Ga naar inhoud

Beukenhaag


MaddyB

Aanbevolen berichten

Hey iedereen,


 


Ik heb langs onze oprit en achterkant van onze tuin grote beukenhagen.


Nu was mijn vraag of mijn konijntjes hier eigenlijk volop van mogen eten?


Stel ik trek elke dag een paar takjes met blaadjes van de hagen?


 


Groetjes


Link naar reactie
Delen op andere sites

ahhh super want ik wil op allerlei manier mijn konijntjes hun voeding uitbreiden.

Nu heb ik al verschillende planten (van op de veilige lijst) genoteerd die ik wil gaan aankopen.

Deze komen dan allemaal mooi in de ren geplant.
De planten zullen in hoopjes van 2-3 per soort komen en hopelijk kunnen ze een beetje doseren :P.
Ook denk ik erover om gras te zaai maar hoelang duurt het vooralleer dit volgroeit is want ze lopen nu ook constant te graven en dergelijke in de ren.

Kan ik beter grasmatten halen of gewoon zaaien?

Danku

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja wat een woord he :D


 


Even wat gegoogled en het schijnt trouwens voor konijnen helemaal niet uit te maken. Ik heb wel eens bladeren in mijn aquaria (voedsel voor garnalen en er zitten stoffen in die goed zijn voor het water), maar dan maakt het wel uit welke van de twee je hebt. Dus vandaar, maar nevermind, niet relevant hier dus :wink2:


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel eens op BB gelezen dat je wel een beetje voorzichtig moet zijn met beukenblad. Het zou wat lastig te verteren zijn en daardoor problemen kunnen geven. Dus niet teveel.

 

Het gaat hier om een haagbeuk, niet om een beuk :P Hele andere familie dus niet zomaar te vergelijken ook...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .