Ga naar inhoud

Rijdende ram laten castreren?


jasmijnginger

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ik heb twee rammelaars, Joy en Happy. Het zijn broertjes, en het gaat goed tussen ze. Maar sinds een week zit Happy de hele dag op Joy, dat arme beest krijgt geen rust meer....

Is het een goed idee om Happy te laten castreren, en zo ja heeft iemand tips hoe ik met mn gecastreede nijn om moet gaan?

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikmzou ze allebei laten castreren. Dat is de enige manier om een goede kans te hebben dat er ook in de toekomst niet gevochten gaat worden. Als je er 1 laat castreren zijn ze niet gelijkwaardig meer en kun je juist de boel verstoren.

Ik weet niet wat je bedoelt met omgaan met een gecastreerde ram? Op zich hoef je ze niet anders te behandelen. Of misschien bedoel je de zorg na de operatie? Na een castratie zijn de meeste rammen er zo weer bovenop. Goed opletten dat ze weer eten, maar eigenlijk merk je na een dag al niks meer aan ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me helemaal aan bij Christa. Allebei zo snel mogelijk laten castreren. Als je dat niet doet komen er gegarandeerd knokpartijen en ze kunnen elkaar echt heel lelijk verwonden. Tussen 2 gecastreerde heren kan het goed gaan. Ze ongecastreerd bij elkaar laten is vragen om problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .