Ga naar inhoud

mijn konijn heb schijnzwanger


Bunnysgirl

Aanbevolen berichten

Zou je konijn dan drachtig kunnen zijn dat je naar de DA gaat?


 


Meiyo is met 9 weken bij Makoto vandaan gehaald, en die sleept nu ook met hooi, hennep, baddoeken en stukjes vacht rond en stopt alles onder d'r plank. Ik weet zeker dat ze niet zwanger kan zijn, maar dat maakt het niet minder vervelend voor ze. Gewoon lekker d'r gang laten gaan, over een paar dagen is dat vanzelf over. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat je aan de hand van een ingevulde geboorte datum kan zeggen of iemand verstand heeft van de bloemetjes en de bijtjes.. het kan net zo goed een verkeerde datum zijn , bijvoorbeeld omdat je onder de 13 niet zonder toestemming mag registeren.

Dit is of een fake account van iemand die wil kijken hoe ze een forum gek kunnen krijgen, of van een kind die echt niet weet wat ze doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kind wat het verhaal van 'mannetje + vrouwtje = baby's' niet kent, is ook niet capabel genoeg om naar de da te gaan om een echo te laten maken om te kijken of er kleintjes aanwezig zijn. En die persoon is dan ook te jong om te weten wat een schijnzwangerschap is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe dan ook (ik doe toch een poging), als je een ram en een voedster hebt en ze zijn niet geholpen laat ze dan ook niet samen, ook niet onder het bed, ook niet als jij er bij bent want dan loop je gewoon bewust risico dat je voedster zwanger wordt. Mocht je dit leuk lijken zit je hier op de goede plek om je eens goed in te lezen wat er precies niet leuk aan is en wat er allemaal mis kan gaan.


 


Als je ze al samen hebt gelaten heb je inderdaad kans dat je voedster zwanger is, ben je bij een kundige dierenarts geweest? Zijn de geslachten ook gecheckt dat je zeker een ram en voedster hebt? Laat ze dan apart en de ram zo snel mogelijk castreren, 2 weken na castratie kun je ze op neutraal terrein opnieuw koppelen mits je voedster niet bevallen is in de tussentijd. Ik hoop het maar van niet maargoed zoals gezegd, je weet denk ik wel wat het gevolg is van twee dieren van het verschillende geslacht bij elkaar zetten die niet geholpen zijn.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat erg, sterkte. Was het het vrouwtje of het mannetje? Als het vrouwtje wel zwanger was, kan ze daaraan zijn overleden. Ik vraag me af of ze moest gaan bevallen en dat er iets mis is gegaan. Konijnen zijn maar 30-31 dagen zwanger he. Als het zo is dat het vrouwtje zwanger was en ze overleden is, dan hoop ik dat je er wat van geleerd hebt. Konijnen die niet gecastreerd zijn, maken samen konijntjes, daar kun je echt vanuit gaan. En als ze zwanger raken, kunnen ze doodgaan daaraan. Dan is er iets mis gegaan in de baarmoeder. En dan moet je wel heel snel zijn met naar de dierenarts gaan om ze te redden. Maar misschien was het een andere doodsoorzaak, dat kan altijd en is lastig te achterhalen. Dan zie je meestal dat ze eerst stoppen met eten, maar ze kunnen ook ineens doodgaan zonder merkbare symptomen. Misschien is het een idee als je eerst op dit forum wat informatie gaat lezen voor je weer een nieuw maatje gaat halen voor je konijn. Er is veel wat de meeste mensen niet weten over konijnen namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat erg, sterkte. Was het het vrouwtje of het mannetje? Als het vrouwtje wel zwanger was, kan ze daaraan zijn overleden. Ik vraag me af of ze moest gaan bevallen en dat er iets mis is gegaan. Konijnen zijn maar 30-31 dagen zwanger he. Als het zo is dat het vrouwtje zwanger was en ze overleden is, dan hoop ik dat je er wat van geleerd hebt. Konijnen die niet gecastreerd zijn, maken samen konijntjes, daar kun je echt vanuit gaan. En als ze zwanger raken, kunnen ze doodgaan daaraan. Dan is er iets mis gegaan in de baarmoeder. En dan moet je wel heel snel zijn met naar de dierenarts gaan om ze te redden. Maar misschien was het een andere doodsoorzaak, dat kan altijd en is lastig te achterhalen. Dan zie je meestal dat ze eerst stoppen met eten, maar ze kunnen ook ineens doodgaan zonder merkbare symptomen. Misschien is het een idee als je eerst op dit forum wat informatie gaat lezen voor je weer een nieuw maatje gaat halen voor je konijn. Er is veel wat de meeste mensen niet weten over konijnen namelijk.

haar darmen lagen stil en ik had dwangvoer en medicijnen gekregen maar als gedaan maar tocht plotseling overleden vannacht om 2: 37 uur. :  :  : ik mis haar heel erg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee, het is wat verwarrend zo want je begon dit topic over schijnzwangerschap. Toen zei je iets waardoor ik meteen dacht, nou, die is zwanger. En nu blijkt dat je konijn niet at. Ik snap het niet meer zo eigenlijk! Had je gemerkt dat je konijn niet at dan? En heb je ze nou samen laten 'spelen' terwijl ze allebei vruchtbaar waren, of niet? Je hebt wel een heleboel weggelaten en ik vraag me nu wel af waarom, ik vind het altijd prettig als mensen de situatie goed uitleggen anders kan ik me ook niet inleven en eventueel helpen. En daarom reageer ik, omdat ik wil helpen. Het is dan wat frustrerend om te merken dat je konijn blijkbaar ziek was, waarom heb je dat niet verteld? Of was dat het andere konijn? Veel vragen heb ik dus en je beantwoordt niet veel. Je mag natuurlijk zeggen wat je wilt maar ik vind iets meer informatie wel prettig. Dat is wel zo netjes, vind ik, als iemand je probeert te helpen. Ik vind het wel erg voor je trouwens, sterkte met het verlies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik denk, het vrouwtje is overleden, terwijl er sprake was van een mogelijke zwangerschap. Dan vind ik het niet logisch dat ze is overleden aan een stille darm. Ik zeg niet dat het zo is maar misschien is ze toch overleden aan een verkeerd afgelopen bevalling en durft ts dat nu niet zo goed toe te geven. Dat zou kunnen, ik zou dat ook wel snappen. Het is niet leuk om toe te geven dat je fouten hebt gemaakt. En in deze was er misschien echt sprake van onwetendheid, hoe ongelovelijk ook, het kan. En dan is het gewoon een drama natuurlijk. Dan vind ik het weer erg sneu, als dat het geval is. Ik wist ook cruciale dingen over konijnen niet toen ik eraan begon, okee, wel hoe vruchtbaar ze zijn. Waarom denk je dat ze het symbool zijn van playboy? Maar zoiets kan iets zijn waar iemand te weinig over weet en dan kan een konijn zwanger raken. Maar goed, allemaal speculatie, ik hoop nog op een reactie van ts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is wel jong, sneu hoor. Wil je nog antwoord geven op de vragen die ik had? Ik heb nu het idee dat je een beetje om de hete brij heen draait namelijk maar ik kan me vergissen. Ik snap dat je je er erg rot over voelt hoor maar ik blijf me afvragen wat er nu eigenlijk gebeurd is. Heb je het idee dat je haar had kunnen/moeten redden? Want dat is heel herkenbaar. Het helpt om wat in te lezen over aandoeningen bij konijnen zodat je symptomen wat sneller herkent. Daarom vraag ik me ook af wat er mis is gegaan, zodat ik en de rest je misschien wat kunnen voorlichten zodat het niet nog eens gebeurt. Ik vraag het je gewoon op de man/vrouw af, is je konijn echt overleden aan een stille darm? En dan vraag ik me ook af, wordt een doodziek konijn wel schijnzwanger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .