Ga naar inhoud

paprika


ricksem

Aanbevolen berichten

Denk wel dat je er mag van uit gaan dat er in de winkel enkel rijpe vruchten verkocht worden. Soms nog wat hard, omdat ze nog enkele dagen goed moeten blijven, maar wél rijp. :)

Dat klopt niet helemaal. Groene paprika's bijvoorbeeld zijn onrijpe vruchten, wanneer je aan een gele of rode paprika dus een stukje groen zirt is deze dus niet rijp. Tomaten geld hetzelfde wanneer ze niet mooi rood zijn maar een oranje gloed hebben zijn deze ook nog niet rijp. Dit geld overings voor vrijwel alle vruchten. Je zult nooit echt rijp fruit in een winkel aantreffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ze alle paprika die wij eten, dus ook de groene en gele. (Oranje paprika komt hier, overigens, om een of andere reden niet in huis?) Soms ook halforanje-rode tomaten. Of al een beetje verlepte (al een dag oude) bloemkool of broccoli-blad waar al een geel randje aan is. Zovéél aandacht schenk ik er nu ook weer niet aan. Ik weet wat ze mogen en niet mogen, ik zal ze geen prei of boontjes geven, maar om nu enkel bloedrode paprika's te gaan uitkiezen, gaat me wat ver. Nu heb ik wel makkelijke nijnen, wat niet bij iedereen zo is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe is een groene paprika gewoon een onrijpe paprika die uiteindelijk verschillende kleuren kan krijgen meestal rood of geel. Er zijn in het totaal 9 kleuren paprika. Ik vind zelf de rode paprika sowieso het lekkerst dus een andere kleur heb ik eigenlijk nooit. Ik let er zelf wel op of de groentes en fruit die ik mijn nijntjes geef rijp zijn en niet onrijp of al verlept. Verlept laten ze hier sowieso liggen maar onrijp geef ik nooit, mn voedster heeft gevoelige darmen. Afgezien van de nijnen laat ik zelf ook altijd mijn fruit een dag of 2 liggen narijpen. Dan heb je het lekkerste fruit met zijn beste smaak:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .