Ga naar inhoud

Weer met Muis naar de DA


michaela23

Aanbevolen berichten

Gisteren ben ik met Muis (aka Denzel) naar de dienstdoende DA geweest, omdat hij plotseling zachte poep had en niet meer at. Gisterochtend was er nog niks aan de hand en at hij gewoon en laat in de middag opeens niet. De DA heeft hem toen Metocloral gegeven, om de darmen te stimuleren en dwangvoeding. Geen pijnstiller, heb daar wel nog naar gevraagd, maar dat hoefde niet zei hij. Maar ik was zo met Muis bezig, dat ik niet heb doorgedrongen dat ik pijnstilling mee wil hebben. Toen 's avonds heb ik Muis dwangvoer gegeven en hem geplaagd met wat peterselie. Daar at hij een paar happen van. Tussen 23.00 en 23.30 uur nog een keer dwangvoer en medicatie gegeven en hij dronk wel uit zichzelf en nam een paar happen peterselie. Ik heb tot 03.30 uur op de bank gelegen om Muis in de gaten te houden. Hij zat de hele tijd onder de bank en heb hem daarna weggehaald.Toen begon hij wat peterselie te eten en ik ben gaan slapen. Ik heb hem wat brokjes en peterselie gegeven, zodat hij die kon eten als hij dat wou. Toen ik vanochtend wakker werd, zag ik wel dat er wat brokjes zijn gegeten en dat er peterselie was gegeten en er lag een zachte keutel. Dus ik neem aan dat hij dat was en niet Jill. Want ik wilde Jill nog opsluiten in de ren, maar ze lag bij Muis en ik dacht dat Muis dat wel prettig vond.

Vanochtend dus medicatie en dwangvoer gegeven, maar hij wilde het dwangvoer niet echt. Gisteren slikte hij het goed door, nu niet zo. Dus ik ben nu naar mijn eigen DA gegaan, want ik wilde graag wat pijnstilling. De DA wilde Muis zien en ben daar geweest. De DA snapte eigenlijk niet waarom Muis gisteren geen pijnstilling heeft gekregen. Want dat zorgt er vaak voor dat de konijnen wel gaan eten. Muis heeft pijnstilling gehad en nu is het afwachten. Ik moet vanavond of morgenvroeg terugkomen.

Duimen jullie mee dat Muis weer heel snel beter wordt? Want hij heeft nooit wat, en hem nu zo te zien is niet leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, sinds gistermiddag begon hij weer langzaam peterselie te eten, en later wat selderij, witlof, hooi en gedroogde wilgenblaadjes.

Zijn keutels worden ook steeds groter en harder, ze zijn nog iets nattig. Maar ze stinken wel, is dit normaal?

Nog een vraagje, Muis wilde vanochtend geen biks maar wel peterselie en selderij. Is dit ook normaal? En moet ik hem dan tussendoor nog een beetje dwangvoeren?

Over 45 minuten ga ik even met Muis naar de DA ter controle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net bij de DA geweest met Muis. Hij moet daar blijven, de DA gaat een foto maken. Hij voelde toch iets hards in zijn buik en wilde graag weten wat dat is. Het kan zijn dat er iets van eten in zit wat niet wel wil. En dan gaan ze dat verwijderen. Ik hoop zo dat het niks ernstigs is. Muis was vanochtend ook niet echt in zijn hummetje, dat merkte ik meteen. Arme Muis, normaal heeft hij nooit wat, en nu opeens dit. Geen goed begin van het nieuwe jaar. Duimen jullie weer mee?

Is er iemand in de omgeving Groningen die wat kruiden voor mij heeft die ik misschien mag hebben/overkopen voor Muis? Ik ga straks even bij de dierenwinkel kijken, maar meestal hebben ze daar niet veel kruiden. Ik hoor het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hij was vanochtend niet helemaal in zijn hummetje. Hij at wel peterselie en selderij, maar was verder erg rustig. Terwijl hij gistermiddag en avond lekker nieuwsgierig was en overal weer aan het rondsnuffelen was. Bij de DA werd hij wel weer nieuwsgierig, maar ja, dat is ook weer wat anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel sterkte voor jou en beterschap voor Muis! Hopelijk knapt hij snel weer op! Dit soort dingen zijn altijd zo zenuwslopend.

Ik zal voor hem duimen.

Je zou ook kunnen kijken voor verse kruiden. Peterselie, basilicum, tijm, munt. Het klopt dat ze bij de meeste dierenwinkels erg weinig kruiden hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daarom. Zo balen dat wij nu geen auto hebben. Binnenkort anders maar naar Duitsland gaan en dan even veel inslaan. Koop jij dat dan bij Fressnapf bijvoorbeeld?

Wij gaan regelmatig een keer naar Zoo Zajac in Duitsland. Dat is een hele grote dierenwinkel waar ze ook heel veel hebben voor konijnen, veel meer dan hier in Nederland. Als wij daar zijn is het vaak even goed inslaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gaan regelmatig een keer naar Zoo Zajac in Duitsland. Dat is een hele grote dierenwinkel waar ze ook heel veel hebben voor konijnen, veel meer dan hier in Nederland. Als wij daar zijn is het vaak even goed inslaan.

O ja, dat ken ik wel. Maar te ver weg vanuit Groningen. Vanuit Limburg was dat wel goed te doen, maar daar woon ik niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ja, dat ken ik wel. Maar te ver weg vanuit Groningen. Vanuit Limburg was dat wel goed te doen, maar daar woon ik niet meer.

Voor ons is het ook erg lang rijden. Wij vinden Zoo Zajac alleen zo geweldig dat we er toch af en toe een keer heen gaan. Meestal combineren we het dan met een bezoek aan een dierentuin ergens daar in de omgeving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor ons is het ook erg lang rijden. Wij vinden Zoo Zajac alleen zo geweldig dat we er toch af en toe een keer heen gaan. Meestal combineren we het dan met een bezoek aan een dierentuin ergens daar in de omgeving.

Ja, als je ver weg woont, is het het beste om dat met iets anders te combineren. Maar wij hebben geen auto, dus dan gaat dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muis is weer thuis (hee, dat rijmt :P). Er zat idd een witte grote bal in zijn maag. Ik heb de röntgenfoto gezien. Die witte bal is dus voedsel wat niet weg kan. Ik heb medicatie meegekregen, hij krijgt 3 keer per dag 4 soorten medicatie. Hiermee moet het overgaan. Ik ben heel erg benieuwd, hopelijk is die grote witte bal snel weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .