Ga naar inhoud

Hoe maak ik dwangvoer? Dringend!


Gekkie

Aanbevolen berichten

Tip voor volgende keer, 

Ik bewaar altijd het gruis wat onderin de science zakken zit. Dit kun je ook gebruiken om dwangvoer van te maken met warm water :)

Haha idd! :-)

 

Oh wat goed om te lezen. Alsze nu eet hoef je in principe niet meer te dwangvoeren.

Zeker als het veel stress oplevert zou ik het niet meer doen.

Knuffels Belleke

 

 

Heb het ook een keer gehad dat er pas na dwangvoeren gegeten werd. Ik keek het dan even aan en als er echt niet gegeten werd dan ging ik toch dwangvoeren, maar dan niet zo veel als ik anders zou doen. Dit steeds verder afgebouwd, want ja er moet natuurlijk ook zelf gegeten gaan worden. Vaak hielp het al als ik het dwangvoer gewoon in het hok zette. Dan werd dat wel opgelikt en hoefde ik niet meer met een spuitje in de weer.

Klinkt in ieder geval al weer beter dan gisteren. Hopelijk eet ze morgen al weer gewoon zelf.

 

De stand van zaken, ik heb ze sinds gisteren 15u niet meer gedwangvoerd. Ze heeft vannacht wel wat sience gegeten, maar niet bar veel...... Ik denk 1/4 van haar bakje. In principe zou ze het leeg moeten eten, maar dat doet ze niet.

Als er vanmiddag verder niks gegeten is van de sience, zal ik dan een wortel proberen en als ze ook geen wortel eet, zal ik dan maar weer dwangvoeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eet ze wel hooi???  Wat ik mij kan herinneren is dat Serenay ook pas weer langzaam ging eten. Maar als ze eten is dat goed. Leg er lekkers bij witlof, kruiden een wortel en kijk wat ze doet.

Succes ermee maar het komt goed hoor.

Knuffels Belleke

 

Ze heet heel erg miniem nog. Voorlopig heeft ze sinds vanochtend alleen 1 wortel op en ik denk 5 brokjes sience.

 

Is het verstandig om haar nog wat bij te voeren? Of leg ik er nog een wortel bij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze nog zo weinig eet, zou ik haar wel wat dwangvoeren, ja. Zo kun je het systeem weer opstarten. Ik doe altijd minder dan de aanbevolen hoeveelheid op het zakje. Ik heb namelijk flinke konijnen en dan zou je drie of vier spuiten moeten geven per keer. Dat vind ik wat veel want dan is hun maag vol en gaan ze niet weer zelf eten. Ik hou na een operatie om de 4 of 6 uur aan, afhangend van of ze zelf al iets eten of niet. Als ze zelf weer biks gaan eten binnen de 6 uur na de operatie, dwangvoer ik niet. Heeft je dierenarts er niks over gezegd eigenlijk? Ik heb eens gebeld en verteld hoeveel je volgens het zakje moet geven en dat vonden zij ook veel te veel. Cisaral kan ook helpen om het maag-darmsysteem weer op gang te helpen, dat zou je aan je dierenarts kunnen vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze nog zo weinig eet, zou ik haar wel wat dwangvoeren, ja. Zo kun je het systeem weer opstarten. Ik doe altijd minder dan de aanbevolen hoeveelheid op het zakje. Ik heb namelijk flinke konijnen en dan zou je drie of vier spuiten moeten geven per keer. Dat vind ik wat veel want dan is hun maag vol en gaan ze niet weer zelf eten. Ik hou na een operatie om de 4 of 6 uur aan, afhangend van of ze zelf al iets eten of niet. Als ze zelf weer biks gaan eten binnen de 6 uur na de operatie, dwangvoer ik niet. Heeft je dierenarts er niks over gezegd eigenlijk? Ik heb eens gebeld en verteld hoeveel je volgens het zakje moet geven en dat vonden zij ook veel te veel. Cisaral kan ook helpen om het maag-darmsysteem weer op gang te helpen, dat zou je aan je dierenarts kunnen vragen.

 

Ik heb geen info gekregen over dwangvoeren, dus heb gisteren en eergisteren gewoon een prakje gemaakt van sience en appel, dat ging er vlot in.

 

Ze heeft net, een paar minuten na mijn berichtje hier, weer wat biks gegeten. Ze eet wel, maar heel weinig. Ben al blij dat ze aan de biks zat te knabbelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

O dat is goed nieuws. Meestal stop ik met dwangvoeren als ze weer biks eten. Misschien moet je het dan nog even afwachten of ze nog meer biks wil eten. En aan de hand daarvan beslissen of je voor de nacht nog dwangvoer geeft. Dat zou ik tenminste doen.

Als ze nu ook nog wat hooi wil eten, dat zou natuurlijk fijn zijn! Ik leg trouwens de hapjes vaak vlak voor hun neus neer. Als ze dan te lui zijn om op te staan, hoeft dat niet. Ik zet ook wel eens wortelhapje/perenhapje/bananenpapje met dwangvoerpoeder erdoor op een schoteltje neer.

Maar goed, als ze biks wil eten, voelt ze zich vast al wat beter dus dat is mooi. Dan gaat ze vast weer gewoon eten, dat gebeurt hier tenminste wel meestal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou vooral veel groen geven, die biks komt op het laatste pas. En een hele wortel is nou ook niet bepaald niks. Veel suiker wat niet geweldig is voor de darmen terwijl je een konijn hebt wat al niet goed eet. Ik snap dat je wilt dat ze goed eet maar begin eens met dingen te geven die niet gelijk zo zwaar op de maag vallen als wortel en brokjes. Je kan gerust brok neerzetten maar zou eerder veel groen en verse kruiden aanbieden (natuurlijk wel groen dat ze normaal ook gewend is).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou vooral veel groen geven, die biks komt op het laatste pas. En een hele wortel is nou ook niet bepaald niks. Veel suiker wat niet geweldig is voor de darmen terwijl je een konijn hebt wat al niet goed eet. Ik snap dat je wilt dat ze goed eet maar begin eens met dingen te geven die niet gelijk zo zwaar op de maag vallen als wortel en brokjes. Je kan gerust brok neerzetten maar zou eerder veel groen en verse kruiden aanbieden (natuurlijk wel groen dat ze normaal ook gewend is).

Ze is wortel gewend. Ze krijgen hier niet zoveel verschillende dingen. Sla, witloof, wortelloof of wortel.

Dus in principe is een wortel wel bekend.

Keutels zijn mooi rond en groot gelukkig.

Zal morgen iets minder wortel geven, dacht dat het suikergehalte wel meeviel! Niet dus haha.

Ze is opzich best actief ook, dus ik denk dat het mede dankzij jullie hulp wel goed zal komen met haar! :-D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat denk ik ook wel, als de keutels niet met klein zijn dan is het prima op gang allemaal :)

In wortel zit toch best wat suiker ja, het is meer een snack om een stukje van te geven ;)

 

Ja idd, prachtige keutels draait ze :P 

 

Ik heb het geriskeerd om haar gisteren niét te dwangvoeren, omdat ze wel een heel klein beetje biks at, en wortel. En vannacht heeft ze bijna heel haar bakje biks leeg gegeten! :D yes!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .