Ga naar inhoud

Help Fluffy doet raar


Roosu

Aanbevolen berichten

Fluffy is een tijdje terug gecastreerd alles is prima verlopen en ik mocht hem al na een uurtje ophalen hij had een pijnstiller gekregen en leek er geen last van te hebben


hij hupte gewoon lekker rond in zijn ren en eten deed hij ook maar een week daarna had hij mij opeens gebeten in me been en de volgende dag weer ze tanden stonden echt in me been het was ook best wel pijnlijk 


 


voordat hij gecastreerd was sproeide hij zo af en toe maar dat leek steeds minder te worden na de castratie was het opeens heel erg geworden hij sproeit heel zijn ren onder echt niet normaal ik ben van plan om van de rommelkamer een konijnenkamer te maken maar dan moet hij natuurlijk niet overal gaan sproeien.


 


iemand tips?


Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm, niet normaal dat hij na castratie nog sproeit, zo wie zo plas opruimen met wc papier en het papier in zijn wc doen, vlokken er wel over heen doen. Eventueel de plasplekken bewerken met urine geur verwijderaar zodat hij dit niet blijft doen.


Is de castratie goed gegaan?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Te oud gecastreerd, aangewend gedrag, gewoon een *buiten zijn hormonen om* ontzettend dominant konijn, territoriaal onzeker, pure frustratie, er zijn zoveel redenen waarom een konijn sproeit naast de bekende hormoontjes van de geslachtsdelen... Ook na zijn of haar castratie ;) 


 


Meiyo was er ook een kei in, maar door haar territoriaal 'zeker' te maken ("Ja meis, dat is van jou") en mezelf middenin de 'konijnenfamilie' te parkeren, in een voldoende grote ruimte, is ze er zo goed als mee gestopt na Makoto zijn castratie. Het klinkt misschien gek, maar juist het verplaatsen naar een 'eigen kamer' kan hem goed doen... Het toevoegen van een ander konijn kan een (tijdelijke) opleving van het 'probleemgedrag' geven (ze moeten immers eventjes laten weten dat het van hen is), maar uiteindelijk als hij zijn eigen plekje heeft ( correctie, ruime plekje) die echt van hem is (en eventueel een vriendinnetje), dan kan dat zomaar ineens over zijn. KAN, zomaar ineens ;) Garantie tot aan t computerscherm :P 


 


Zeker met het bijten klinkt het alsof hij iets wilt verdedigen of frustratie... T zijn kleine scherpe beiteltjes, die dingen in hun bek :P Dus waarschijnlijk zelfs een combinatie van dominant en territoriaal onzeker gedrag met een vleugje frustratie erin. Er wordt hier altijd aangeraden 2m2 aan te houden voor (kleine) konijnen, omdat de meesten daar tevreden mee zijn, maar er lopen er ook tussen die niet rusten voor ze een kamer tot hun eigen gemaakt hebben ;) haha. Het is een kwestie van kijken waar hij rustiger van wordt zou ik zeggen ^^ Maar ik kan het ook mis hebben hoor... 


Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm, niet normaal dat hij na castratie nog sproeit, zo wie zo plas opruimen met wc papier en het papier in zijn wc doen, vlokken er wel over heen doen. Eventueel de plasplekken bewerken met urine geur verwijderaar zodat hij dit niet blijft doen.

Is de castratie goed gegaan?

bedankt voor je reactie ik probeer het plas op te ruimen maar soms ben ik er niet en trekt het in de deken die ik in zijn ren heb gelegd dus ik denk dat ik de deken maar eens uit ga wassen en de castratie is goed gegaan hoor ik kon Fluffy al gelijk ophalen hij leek er ook niet zoveel last van te hebben hij heeft ook normaal gegeten hooi en brokjes en huppelt lekker rond in zijn ren  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te oud gecastreerd, aangewend gedrag, gewoon een *buiten zijn hormonen om* ontzettend dominant konijn, territoriaal onzeker, pure frustratie, er zijn zoveel redenen waarom een konijn sproeit naast de bekende hormoontjes van de geslachtsdelen... Ook na zijn of haar castratie ;)

 

Meiyo was er ook een kei in, maar door haar territoriaal 'zeker' te maken ("Ja meis, dat is van jou") en mezelf middenin de 'konijnenfamilie' te parkeren, in een voldoende grote ruimte, is ze er zo goed als mee gestopt na Makoto zijn castratie. Het klinkt misschien gek, maar juist het verplaatsen naar een 'eigen kamer' kan hem goed doen... Het toevoegen van een ander konijn kan een (tijdelijke) opleving van het 'probleemgedrag' geven (ze moeten immers eventjes laten weten dat het van hen is), maar uiteindelijk als hij zijn eigen plekje heeft ( correctie, ruime plekje) die echt van hem is (en eventueel een vriendinnetje), dan kan dat zomaar ineens over zijn. KAN, zomaar ineens ;) Garantie tot aan t computerscherm :P

 

Zeker met het bijten klinkt het alsof hij iets wilt verdedigen of frustratie... T zijn kleine scherpe beiteltjes, die dingen in hun bek :P Dus waarschijnlijk zelfs een combinatie van dominant en territoriaal onzeker gedrag met een vleugje frustratie erin. Er wordt hier altijd aangeraden 2m2 aan te houden voor (kleine) konijnen, omdat de meesten daar tevreden mee zijn, maar er lopen er ook tussen die niet rusten voor ze een kamer tot hun eigen gemaakt hebben ;) haha. Het is een kwestie van kijken waar hij rustiger van wordt zou ik zeggen ^^ Maar ik kan het ook mis hebben hoor... 

Fluffy is niet te oud hoor hij is nu 6 maanden misschien dat het inderdaad dominant gedrag is maar het valt zo op omdat hij zo begon te doen na de castratie Fluffy heeft nu een ren van bijna 3m lang bij 1,20 breed binnenkort gaan we met hem naar de opvang om voor een maatje te kijken en krijgen ze de helen kamer maar die moet ik nog effen ombouwen  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .