Ga naar inhoud

bedoeld ze het nou echt heel rot?


Jmy

Aanbevolen berichten

Mijn konijn Gajah woont los bij mij in de schuur en 2 x per dag neem ik ff de tijd om met der te knuffen.

Dan ga ik gezellig (denk ik dus) bij haar op de grond zitten en aai der en kijk wat ze allemaal uitspookt.

Maar vaak als ik daar dan zit gaat ze aan me krabbelen en bijt daarna. En ze kan gewoon om me heen lopen dus zit der niet in de weg

Bedoeld ze het nou lelijk? Zo ja, wat moet ik er tegen doen? Nu duw ik der steeds weg maar ze komt net zo hard weer terug.

Thnx alvast voor het meedenken :D!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je konijn laat je weten dat ze het niet leuk vindt wat je doet. Er zijn veel konijnen die het niet prettig vinden om aangehaald te worden. Mijn konijnen vinden het ook vervelend. Als ik mijn ram in de ren probeer te aaien geeft hij weleens een krabbel, of bijt hij in mijn vinger. Hij bijt nooit door, eigenlijk voel ik het bijna niet, maar hij zegt wel even 'doe dat maar niet'. Als ik hem buiten de ren probeer te aaien loopt hij gewoon weg. Hij vindt het niet leuk, dus laat ik hem meestal maar. Soms is dat wel lastig, want hij komt altijd hard naar me toe rennen en duwt zijn neusje tegen mijn been, of gaat met zijn voorpootjes tegen mijn been omhoog staan. Ik wil dan toch een soort van hoi terug zeggen, dus soms probeer ik hem dan nog eens te aaien, met bovenstaand resultaat dus.. Hij wil liever dat ik hem gewoon even wat lekkers geef :whistle2:

Probeer je konijn naar jou toe te laten komen in plaats van andersom, zorg dat ze altijd bij je weg kan lopen en doe geen dingen waar ze op die manier op reageert, dan zal ze zich ook niet meer zo hoeven verdedigen :) . Gewoon rustig zitten, wat lekkers geven uit je hand, maar vooral niks afdwingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk zit ik maar een beetje te zitten. Ik aai der alleen als ze op der flatje zit :) en dan geniet ze er echt van.... Heerlijk met der oogjes dicht knarsen en van positie veranderen met der koppie.....zo van nu hier hihihi! Alleen wanneer ik niets doen en gewoon op de grond zit te kijken naar der dan vertoond ze dat vreemde gedrag :/ . Ze bijt ook niet mij ....nou ja misschien in haar ogen wel....maar meer mijn kleeding. Verder is ze een echt knuf konijn en super lief :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je haar kan aaien in het hokje lijkt het me niet dat ze het aaien heel erg vindt. Misschien is het gewoon als ze losloopt dat ze lekker los wil zijn en niet steeds jou hand wil voelen. Of misschien denkt ze dat als jij aan haar zit ze weer in het hokje moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nico

Mijn konijn hoeft niet in een hokje....ze loopt altijd los ;) .

De flat heb ik zelf gemaakt en er zit geen deur in of tralies.

En als ik op de grond zit aai ik der niet,dat is meer mijn vermaak tijd om te kijken wat ze allemaal zelf onderneemt ;)

Daarom snap ik ook niet waarom ze het doet....verder heeft ze mega veel speelgoed en hooi hier en daar liggen. En vanalles om op te springen en te klauteren:)

Dus echt vervelen lijkt me ook sterk ..... Ach maakt ook niet uit. Ze doet het ook niet in mijn vlees ,maar in mijn kleeding

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjah je staat/zit in haar territorium dus misschien vindt ze dat niet fijn?

Leyla heeft er ook een handje van om in mijn schoenen te bijten of in m'n broek en die pikt dan ook wel eens een velletje mee.

Maarja ik zal toch de ren in moeten om haar van eten te voorzien :P

Ze doet het trouwens ook in mijn territorium haha :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .