Ga naar inhoud

Mag een konijn Daktarin?


Jolien_1999

Aanbevolen berichten

(Tja, Fabienne. Ik vond je behoorlijk uit de hoogte doen, en daar hou ik absoluut niet van. Daarnaast geef je foutieve informatie, dat vind ik dan gezien je houding hier best kwalijk. Konijnen zijn geen knaagdieren, maar prooidieren. Knaagdieren hebben dierlijke eiwitten nodig, kan zeker ook in de vorm van vlees, het is maar hoe je dat zelf wil geven.)


Link naar reactie
Delen op andere sites

(Sorry Jolien, ik wil nog 1 ding zeggen en dan zal ik stoppen met offtopic gaan: Fabienne, ik ken jou niet persoonlijk. Ik heb hier alleen in al die jaren al zoveel mensen voorbij zien fladderen die dan in een dierenkliniek werken, of niet in een dierenkliniek werken, en zich voordoen alsof ze zoveel weten. Daar wordt je wel een beetje allergisch voor, ik dan in ieder geval. We zijn op dit forum met mensen die al lange tijd konijnen hebben en daar enorm veel vanaf weten, misschien soms wel meer dan mensen die bij een dierenkliniek werken. Voor mij ben jij de zoveelste bijvoorkomende fladderaar, en dan reageer ik fel. Dat heeft verder niks met jou persoonlijk te maken! Oke? Enne....vergis je niet in wat ik allemaal voor mijn medemens doe in het dagelijks leven, gezien je reactie op mijn Ghandi quote...) 


  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar veel kittens van straat gehaald met diverse schimmels (werk in een dierenopvang). Mijn DA wilde ons niet geloven maar na 10 dagen moest hij ons elke keer weer gelijk geven. Enigste wat wij deden is een vitamine C tabletje (kan gewoon goedkoopste soort zijn) helemaal fijn prutten in klein beetje water. Dan krijg je een papje. 1x per dag dat papje op de plekken smeren (met weg werp handschoenen aan) en op laten drogen (leidt het dier af met wat lekkers zodat het goed kan inweken). Na 10 dagen lieten wij de DA controleren die alles uit de kast haalde om maar te bewijzen dat ze het nog hadden maar het is hem niet 1x gelukt.


 


Uiteraard langs je DA gaan voor onderzoek maar als dat niet mogelijk is en daktarin mag niet/kan niet of werkt niet afdoende dan is dit misschien een middel wat je wel kan proberen. Vitamine C is sowieso niet giftig. Het werkt niet tegen alle schimmels e.d. maar wel tegen een zeer groot deel.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga me niet mengen in de discussie, kom alleen even muggenziften eigenlijk; konijnen zijn inderdaad geen knaagdieren, maar prooidieren zijn ook geen familie of orde in de biologie.

Zoals een cavia een knaagdier is is een konijn een haasachtige.

Succes morgen Jolien!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach jeetje meid, was er al bang voor :(


Goed je handen wassen, ook als je van nijn naar caaf gaat...en uiteraard voor jezelf, want schimmel is uitermate besmettelijk.


Succes en ik hoop dat er spoedig verbetering zal optreden!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .