Ga naar inhoud

Vraagje


Pomme

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

ik merk aan Pomme heel erg dat hij zich alleen voelt.

Hij graaft steeds in de hoek ze kooi en maakt zichzelf heel veel schoon.

Hij heeft ook een knuffel van een angry bird in ze ren waar hij vaak tegenaan gaan liggen en likken.

Het probleem is dat hij hoogstens 8 weken is. ik heb hem vorige week pas bij de dierenwinkel gekocht en hij is dus nog niet gecastreerd.

Ik vraag me af wat jullie deden bij zo'n jong konijn die zich eenzaam voelt.

mvg,

baasje van pomme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat sneu dat hij zich zo alleen voelt of verveelt.. Ik zou zorgen voor heel veel afleiding. Zorgen dat hij moeite moet doen voor zijn eten, intelligentiespeeltjes, heeeeeel veel aandacht geven, verse wilgentakken.. Zolang hij bezig is verveelt hij zich niet en zal hij zich ook niet eenzaam voelen. En alvast even rondbellen naar dierenartsen. 8 weken is wel echt heel jong nog, maar ik heb weleens gehoord van zulke jonge konijnen die al gecastreerd werden. Als hij zich echt zo ellendig voelt lijkt het mij het belangrijkst dat hij zo snel mogelijk een vriendinnetje kan krijgen, dus zal hij ook zo snel mogelijk gecastreerd moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij dierenwinkels konijnen kopen is geen goed idee. Ze worden vaak veel te jong bij de moeder weggehaald omdat ze dan nog veel schattiger zijn en krijgen vaak niet de goede zorg. Ga even langs de dierenarts om zeker te zijn dat hij wel gezond is en wat zijn daadwerkelijke leeftijd is. Zij kan je meteen vertellen wanneer hij geholpen kan worden.

Hij lijkt zich inderdaad erg alleen te voelen. Het is ook niet niets om zo maar bij je broertjes en zusjes weggehaald te worden.

Zorg dat hij genoeg heeft om mee te spelen. Denk aan speeltunnels, kartonnen dozen, een zandbak, (intelligentie)speelgoed en boomstammen om aan te knagen. Geef hem genoeg aandacht en laat de knuffel lekker in zijn hok liggen. Heeft hij wel genoeg ruimte? Hij moet minimaal 3 keer languit kunnen hoppen en helemaal rechtop kunnen staan. Kooien uit de dierenwinkel zijn echt niet groot genoeg!

Ik raad je aan zijn vriendinnetje uit een opvang te halen. Daar zitten konijntjes van alle rassen, kleuren, grootte en leeftijden te wachten op een nieuw thuis. Je helpt daarmee de konijnen en de opvang! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan nu natuurlijk ook al een voedstert kopen en die in een kooi naast die van je konijn te zetten, dan is hij ook al minder alleen.

Dat zou ik niet doen. Ziet hij een leuk vriendinnetje, mag hij er niet bij.

Ook weet je niet of het zal klikken na de castratie.

Helaas, maar ik denk dat je konijntje toch zal moeten wachten totdat hij gecastreerd is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij kan pas geholpen worden als zijn balletjes ingedaald zijn en dan zal tussen de 3.2 a 5 maanden zijn.

daarna zal hij nog 14 dagen moeten wachten tot hij veilig is.

Dus zit hij nog even allen geef hem veel speelgoed en speel veel met hem

ga dan een meisje bij de opvang halen is beter als in de winkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor mijne ook alvast een vriendinnetje gekocht, deze kan hij overdag zien en snuffelen door de tralies..

ik merk dat wanneer ze elkaar weer zien ze allebei enorm blij worden; binkies maken en springen!

Ze kauwen allebei niet obsessief aan de tralies ofzo.. maargoed ik snap dat het zielig is, alsof je hem iets lekkers voor houdt en hij er niet bij kan maar ik zie ook dat ik ze er allebei toch blij mee maak.

Maar die van mij is nu 4 maanden dus ik ga straks de DA bellen om een afspraak te maken en dan kan ik hem uit zijn lijden verlossen :P

succes =)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey, Pomme heeft een kooi met een ren eromheen dus hij heeft ruimte genoeg.

Dierenwinkel leek me er vrij kundig in aangezien ze alle adviezen gaven die ik ook hier op t forum heb gezien zoals over ze kooi, zindelijkheid en eten. Ik geloof dat ze hebben vertelt dat hij 7 weken was.

Ik heb hem al 1,5 week en hij leert enorm snel. hij snapt al dat hij niet in z'n ren mag plassen en poepen.

Hij is ook gek op knuffelen, hij blijft rustig 40 minuten stil op schoot zolang hij maar geaaid word anders gaat hij ervandoor.

Z'n vriendinnetje ga ik zeker uit de opvang halen, maar eerst maar even wachten tot hij oud genoeg is om gecastreerd te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij wilde voor Mars ook een vriendinnetje kopen toen hij ongeveer 2 1/2 maand was. We hebben heel lang getwijfeld maar hebben toch een vriendinnetje gekocht en gekeken hoe ze samen gingen (zij was 8 weken) dit ging hartstikke goed en hebben zoals je veel leest de hokken tegen elkaar aan gezet en toen af en toe nog even samen gelaten. Nu ze beide vruchtbaar zijn zitten ze niet meer samen maar ze zijn zo gek op elkaar. Mars is er zo erg door veranderd, veel minder stoute dingen haha en ik ben blij dat we het zo hebben gedaan.

Nu word Mars 28 november gecastreerd en zodra het kan gaan we ze dus weer opnieuw koppelen. Ik hoop dat dit goed gaat maar ga er stiekem wel een beetje van uit.

Tot nu toe ben ik dus heel erg blij dat we het zo gedaan hebben en ik hoop dat de koppeling weer zo goed gaat.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allebei laten helpen is een must, maar het mannetje heeft daar meer prioriteit in!

Het is absoluut geen must om allebei te laten helpen. De ram laten helpen is een must als je hem wilt koppelen, castratie van een voedster is alleen medisch noodzakelijk als de voedster overmatig hormonaal gedrag vertoont of baarmoederproblemen heeft. Zo niet, dan is het een persoonlijke overweging, geen must.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Z'n vriendinnetje ga ik zeker uit de opvang halen, maar eerst maar even wachten tot hij oud genoeg is om gecastreerd te worden.

Verstandig ! DAN weet je namelijk ook pas echt zeker of het een ram is...en kan je hem meenemen naar de opvang om te kijken met welk maatje hij naar huis kan gaan...

Voor nu ?

Clickertraining !

Al zijn goede gedrag belonen met 1 zonnepitje..

Daar heb je straks alleen maar profijt van....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gesteriliseerde voedster erbij is geen optie! De ongecastereerde man zal haar blijven verkrachten en dat is heel zielig! Allebei laten helpen is een must, maar het mannetje heeft daar meer prioriteit in!

Als je de ram laat castreren zodra hij dit gedrag gaat vertonen, is het geen probleem, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .