Ga naar inhoud

HULP GEVRAAGD Konijn ziek: wat heeft ze?


anjolein

Aanbevolen berichten

oi Allemaal,

Hoop dat jullie me kunnen helpen met mijn konijntje Femke. Ze is ziek maar ik weet niet met wat.

Sinds een week viel het me op dat haar kopje iets dikker werd, ik dacht door de kou kreeg je meer vacht. Maar Vanmorgen was het mis, haar oogjes zijn ook heel klein en haar kopje is echt dik.

Ze heeft haar neus heel hoog opgetrokken en haar bekje lijkt ook een beetje open te staan, uit benauwdheid...?

Ze kwam wel heel enthousiast op haar sla af en heeft ook wat gegeten maar stopte ook snel weer. Ze hangt er wat lusteloos bij (buiten en soms binnen).

We weten niet precies hoe oud ze is (we hebben haar "overgenomen" van de buren die er geen zin meer in hadden :mad) , maar ze is al minstens 5 jaar en waarschijnlijk ouder.

attachment.php?attachmentid=72528&d=1391067833 Dit is hoe ze er uitziet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is ingeënt, maar ik lees ook dat dit geen 100% garantie is.

Ik heb haar goed nagekeken maar ik zie (nog) geen zwellingen zoals die beschreven worden.

Vandaag van alle dagen heb ik geen auto tot mijn beschikking en de dierenarts zit op 20 minuten rijden. Mijn enige alternatief is de dierenarts in het dorp en die is behoorlijk slecht :-( Vandaar dat ik eerst een advies van jullie vraag dan kan ik met medicatie zelf wel aan de slag misschien...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch proberen iemand te vragen die eventueel met je zou willen rijden want dit lijkt me een beste rot situatie voor je konijn.

Misschien is er hier iemand op Bunnybunch die in jou omgeving woont, en even voor je wilt rijden?

Inenting geeft inderdaad geen 100% garantie.

Sterkte !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dokteren via een forum is levensgevaarlijk. De enige die je goed kan helpen is de dierenarts en als je konijn benauwd is, zou ik vandaag nog zorgen dat je er komt.

Sorry, maar wat een vervelende reactie is dit! Als ik een auto had was ik vanmorgen om 7 uur al bij de dierenarts geweest. Maar 40 minuten op de fiets in de vrieskou is ook wreed voor mijn konijnen.

En voor de beeldvorming, een onkundige dierenarts is net zo levensgevaarlijk hoor.

Uiteraard ga ik zo snel mogelijk iets regelen want ik wil NIET dat mijn konijntje lijdt. Maar tot die tijd zijn alle tips welkom en aan jou reactie heb ik niks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar wat een vervelende reactie is dit! Als ik een auto had was ik vanmorgen om 7 uur al bij de dierenarts geweest. Maar 40 minuten op de fiets in de vrieskou is ook wreed voor mijn konijnen.

En voor de beeldvorming, een onkundige dierenarts is net zo levensgevaarlijk hoor.

Uiteraard ga ik zo snel mogelijk iets regelen want ik wil NIET dat mijn konijntje lijdt. Maar tot die tijd zijn alle tips welkom en aan jou reactie heb ik niks

Ook al heb je er niks aan volgens jou. Het is wel de harde waarheid. Een dier wat benauwd is heeft het echt niet best. Men zegt ook wel eens, benauwdheid is erger dan pijn. En ik geloof dat best. En dan kunnen wij hier met zijn allen wel wat gaan roepen wat je kan doen of wat het is en wat je moet geven. Maar soms kan dat het alleen maar erger maken. Het is in dit geval gewoon noodzaak dat er zo snel mogelijk een kundig iemand naar kijkt. Gelukkig wil de assistente vanmiddag kijken. Maar die zal ook geen medicijnen bij zich hebben en ook niet zomaar mogen geven.

Succes in ieder geval. Ik hoop dat het meevalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts is net geweest en het was het slechtste nieuws dat we konden krijgen: baarmoeder kanker. Het gezwel was al heel groot en er was niks wat ze nog kon doen.

Ik heb dus gekozen om haar te laten inslapen zodat ze geen pijn meer heeft...

Tot vanmorgen was er niks aan haar te merken en was ze altijd heel blij en vrolijk. Dit had ik echt niet verwacht.

Ze was altijd heel bang voor oppakken en aaien (slechte ervaringen met kinderen die haar lieten vallen). Dus ik deed dat ook alleen als het echt nodig was. Ik heb het gezwel dus nooit gevoelt en verder merkte je dus niks aan haar.

Ik vind het zo intens verdrietig, maar ik denk dat voor haar een zegen is.

Nu een mooi graf voor haar maken naast haar buitenren en haar grote liefde jelle-makker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor al jullie lieve reactie, dat is heel fijn.

Het is inderdaad zo snel gegaan allemaal, het is bijna niet te bevatten. Het is zo erg dat ik het niet gezien heb, ik voel me behoorlijk schuldig.

Ons andere voedster heb ik wel laten opereren omdat ik wist dat dit kon gebeuren. Maar bij Femke heb ik het niet gedaan omdat ze dachten dat ze al behoorlijk op leeftijd was en ze misschien de operatie niet zou overleven.... Had ik het maar gedaan

Haar maatje Jelle-Makker is helemaal van streek dat hij nu alleen is. Iedere keer als de wind tegen het luikje van hun ren blaast zie ik hem opkijken, zo van "o, is ze daar eindelijk weer". Ik heb Femke ook naast hun ren begraven en hij heeft er de hele tijd bij gezeten.

We zullen haar in ieder geval nooit vergeten, het was echt een schat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .