Ga naar inhoud

konijn vrolijk na overlijden vriendinnetje


snoesnoe

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,


 


Ongeveer 1,5 maand geleden hebben wij voor de tweede keer in een half jaar een van onze konijnen moeten laten inslapen. Afgelopen december hebben we onze voedster moeten laten inslapen. We willen absoluut niet een konijn alleen houden, dus hadden we vrij snel weer een vriendinnetje voor onze ram uit de opvang gehaald. De koppeling ging vrij moeizaam, maar uiteindelijk konden ze samen door één deur, al was het niet zo'n verliefd stelletje als dat onze ram was met onze eerste voedster. Helaas hebben we dit vriendinnetje zoals gezegd een paar weken geleden ook moeten laten inslapen. 


 


Het gekke is dat onze ram daarna helemaal opleefde. Vrolijk, huppelen, spelen, binkies...... Alles wat we al een hele tijd niet hebben zien. Toch raar dat hij dat nu laat zien nu hij alleen is. Ik heb me zelfs al even afgevraagd of hij niet een uitzonderingsgeval is, of hij het zeldzame geval is dat graag alleen zit. Maar ik ga er maar vanuit dat het laatste vriendinnetje geen goede match was. 


 


Aangezien ik hem toch wel graag een nieuw vriendinnetje wil geven vraag ik mij af hoe ik kan zorgen dat dit wel een goede match is. Hij is de vorige keer meegenomen naar de opvang, maar hij was door de autorit en alles zo bang, dat, achteraf gezien denk ik helemaal niet te zien was of er een match was of niet. Ook bij het koppelen thuis bleef hij heel lang heeeeel erg bang. Dit konijn was wel een stuk jonger dan hem. Hij is zelf minstens bijna 6 jaar (echte leeftijd onbekend). Zal het beter gaan met een wat ouder konijn? En hoe kan ik een goede match voor hem zoeken als hij zo bang wordt als ik hem meeneem? 


 


Ik wil graag mijn Foofer nog een vrolijke en fijne oude dag bezorgen! 


 


Bedankt voor het meedenken! 


 


groetjes Lieke


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat sneu, 2 konijntjes zo snel achter elkaar!


 


Ik zou je goed laten informeren door een opvang wat betreft het karakter van een nieuw konijntje. Meestal kunnen ze het redelijk inschatten. Je kunt dan ook overleggen wat handig is: hem meenemen en een tijdje daar laten, zodat ze echt kunnen zien dat het een goede match is. Of een voedster mee naar huis nemen en thuis koppelen, met de afspraak dat ze terug gaat als het niet klikt. Ik zou wel zeker nog een poging wagen met een koppeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook idd proberen te koppelen bij jou met de afspraak dat ze weer terug kan als jij dat tenminste aankan.

Ik kan me zo voorstellen wat jij voelt, ik heb ook afscheid moeten nemen van 3 konijnen( 1 maart, 8 maart en half april)

Saartje bleef alleen over en leek ook helemaal happy en ik was er wel klaar mee, aan zo'n beestje wennen, hechten en dan afscheid.

Zag ook een toekomst voor me met Saartje alleen, totdat de scherpe kantjes van verdriet er af waren. Binnen kort komen er 2 bij.....heel,spannend, hoop dat het goed gaat.

Veel succes met het uitzoeken ik zou me in de opvang goed laten voorlichten over het karakter en eventuele " ruilgaranties"

Hoop binnenkort een mooie foto te zien van 2 verliefde konijntjes...

Succes Diana

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja raar is dat he. Wij zien het hier bij een van onze voedsters, waar 2 weken geleden het zusje plots van overleed. Ze is een stuk relaxter geworden, maakt binkies en doet lekker haar ding. Maar toch is alleen ook maar alleen. Misschien was het inderdaad geen goede match bij jou, en bij ons ook niet. Ze hadden dan ook een soort haat/liefde verhouding.


Veel succes met je nieuwe nijn!! Wij hebben hier bij onze oudste ram (7 jaar) ook een dame zitten die erg fanatiek en energiek is, het houdt hem juist jong zeg maar, haha.


Ik hoop dat het een klef stel wordt! :-)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou van tevoren de opvang benaderen en ook een uitgebreide karakterbeschrijving van jouw konijn erbij zetten. Dan kunnen ze op basis daarvan een voorselectie maken.

Ik heb dit 2 maandjes geleden gedaan en hier is t echte liefde. Klef 1 en 2 zeg maar. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties! 


 


Denk dat ik inderdaad maar eens met de opvang moet overleggen. Wil inderdaad wel weer graag een klef stel! En vooral dat hij gewoon zo vrolijk blijft als hij nu is. Maar moet toch lukken zou je zeggen. 


 


Zijn er meer mensen die ervaring hebben met het koppelen van een wat ouder konijn? Want ik vraag me dus af of ik nu voor een ouder konijn moet gaan of dat het niet uitmaakt. Uit het verhaal van Rian blijkt dus iig dat het kan. 


 


Er zitten namelijk zo veel meer jonkies in de opvangen zie ik. Anders zou het maar net moeten klikken met het ene oudje wat er zit...  :wink2:


Link naar reactie
Delen op andere sites

En anders zou je altijd bij de senioren op de site van bunnybin kunnen kijken. Staan wel vaker konijntjes op van ook 6 maar ook ouder. Je kunt altijd even kijken maar karakter is toch meest bepalend voor de klik.

Veel succes en nog sterkte met het overlijden van je konijntje(s).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je! Ja wat raakt je toch snel gehecht aan ze he? 


 


Nee mijn ram is niet stokoud, weet ik :) Maar hij is minstens 6, misschien nog wel stuk ouder, geen idee. Hij was gedumpt bij de opvang. Maar hoop dat hij nog heel wat jaartjes meegaat. 


 


Maar in ieder geval maakt leeftijd dus toch niet zo veel uit begrijp ik. Dus.... op zoek naar een nieuwe liefde :love:  voor mijn ventje! 


 


Bedankt voor de reacties! 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .