Ga naar inhoud

25 gram voer per kilo?


Gast xXliesjuhhhXx

Aanbevolen berichten

Gast xXliesjuhhhXx

Hooii,,

ik lees dat je 25 gram voer per kilo moet geven maar geld dat voor elk voer hetzelfde?

want ik heb Beaphar Xtravital Care + als voer voor Bugsy maar op de zak staat 60 gram voor een pooltje/kleurdwerg maar ik lees hier op BB en op andere site's dat het 25 gram per kilo is ik weet niet van wat ik dan moet uitgaan? van 60 gram voer of 25 gram?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef biks eigenlijk enkel als extraatje en hooi en verse groenten als basisvoeding. Dat is het beste volgens mij en mijn DA. Op zich haalt een konijn voldoende voedingsstoffen uit het hooi en de groenten en heeft het de biks eigenlijk niet nodig. Maar ik gun het ze wel omdat ze er zo verlekkerd op zijn hihihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xXliesjuhhhXx
Ik geef biks eigenlijk enkel als extraatje en hooi en verse groenten als basisvoeding. Dat is het beste volgens mij en mijn DA. Op zich haalt een konijn voldoende voedingsstoffen uit het hooi en de groenten en heeft het de biks eigenlijk niet nodig. Maar ik gun het ze wel omdat ze er zo verlekkerd op zijn hihihi

haha ja,, Bugsy vind die brokjes van Beaphar xtravital Care + dus zo lekker

maar ik begrijp nou niet of die verpakking nou klopt of dat ik gewoon 25 gram moet geven :bunny1:

ik geef het nu als snoepje en hij vind die heerlijk maar hij heeft wel altijd erge honger als ik geen droogvoer geef want hij had pasgeleden nog diaree dus had het een dag eruit gehaald en toen had die egt honger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ken het wel, het zit ook een klein beetje in de richting van science selective, hoewel ik science selective toch veel beter vind ;)

Geef je nu 60 gram? Hoe doen je konijnen het er op? Zijn ze goed op gewicht?

De 25 gram is een richtlijn. De meeste mensen geven daar lekker groentes en onbeperkt hooi bij, en dan hebben konijnen er ruim zat aan.

Maar als jij geen groenvoer geeft en alleen brok en hooi kan het best zijn dat ze er ietsje meer van nodig hebben. De 25 gram is een richtlijn, je moet voeding afstemmen op het individu :) Niet elk konijn is hetzelfde! Probeer overgewicht wel te voorkomen, dat is erg ongezond voor huisdieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xXliesjuhhhXx
Ja ik ken het wel, het zit ook een klein beetje in de richting van science selective, hoewel ik science selective toch veel beter vind ;)

Geef je nu 60 gram? Hoe doen je konijnen het er op? Zijn ze goed op gewicht?

De 25 gram is een richtlijn. De meeste mensen geven daar lekker groentes en onbeperkt hooi bij, en dan hebben konijnen er ruim zat aan.

Maar als jij geen groenvoer geeft en alleen brok en hooi kan het best zijn dat ze er ietsje meer van nodig hebben. De 25 gram is een richtlijn, je moet voeding afstemmen op het individu :) Niet elk konijn is hetzelfde! Probeer overgewicht wel te voorkomen, dat is erg ongezond voor huisdieren.

Owkeej :) ja,, ik heb ook science selective geporbeerd maar dat vind die egt niet lekker xD dus ben ik overgegaan op dit :) ik geef 1 klein glaasje bix weet niet precies hoe veel het is maar hij is nog niet "volgroeid" dus mag nog onbeperkt maar ik wou een beetje wel beginnen met grammen te geven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef nooit naar grammen, Lucie krijgt altijd een bodempje, meer eet ze echt niet op, ze eet lang zoveel niet als de andere drie, die een bakje vol krijgen per dag. Ze doen het er allemaal prima mee, en zijn niet te dik, niet te mager, dus we blijven zo doorgaan. Alleen Pluisje is wat aan de magere kant, maar ze staat dan ook onder in de rang.

Ze krijgen hier verder onbeperkt hooi en een aantal keer in de week groenvoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xXliesjuhhhXx

Uhhm,, ja dat is wel lastig xD want dat voer wat hier allemaal staat moet toch op :) ik heb hier science selective staan en puik en nog een beetje van havens xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Ik geef biks eigenlijk enkel als extraatje en hooi en verse groenten als basisvoeding. Dat is het beste volgens mij en mijn DA. Op zich haalt een konijn voldoende voedingsstoffen uit het hooi en de groenten en heeft het de biks eigenlijk niet nodig. Maar ik gun het ze wel omdat ze er zo verlekkerd op zijn hihihi

Inderdaad, het hoofdvoer is groen en hooi. Als ze hun Bd keutels eten hebben ze geen droogvoer nodig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, het hoofdvoer is groen en hooi. Als ze hun Bd keutels eten hebben ze geen droogvoer nodig!

Een konijn heeft wel degelijk naast groenvoer ook nog biks nodig aangezien jij nooit het dieet wat een konijn in de natuur eet geheel kan nabootsen met het groen en hooi dat jij geeft!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef ook extravital care +.VInden die van mij echt heerlijk,en het is nog beter weer dan sceince selective heb ik horen zeggen..want dat gaf ik eerst ook.Een bodem geef ik smorgens en de rest van de dag alleen hooi en water.Dat is meer dan voldoende voor een konijn.sceince selective is trouwens wel heel erg geschikt voor konijnen die snel diaree hebben etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn voedsters zijn naam mijn mening niet zwaar genoeg. De rammen wel, maar die heb ik al een jaar. De voedsters heb ik pas en ik vind ze erg mager. Ik heb gehoord dat je ze dan gekookte aardappels als bijvoeding moet geven, klopt dit?

zo niee, heeft er dan iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .