Ga naar inhoud

Probiotica voor konijnen.


Nicky_the

Aanbevolen berichten

Er wordt gezegd dat het bij konijnen een positief effect heeft, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik weet ook niet van andere konijnenliefhebbers, die probiotica gebruiken, wat hun ervaring ermee is.


 


Wat Christaa aangeeft, bij mensen heeft het geen effect. Heb het nl zelf in de familie aan de orde gehad. Kind met darmproblemen, probiotica langere tijd geprobeerd, helaas geen effect. 


 


Ik weet wel dat duizendblad een positief effect op de darmen heeft. Je kan het in verse en gedroogde vorm geven, maar zoals met alles, altijd met kleine beetjes beginnen om te bezien of je konijn er wel tegen kan. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is er zeker, Protexin bio lapis, verkrijgbaar bij medpets.


 


Ik zou het zelf ook nooit gebruiken, maar heb het op advies onlangs wel voor ons zorgenkonijntje gebruikt (baat het niet schaadt het niet en veel meer opties had ik ook niet meer), en met succes. Na drie weken penicilline voor een  abces was hij weer helemaal de oude. Maar na een paar maanden begon het gekwakkel: eerst slecht eten, toen klein beetje eten en geen keutels, vervolgens leeglopen en een temperatuur van 36 graden, opknappen, paar weken later weer half verstopt etc. Hij is op allerlei fronten nagekeken, maar afgezien van lichte bloedarmoede niets te vinden. 


 


Heel frustrerend en veel langer zo doorgaan was ook geen optie. Toen maar gestopt met medicijnen en een kuurtje probiotica. Na een week weer veel keutels en meer eetlust dan ooit.  Inmiddels huppelt hij al een maand weer happy en gezond rond :D


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites