Ga naar inhoud

Konijn is ergens allergisch voor.


Aanbevolen berichten

Ja, Rakker heeft dat ook. Hij heeft voortdurend een natte neus, zonder andere typische snot klachten. Geen niezen, geen vieze pootjes, geen echte uitvloeiing, alleen maar nat. De dierenarts vermoedde ook dat hij allergisch was. Sindsdien zijn we van de hennepvezel terug overgestapt op back2nature (toen we dat eerder gebruikten, had hij niets) en het hooi sproeien we sindsdien nat met een plantenspuit. De rest stoort zich er niet aan, en Rakker heeft het sindsdien echt veel minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bindi heeft dat ook. Ze niet heel veel. Ik heb al naar de DA gebeld voor een afspraak, maar ze kunnen niks doen omdat ze alleen maar niest en verder niet ziek is of snot heeft.


 


Volgens de DA kon het het hooi zijn, of de bodembedekking. Haar tip was om het hooi vochtig te sproeien (Wel elke dag hooi verversen dan) en een andere bodembedekking te proberen. Dus dat zou jij ook kunnen doen.


 


Zelf heb ik het idee dat ze meer niest met mooi weer. Het lijkt wel hooikoorts, maar ik weet niet of dat kan bij konijnen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Komen er ook wat snotters mee of is het alleen niezen? Als er wat snotters mee komen kan je het beste dit op kweek laten zetten, dan kan je in ieder geval uitsluiten of het om een bacterie gaat. Is het dat niet kan je verder zoeken naar allergie. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi van de boer willen ze niet eten. Al eens geprobeert. We gebruiken hier een hooi bolletje stuit je het bolletje nat? Of eerst het hooi dan in het bolletje

Ik pak een pluk hooi, pak een plantenspuit op nevelstand en maak het daarmee nat. Dat gaat dan het ruifje in. Daarna een volgende pluk, etc. Zou het dus ook eerst nat maken en daarna in het balletje doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .