Ga naar inhoud

25 gram voer per kilo?


Gast xXliesjuhhhXx

Aanbevolen berichten

Misschien handig om hierover even een eigen topic te openen, maar de meningen over ss zijn nogal verdeeld en mijn persoonlijke mening.

Het mag dan zijn dat het voor herstellende konijnen is, maar er zitten minder voedingsstoffen in dan in het meeste andere voer.

Ik zou dus overgaan naar ander biks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aardappels zijn juist NIET goed voor een konijn, zeker niet geven dus, denk dat je m alleen maar zieker maakt! Je kunt ze beter gewoon wat meer biks geven en goed in de gaten houden. Ik ben het met cindy eens dat je ook een andere biks kunt proberen. Zelf geef ik hope farms super, maar er zijn meer goede konijnenvoeders op de markt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Maar mensen let goed op als je 25 gram per kilo geeft dat daar naast ook ruim groen gegeven moet worden en hooi.[een flinke schotel groen]

doe je dat niet dan heeft een konijn meer bix nodig dan ga je al naar 40 gram per kilo

met een beetje groen.Sommige voeren net als sience zijn de korrels lichter in gewicht daar teld deze gewicht per kilo niet immers 40 gram sience is veel meer in vollume dan behoor je de voorschriften op de zak te hantheren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zijn deze brokjes:

Foto2.jpg

Die eten mijn konijnen ook ! en het ruikt ook echt gigantisch lekker.. :party:haha

Maar ik dacht dus dat dat niet echt goed was.. dus ik ben overgaan op biks.. is ook wel een stuk goedkoper trouwens:he:

Maar dit kan dus ook gegeven worden ipv biks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien handig om hierover even een eigen topic te openen, maar de meningen over ss zijn nogal verdeeld en mijn persoonlijke mening.

Het mag dan zijn dat het voor herstellende konijnen is, maar er zitten minder voedingsstoffen in dan in het meeste andere voer.

Ik zou dus overgaan naar ander biks.

Zoals ik. Mijn dwerg nijntjes vielen af toen ik ze op ss had gezet. OOk aten ze nooit hun ssbiks op. Ik denk dat het gewoon te veel is voor ze. Omdat het luchtiger is en dus meer vult, voor je dezelfde hoeveelheid voedings waarde binnenhebt als ander voer.

Ik geef nu gewoon biks.....uiteraard wel speciaal voor konijnen

En nu gaat het steeds beter, ook al eet benji nog steeds zijn biks niet helemaal op en is hij wa dunnetjes (ze krijgen nu 2 keer per dag 20 gram biks voor kleurdwergjes van 16/18 weken oud) Sandy krijg soms nog een beetje extra, omdat zij haar biks wel op eet en ik nog aan het opbouwen ben in groenvoer. OOk zijn ze alletwee een paar weeken(3 /4 ) eleden ontwormd.

Dus is SS biks het beste??? Ik vind van niet, maar het verschilt per konijn denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha ja,, Bugsy vind die brokjes van Beaphar xtravital Care + dus zo lekker

maar ik begrijp nou niet of die verpakking nou klopt of dat ik gewoon 25 gram moet geven :bunny1:

ik geef het nu als snoepje en hij vind die heerlijk maar hij heeft wel altijd erge honger als ik geen droogvoer geef want hij had pasgeleden nog diaree dus had het een dag eruit gehaald en toen had die egt honger

gewoon 25 gram

Link naar reactie
Delen op andere sites

timber ik werk zelf bij een voederfabrikant en wat zij opschrijven is onderzoek naar gedaan.

Maar kennelijk weet jij alles zoveel beter dan al die wetenschappers.....

En hoe komt dat dan dat er op een zak ss staat dat een konijn 60 gram moet. Een vlaamse reus eet meer dan een pooltje, waarom staat er niet per kilo konijn op die zak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de verpakking voor ss staat dat het gemiddelde konijn 60-70 gram per dag eet. Dus dat zou voor een konijn tussen de 2 à 3 kilo zijn. en dat is toch wel redelijk het gemiddelde van een volwassen dierenwinkelkonijn. En ik denk dat een redelijk deel van de mensen nog wel moet begrijpen dat een dwerg kleiner is dan een gemiddeld konijn.

En het voeradvies van hope farms lijkt me zeker ook niet te veel.

Voedingsadvies: (rabbit super)

Dwergrassen, kleine rassen: 30 tot 50 gram

Middelgrote rassen: 50 tot 75 gram

Grote rassen: meer dan 75 gram

hier is het probleem dat ik blijkbaar een andere indeling heb geleerd van wat kleine/middel/grote konijnen zijn. Ik heb het zo geleerd: dwerg onder 1,5 kg, klein 1,5-3, middel 3-5, groot boven 5 kg. Met mijn rijtje en hun advies zou een groot konijn veel te weinig krijgen. (Het kan natuurlijk zijn dat mijn rijtje niet klopt, dat hoor ik dan wel van de meer deskundige mensen.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .