Ga naar inhoud

Voedster van 2 laten steriliseren of niet ?


Stamperlove

Aanbevolen berichten

Hee iedereen... Ik zit met een lastige beslissing....


 Ik wil ons voedstertje van 2 jaar laten steriliseren, maar ik hoor vaak dat het op die leeftijd vele risicovoller is... Ik zou het gewoon laten doen zodat ze geen kans heeft op baarmoederkanker en aangezien ze nogal vaak schijnzwanger is.. 


Wat zouden jullie doen ?


 


Bedankt


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze raden aan vanaf 1jaar te castreren maar 2jaar is prima.

Helemaal geen extra risico als bij voedsters van 1jaar.

Ik heb 240€ betaald voor de castratie, 3overrnachtingen en de medicijnen.

Vrij veel geld maar wat moet, moet.

Ik woon ook in belgie waar de konijnkundige dierenartsen niet zo dik bezaaid zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toen ook twee dames laten helpen waren ook twee jaar. Omdat ze steeds reden op hun partner.

Doordat ik ook voor de dierenbescherming heb opgevangen en daardoor een goed kontakt heb met de dierenarts hoefde ik ook alleen de kosten te betalen. Ik dacht dat het 100 euro was.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als wj naar de dierenarts gaan voor een van onze nijntjes gaat de ander altijd mee, dit was ook zo bij de castratie van onze voedster. Maar niet iedere dierenarts hoeft hier ruimte voor te hebben. Ik zou zeggen wel doen maar overleg even met de dierenarts of hij/zij ruimte heeft.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .