zelfs aangelopen voor een stukje wortel. Dat heeft ze eerder niet gedaan, toen vond ze alles wel best en at ze wat omdat het moest. Nu zit ze lekker te smikkelen, ook voor een stuk wilgentak komt ze aangerend. Ze is nog wel steeds wat wankel en als ze de Fenbendrops heeft gehad heeft ze even een minder moment, maar dat hersteld zich vrij snel.


 


Ik moest trouwens tussen de fenbendrops en de andere medicijnen minimaal een uur en liefst 2 uur tussen hebben zitten. Dit in verband met een wisselwerking waarbij de Fenbendrops dan minder goed zouden werken. Wat is jullie ervaring hiermee?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt iedere dag iets beter te gaan met Luna, ze heeft flink zitten keutelen dus daar ben ik erg blij mee. Ze komt ook weer aanrennen voor wat lekkers. Alleen is haar koppie nog wat schuin, maar goed, we zijn pas net een week bezig.


 


Wat ik me eigenlijk afvroeg.... ze heeft nu dan EC, is dus wat zwakker, maar zou ze dan ook een grotere kans hebben op myxomatose? Ze is wel ingeënt hoor, maar ik vroeg me dat af.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer even een update, ik kwam net buiten voor de laatste ronde medicijnen en toen zat ze BOVENOP het schuilhokje!! Die sprong heeft ze dus wel durven wagen. Eraf ging wat minder soepel, maar blijkbaar voelt ze zich toch ook beter en stabieler. Eerder deed ze totaal geen poging. Tof om te zien!!


  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Luna gaat het naar omstandigheden best goed. Haar normale keutels vind ik weer in grote getale terug dus dat werkt weer naar behoren. :) Ze moet nog even de kuur ab afmaken (die is bijna op) en dan hoef ik haar nog maar 1 keer per dag echt te pesten met medicijnen.

En dan is het afwachten en hopen dat haar koppie weer echt recht gaat staan of niet.

Maar ik ben blij dat ze weer zo goed gaat. Zit er zelfs over te denken om eerdaags hun hok weer terug te zetten. Maar ik weet niet 100% zeker of ze daar stabiel genoeg voor is. Ik heb er geen haast mee verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .