Ga naar inhoud

Wanneer naar de dierenarts?


suuske1981

Aanbevolen berichten

Misschien een hele stomme vraag maar wanneer (na hoeveel tijd) is het het beste om de dierenarts te bezoeken?

En wat moet ik dan allemaal laten doen.

Ik heb er geen ervaring mee en wil het natuurlijk goed doen voor mijn konijntje.

Ik zit er zelfs aan te denken om er een 2e bij te zetten. Ik heb nu een jongen. Wat is dan het beste?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon even een afspraak maken...sowieso om zeker te weten dat het een rammetje is. Ik weet niet waar je hem vandaan hebt, als het uit de opvang is zal het ook een ram zijn maar dierenwinkels vergissen zich wel eens ....meerder malen ( pijnlijke ervaring). Kan je direct overleggen over inentingen, eventueel casteratie, zou ik eerst oplossen en dan veilig een mooie dame uitzoeken. Kunnen ze direct gekoppeld blijven en niet weer uit elkaar tijdens en na zo'n ingreep.

Maar belangrijk: geniet van het beestje!!!

Groet Diana, Walter en Gijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga zelf sowieso 1 keer per jaar naar de dierenarts voor de inentingen. Dan laat ik ze ook gelijk even nakijken. In jouw geval lijkt het me slim om snel een afspraak te maken. Dan kan de dierenarts het geslacht bepalen, enten en als het een rammetje is kun je meteen een afspraak maken voor castratie. Een ram die niet gecastreerd is kan namelijk niet gekoppeld worden. Met een ander rammetje zal hij gaan vechten en met een voedster, tsja, dan heb je snel een heleboel konijntjes terwijl er al zo'n groot konijnenoverschot is. De beste combinatie is een gecastreerde ram met een voedster. Er zijn veel opvangen in Nederland waar het uitpuilt van de leuke konijnen. Ze kennen de konijnen goed en kunnen dus goed bepalen welk konijn bij jou en je ram past. Ze helpen ook met koppelen en je kunt er altijd terecht voor hulp of informatie. Hier is een lijst met opvangen in Nederland: