Ga naar inhoud

Babbel weer gas.


Domino

Aanbevolen berichten

Het begon deze week op dinsdagavond, ze zat wel erg stilletjes en ik voelde aan haar buik, ja hoor.. het was weer eens raak.

Eigenlijk vanaf Pasen is het goed gegaan, toen was ze ook zo enorm ziek en toch weer opgeknapt.

Maar goed, medicijnen erin, snugglesafe erbij en wat eetbaars en maar duimen. Die nacht om half 4 hoorde ik ineens wat geknabbel en was ze druk aan het eten geslagen. Pfieuw.... dacht ik, opgelost. Voorzichtig weer in het hok gezet, snuggle safe erbij en het ging eigenlijk weer perfect, ze viel weer op het eten aan zoals ik van haar gewend ben dus dat ging goed.

Woensdag was er helemaal niks aan de hand, alles was goed, en ik kom donderdag thuis en was toch al van plan om met Joep voor inenting naar de da te gaan en Urf had ook wat vaags, dus toen Babbel ook maar meteen meegenomen. Ze had een hele harde maag, da maakte zich ook zorgen en we hebben alles gedaan wat we konden.

Het zag er goed uit, en zelfs thuis begon ze alweer wat aan het wortelloof te knabbelen. Vrijdag overdag heeft ze heerlijk zitten eten van vanalles en het ging prima. Tot 's avonds... toen was het weer mis. Ze ging weer stilletjes zitten en liggen en voelde op den duur ook weer te koud aan. Gauw weer de snuggle safe erbij (medicijnen had ze al eerder gehad) en hopen dat het weer snel beter ging, maar haar maag werd alleen maar harder en voller. Ik kon haar met moeite warm houden en heb vanmorgen dan besloten om weer terug naar de dierenarts te gaan.

Haar maag stak aan beide kanten van haar lijfje uit, zo groot was die geworden. Ik stond voor de keuze, of sonderen, met de kans dat ze van de stress in shock zou raken en er misschien uit zou stappen. Of zo laten en hopen dat het door de darmen verwerkt zou worden. Maar dan was de kans ook nogal groot dat ze het niet zou overleven.

Toch de gok maar genomen om te sonderen, dus met 2 man hebben ze haar gesondeerd wat achteraf best gemakkelijk ging, zonder veel stress. Er is een hoop gas uitgekomen en wat eten van gisteren en haren. Ik vrees dat dat ook de boosdoener is geweest. (leuk zo'n langharige vacht :P )

De druk is nu van haar maag af maar ze ligt er nog bij als een slap popje, ze heeft enorme pijn gehad en heeft wel even nodig om te herstellen. Ze ligt onder een warmte lamp die ik van de da mee heb gekregen en tussen 2 snuggle safes in.

Ze is er nog niet maar hopelijk gaat ze nu wel een beetje opknappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas heb ik vanavond de rotbeslissing moeten maken om haar te laten gaan en te verlossen van de pijn. Ze had erg veel pijn, haar maag was weer helemaal opgezwollen en haar darmen lagen compleet stil. Vanavond wilde ze ook geen medicijnen meer nemen en daarop ben ik teruggegaan naar de dierenarts om te overleggen hoe en wat. Maar ze trok ook af en toe met haar hoofdje en vanmiddag kon ze ook helemaal niet meer goed lopen. Ze was zo verzwakt en had echt enorm pijn (dat was het trekken met haar hoofdje). Toen hebben we het rotbesluit genomen om haar te verlossen en niet langer te rekken en haar pijn te laten lijden.

Hoe beroerd ook... maar ze heeft nu geen pijn meer :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vreselijk dat jullie deze rot beslissing hebben moeten maken, dat het niet gelukt is om Babbel er weer bovenop te krijgen.

Zo te lezen hebben jullie de juiste beslissing gemaakt en kon het ook niet langer wachten. Gelukkig hoeft Babbel nou niet langer pijn te lijden. Heel veel sterkte met het verlies en lieve Babbel rust maar zacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .