Ga naar inhoud

Plek in kraag


CynthiatB

Aanbevolen berichten

Ik heb al gehoord dat het inderdaad stress wegneemt...


Ik denk dat dit een mooie oplossing is voor de stress dat hij misschien voelt!


 


Het is natuurlijk wel voor zijn eigen bestwilen jammer genoeg moet hij hier door...


Maar je bent heel goed bezig met de verzorging!


Succes en hou ons nog op de hoogte.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren zijn we met Rescue Remedy begonnen. Het helpt hem behoorlijk. Hij is een stuk rustiger hij slaapt weer wat meer en is niet zo druk met de wond en de kraag. Ik ben heel blij dat ik hem die druppels heb gegeven. 

Ook met het verbinden is die niet zo stressig. Dat scheelt voor hem, want dan zijn we een stuk sneller klaar.

 

Inmiddels zit er al heel mooi op alle plekken een korst. Dus er zit vooruit gang in! :)

 

Vanochtend een foto gemaakt hoe de wond er nu uitziet:

12672303404_de5f43a2ae_c.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat nu in ieder geval dicht. Wat een enge grote plek is het hè. Fijn dat hij nu wat minder stress heeft.

 

Ja het ziet er niet lekker uit! Maar gelukkig gaat het de betere kant op.

 

 

Vandaag zagen we Simba ook flink aan zijn mooie baard trekken. Na controle bleek hij ook zo'n plek te hebben. Bij Simba is die nog klein maar we zijn direct begonnen met de zelfde behandeling als Milo zodat het niet erger wordt en hij er snel weer boven op komt.

We snappen er niks van. En hebben nu ook geen idee wat het kan zijn.

Felix heeft als enige nog niks, mocht hij vervelend worden naar de andere heren halen we hem er nu direct bij weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist weer verbonden en foto's gemaakt.

 

Hier een filmpje hoe we het verbinden bij Milo: http://www.flickr.com/photos/cynthiatenbras/12720796705/

Hier eerst Simba, zoals je kunt zien waren we er snel bij, het is nog erg klein. Er zit nog geen korstje op.

12720950543_dc56cb9c67_c.jpg

 

Simba kan na onze behandeling erg boos kijken. Ik kan hem geen ongelijk geven. Maar we bedoelen het alleen maar goed.

12721249974_c90a82b74e_z.jpg

 

Dan de plek van Milo. Zoals je ziet is de onderkant heel goed aan het genezen. Er is al een stukje korst los gelaten en de huid eronder ziet er heel mooi roze uit. Dus het gaat de goede kant op. Ik denk dat de dikke rode korst het langst gaat duren. Maar we blijven verschil zien en dat is ook altijd fijn

 

12720797175_7f4902d525_c.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij vinden het ook iets te toevallig. De hooibal is er sinds dat we het bij Milo hebben ontdekt er al uit. Dat is dus sinds maandag.

Gisteren hebben we het ontdekt, denk niet dat het dus nog van de hooibal kan komen.

Ze zitten in een ren. Geen scherpe randjes aan. En er staat en ligt ook niks in waar ze hun hoofd door kunnen steken.

Het is en blijft een groot raadsel voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vreemd zeg op precies dezelfde plek... zelf al is het een infectie of parasiet, dan is het nog raar dat het op dezelfde plek zit.

Je zou de plek ook nog kunnen spoelen met gekookt water met zout of evt een klein beetje betadine oplossing. Het kan vertekenen op de foto, maar er lijkt wat vastgekoekte prut te zitten. Met spoelen verweken de korsten van rommel en oude korsten er ook mooi af. ( en onder korsten kan viezigheid en bacterien lekker broeien)

Over een mogelijke oorzaak ga ik ook nog even nadenken. Dit is wel heel vreemd.... je zou evt een kweek kunnen nemen van de wond? Misschien toch een schimmel of parasiet wat irriteert waardoor ze zo trekken aan de vacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren had ik nog een beetje op internet gezocht maar dan in het engels. Kwam toen eigenlijk al uit op wet dewlap disease wat heel erg op dit leek. Vandaag moest ik met Pip naar de dierenarts omdat ze weer last had van haar maandelijkse darmproblemen. Toen direct maar even gevraagd wat die er van vond en foto's laten zien.

Zij kwam ook direct met het verhaal dat het waarschijnlijk nat is geweest en het daarom is gaan broeien en gaan irriteren. Wet dewlap disease komt vaak bij voedsters voor die een wam hebben en uit een drinkbak drinken. Dat hebben de heren dan beide niet, maar ze hebben wel een kraag vol met haar en hebben nog totdat we moeders erbij weg hebben gehaald bij mama gezoogd. 

 

Zowel de dierenarts als ik zijn er van overtuigd dat de heren waarschijnlijk bij het zogen lekker hebben lopen smeren in hun kraag. Dat is gaan irriteren met dit als gevolg. Felix heeft geen kraag en daarom heeft hij dit niet. Ariel dronk eigenlijk al lang niet meer zoveel bij mama als de andere heren, ze was er al snel klaar mee, dus ook dat zou verklaren waarom zij het niet heeft.

 

Ik vind dit vrij logisch klinken! Wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels zijn we weer een week verder. De foto's van hierboven zijn precies van 1 week geleden. Vandaag weer foto's gemaakt.


 


Simba, zoals je ziet zijn de wondjes helemaal weg en is er een prachtig roze huidje te zien. Nu is het nog een kwestie van zijn haar schoonmaken en alle klitten eruit te halen. Want dat is toch wel een nadeel met al dat lange haar. Meneer kan niet zo heel goed stil zitten dus dit gaan we van de week in etappes doen. Hij heeft nu toch nog weer een sok om omdat ik anders bang ben dat hij de klitten er zelf hardhandig uit gaat trekken, en omdat zijn huidje daar natuurlijk nog maar heel dun is durf ik dat risico niet aan.


 


12877839714_f2d5cd4d8e_z.jpg


 


Dan Milo, ook een prachtig verschil met vorige week al zeg ik het zelf. De korsten van vorige week zijn er deze week allemaal afgegaan. De korst die er nu weer zit heeft zich van de week opnieuw gevormd. Want het was nog niet helemaal mooi dicht.


 


12877510503_2cfcb61f47_z.jpg


 


 


Ik ben blij dat de honingzalf, het verbinden en de kraag zo goed zijn werk doen. Het resultaat is te zien! :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja we zijn inmiddels alweer een week verder en kijk eens wat een verschil!

Simba loopt inmiddels rond zonder kraag, hij loopt niet te trekken en blijft er netjes af dus zijn kraag hebben we nu opgeborgen.

13007435653_51851f61f5_c.jpg

 

En ook bij Milo gaat het de goeie kant op!

13007329775_d25a81e1dc_c.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .