Ga naar inhoud

We snappen het niet meer...


konijntjepip

Aanbevolen berichten

Oh oke! Ik heb het gefilmd, zou ik het je misschien kunnen sturen? 

Dat mag zeker, je kan het sturen naar opvang@konijnenparadijs.com

 

Betreft de diarree zou ik inderdaad even laten nakijken voor de zekerheid. Nijn hoeft daar niet voor mee, alleen wat ontlasting in een zakje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dame heeft dat ook 2 keer gehad. Waren met haar ook al even aan het tobben. Mankeerde van alles, maar wat er nu was kwamen ze niet achter. Bij onderzoek leek ze gewoon gezond en ze leek ook steeds op te knappen, maar had dan ineens weer wat anders. Tot ze "neerviel"en verkrampte. Dit was kort, was daarna even rustig en hupste daarna gewoon weer verder alsof er niks gebeurd was. Alleen kreeg zij een dag later een flinke aanval met stuipen en een flink scheef hoofd. Uiteindelijke diagnose was dus ec. De da weet het natuurlijk niet zeker, maar denkt dat alle andere vage klachten al met de ec te maken hebben gehad.


Maar er zijn zo veel dingen die het kunnen zijn.


Zou zeker alle dingen die je de afgelopen tijd gezien hebt even duidelijk opschrijven en mee nemen naar de da. Zo staat alles duidelijk op een rijtje en misschien herkend de da de combi van verschillende symptomen.


Ik hoop dat het allemaal meevalt en ze gewoon snel de oude is en een maatje kan uitzoeken.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch aandringen op een kuurtje Panacure en haar dit minstens 3 weken geven.

Als de dierenarts weer niets vind misschien toch eens een andere dierenarts raadplegen. Zitten er meer in deze praktijk?

Ook zou ik nog niet gaan koppelen tot ze weer wat beter is.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou we zijn net terug van de dierenarts,


ze ging haar onderzoeken, en toen ze op haar blaas drukte liep het plas er gewoon uit..


dit is onderzocht, dat was op zich wel goed, en er is ook een röntgenfoto gemaakt, en daar was op te zien


dat haar blaas vol zat met allemaal ruis.. Dit kan door het gemengde eten komen, sommige konijnen kunnen daar niet tegen,


dus hebben nu biks, en ze moet antibiotica en ze heeft pijnstilling.


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Door alle andere problemen zijn de problemen van de plakpoep en diarree wat ondergesneeuwd geraakt misschien maar ik zou deze nog steeds even langs de dierenarts brengen. Het konijn hoeft daarvoor zelf niet mee. Het is zo onderzocht en dan kan de dierenarts gewoon een kuurtje meegeven tegen wormen of net wat er is want dat kan gewoon het probleem zijn maar hier kunnen ze uiteindelijk heel ziek van worden.

Als ze zichzelf ook niet goed wast en last heeft van natte oogjes zou ik daar toch echt ook contact over opnemen met de dierenarts als je toch belt voor de ontlasting.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .