Ga naar inhoud

pootamputatie


Iloveanimals

Aanbevolen berichten

Zoals sommige van jullie wel weten heb ik sinds zaterdag een teddy konijn overgenomen van een kinderboerderij. Helemaal onder de knopen en aan de diarree. We hebben haar zoveel mogelijk schoon gemaakt en gekamt. Vandaag barste ik echt in tranen uit en ik wist niet meer wat ik moest doen. Ik zag haar pootje.... helemaal kaal, dik, rood, hard en nat. Ik heb mijn moeder gebeld en gezegd we moeten echt naar de dierenarts. Ze zei oke bel maar, ik heb gebeld ik kon gelijk vandaag nog komen. Eenmaal bij de dierenarts pakte de dierenarts happy(zo heet het konijn) en ze zag gelijk dat het mis was. Het stonk verschrikkelijk. Ze zei: de onderkant is al dood ik kijk nu zeg maar naar eeb mummie (ik snapte niet waarom ze mummie zei hoor). Er zijn twee opties 1 in laten slapen. 2 pootamputatie. Ik hoop dat ik de juiste beslissing heb genomen. Ik heb gekozen voor pootamputatie imdat ze is nog jong en moet nog een heel leven voor zich hebben en ze is een sterk konijn en verder gezond. Ik heb haar nog geen week maar wat kan je in een weekje toch veel van zo'n beestje gaan houden.Morgen word ze geopereerd en na 1 uur belt ze hoe het is gegaa.. 's avonds mag ik er nog even heen. Na het weekend krijg ik haar weer. Na de operatie gaat ze met iemand mee naar huis zodat ze goed in de gaten kan worden gehouden. Daar ben ik blij om. Heb ik de goede keuze genomen?

Ik hoop dat jullie de tijd hebben genomeb om mijn verhaal te lezen. Ik heb dit huilend getypt en ik hoop dat ik de goede keuze heb genomen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je je inzet voor happy :) of het de juiste beslissing is zal de tijd je leren. Maar als het niet juist was kun je altijd nog inslapen, andersom gaat niet.

Half december heb ik bij een voedster haar achterpoot laten amputeren na een nare spiraalbreuk net onder de knie. Savonds kreeg ik al een mailtje dat ze rondhupte en en lekker zat te eten. Eenmaal thuis is het dat er een wond zat en je een poot mist natuurlijk, maar qua gedrag echt niets te merken. Ze heeft nog wel een paar dagen pijnstilling en ab gehad uit voorzorg maar echt geen problemen gehad hier. Wellicht stelt dit je gerust :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel fijn dat ze na de operatie met een dierenarts mee naar huis gaat zodat ze goed in de gaten word gehouden. En de dierenarts voelt heel vertrouwd. Ze vroeg wat voor voer ik gaf en ze was blij toen ik gewoon biks zei. En ze geeft ons ook nog korting omdat we haar nog maar heel kort hebben en omdat we haar zo mee hebben gekregen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bacteriële infectie komt door bacteriën, misschien dat ze een wondje heeft gehad want zoals het klinkt is het naar mijn idee begonnen onderin de poot.

Konijntjes kunnen zich goed voortbewegen op 3 poten, heb er zelf geen ervaring mee maar van alles wat ik heb gelezen hoef je je daar geen zorgen over te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door alle klitten die ze had dat gaat heel dicht op de huid zitten en blijft allemaal vuil en viezigheid tussen zitten.

Ik neem aan dat het een achterpoot is, dus daar loopt ook urine en poep overheen en als dat in de klik zit kan een konijn het niet zelf schoonhouden.

plus dat als het heel erge klitten zijn dan kan het aan de huid gaat trekken en daardoor kunnen wondjes ontstaan, combineer dat met de viezigheid en het feit dat een konijn dat niet schoon kan maken...

dan krijg je een bacteriële infectie.

als dat lang blijft zitten krijg je wat jouw konijntje helaas heeft een heel stuk wat ontstoken was en uiteindelijk afsterft.

ik vind dat je een sterke beslissing hebt genomen en blij dat je happy nog een goede kans wil geven.

ik ga duimen voor je van het weekeind ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je je niet schuldig moet voelen. Een wondje is niet zomaar zo snel ontstoken dat het zo ontstoken is dat het in de hele poot zit met necrose. Als je zaterdag heen gegaan was had je misschien nog wat kunnen proberen, maar of dat nut had gehad als ik het zo hoor....

En als ik je posts zo lees was je 3weken terug het liefst nog heen gegaan als het mogelijk was geweest. Dus jij moet je zeker niet schuldig voelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .