Ga naar inhoud

Nagels knippen :0


EllaxxJack

Aanbevolen berichten

Bij de meeste konijnen geld wanneer ze buiten de haargrens komen maar dit geld niet voor alle konijnen. Als je ze lang vind kan je ze wel een stukje bij knippen zolang je maar zorgt dat je een stukje nagel over laat voor het leven. (het roze gedeelte in de nagel) het word daar dichtbij namelijk gevoelig en als je in het leven knipt gaat de nagel bloeden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een perfecte konijnennagel is een paar millimeter langer dan het leven. Een nagel die langer is zorgt ervoor dat het konijn niet meer prettig kan lopen en kan dus best geknipt worden. Als je het leven niet kunt zien, kan je ook de haargrens aanhouden. Wanneer de nagels langer zijn dan de haren van de tenen kunnen ze geknipt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nageltjes mogen geknipt worden als ze langer zijn dan het leven. Dit leven is het best te zien in goed (zon)licht, ook bij konijnen met donkere nagels. Bij donkere nagels is het leven donkerder dan de rest van de nagel.


Als je te lang wacht met knippen, kunnen de nagels krom groeien. Zij groeien dan meestal naar de zijkanten. Wees dit voor en probeer de nagels te knippen voordat ze een centimeter na het leven zijn gegroeid. Zo hou je het goed bij. Zie je het leven niet goed, of vind je het eng, dan kun je vaker knippen, maar haal je er gewoon een paar mm vanaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijnen veel graven of op tegels of iets dergelijks lopen is het vaak niet nodig om de nagels te knippen. Dit hangt natuurlijk wel van de stand van de nagel/teen af. Als je geen nagels bij de haren van de poten ziet uitsteken is het in ieder geval niet hard nodig.

Je kan bij het inenten van je konijnen de dierenarts even vragen of hij/zij naar de nagels wil kijken en het knippen eventueel voor wil doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

;) Twiggy is pik zwart qua beharing...maar ook pik zwart bij de nagels...waar je vaak nog wel een lichte schemering door de nagel heen zit (als je deze in het licht houdt) waar het leven niet zit,....bij haar zie je dus echt helemaal niets...pikkie zwart...dus ik (en ook de DA) hou de haarlijn aan...maar ik vraag het meestal ook ff aan de DA als ik daar ben...omdat ik stiekem niet degene wil zijn die per ongeluk in haar leven knipt..;)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de meeste konijnen geld wanneer ze buiten de haargrens komen maar dit geld niet voor alle konijnen. Als je ze lang vind kan je ze wel een stukje bij knippen zolang je maar zorgt dat je een stukje nagel over laat voor het leven. (het roze gedeelte in de nagel) het word daar dichtbij namelijk gevoelig en als je in het leven knipt gaat de nagel bloeden.

heel flauw maar.. knip jij er een stuk nagel bij? Ik knip er een stuk af :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik noem dat altijd bijknippen, je haar word toch ook bijgepunt? ;)

 

 

Ze plaagde je met de spatie tussen bij en knippen, denk ik.

Ik plaagde inderdaad, maar technisch gezien klopt bijgepunt ook niet. Er gaat iets af, niet erbij :P

Terug on topic: als de konijnen buiten zitten en veel graven denk ik niet dat je snel de nageltjes zal hoeven knippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .