Ga naar inhoud

Lusteloos, te koud buiten?


Bkm

Aanbevolen berichten

Mijn konijn is nogal lusteloos merk ik net, hij komt niet op me af gerend wat hij normaal altijd doet.

Hij ligt languit in de tuin terwijl het niet echt warm buiten is (en de tegels dan ookk niet) dus dat vind ik al vreemd gedrag voor hem.

Net een druif voorgehouden waar hij verzot op is maar ook dat wil hij niet. Hij kaat zich aaien terwijl hij languit ligt, ook dit laat hij normaal toe (wel het aaien maar niet in die houding)

Oortjes voelen koud, maar nu weet ik niet of dit normaal is.

Twijfel of ik hem binnen moet zetten, wellicht is het te koud voor hem (hij is al 2 maanden buiten, sinds ik hem gekocht heb)

Dus mijn vraag, herkennen jullie dit en lijkt het jullie beter om hem binnen te zetten?

Wat verstaan jullie onder dwangvoer, kan ik dit zelf maken en hoe geven jullie dit?

aangepast door Bkm
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is absoluut niet koud buiten. Je konijn klinkt ziek. Ik zou niet zelf gaan emmeren met dwangvoer, maar snel contact opnemen met een dierenarts. Een konijn dat niet wil eten en lusteloos is, is ernstig ziek. Tot morgen wachten kan te laat zijn. Naar binnen halen is misschien wel verstandig, omdat zieke konijnen snel afkoelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, kon niet eerder reageren.

We zijn met hem naar de DA gegaan en hij heeft Cisaral gekregen en zakje dwangvoer.

Om de een of andere reden liggen zijn darmpjes bijna stil, hij kon niet goed achterhalen waarom. Temp goed, tanden goed, geen overvolle maag, wel veel kleine keutels in darmen dan.

Vlak voordat we gingen zag ik hem ook met moeite een keutel eruit krijgen. Arm ding.

Nu dus de medicatie, dwangvoer en hooi. Hij staat binnen en hij beweegt al iets meer en met dat ik dit typ komen er twee keutels uit!! Haha wat kun je blij zijn met poep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is de nacht goed doorgekomen, zag een klein plasje in z'n toilet reageerde alert op me, net weer cisaral en dwangvoer gegeven en daarna heeft hij wat hooi gegeten. Hij was daarna weer wat stilletjes dus volgens mij heeft ie wat krampen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot de duur van deze problematiek en de nasleep ervan?

Ik wil graag weten hoe lang het bij andere konijnen heeft geduurd voordat ze helemaal opgeknapt waren.

Niet dat ik verwachtte dat hij nu al helemaal zichzelf weer zou zijn maar meer dat ik ongeveer een richtlijn heb.

Hij is vandaag afwisselt levendig als heel stil geweest.

Ik zag hem telkens wat hooi eten en heeft ook weer gedronken maar daarna ook weer onrustig liggen-zitten alsof hij toch nog wat krampjes had. Heeft ook al wat keutels opgegeten.

Bijvoeding van vamiddag heb ik overgeslagen omdat hij telkens hooi eet. Vanavond wil ik wel weer geven.

Wat vind hij dat trouwens lekker zeg :) trekt zowat het spuitje uit mijn handen.

Jammer dat hij me minder vertrouwt. Het noodzakijk oppakken voor de medicatie heeft onze band een deuk opgeleverd, hoe snel dat kan gaan zeg! Normaal komt hij op me af, nu loopt hij liever de andere kant op. kan natuurlijk ook zijn omdat ie zich niet lekker voelt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschilt heel erg hoe het ene konijnopknapt vergeleken met de ander...

De eeb duurt het 3 ddagen en de ander 3 maanden, maar als hij nu alweer goed hooi eet zal het niet zo lang meer duren denk ik.

Kwa vertrouwen, misschien helpt het om hem in een transport box te doen.

De bovenkant eraf halen, handoek om jenijn heen en met je aarm hem een beetjr klem te zetten en dan met je vrije arm de medicijnen geven.

Dan hoef je hem niet op te tillen. En hij zit wel goed klem door de rand van de box tegen ze kontje.

Zo heb ik het net met marley gedaan. En het ging vrij goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .