Ga naar inhoud

hooi van de boer


ricksem

Aanbevolen berichten

Dat ligt aan de boer. De boer waar ik het gehaald heb verkocht in balen, ik snap het wel dat hij niet een baal los gaat snijden om mij een beetje te geven. Sommige boeren hebben een hooiberg, dat is een ander verhaal. Gewoon even rondbellen en je weet het! Let er wel op dat het hooi vrij is van st jacobskruid, maar dat staat er meestal wel bij op marktplaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze boer doet het. Dan vullen ze gewoon een grote zak (zak van 20 kilo bloem, zonder de bloem natuurlijk). Maar het is goedkoper als je gewoon een baal koopt. Je moet er natuurlijk wel de plaats voor hebben. Ik weet wel niet of ze een hooiberg hebben of niet, ik zie enkel de balen liggen. Ik dacht dat ze gewoon een baal los deden.

Vraag het gewoon eens bij jullie en dan weet je het zo :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons kun je alleen een baal van 25 kg krijgen. Vind het ideaal.

Loop 1x in de twee weken naar beneden naar het hok en vul mijn bak weer met hooi.

25 kg voor 4 euro. Mijn konijnen willen niet anders! En het ruikt ook nog lekker :)

Misschien woont er iemand bij je in de buurt die er ook zo over denkt..

Dan kunnen jullie een baal delen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan zowel balen als los kopen, ik koop een baal omdat ik daar de ruimte voor heb maar dat moet je ook maar toevallig hebben.

Ik zou niet weten waarom een boer het niet los zou willen verkopen, wat maakt het nou uit, als hij hem niet voor jou opensnijdt dan toch wel later op de dag voor zichzelf? Aannemende dat een boer in de eerste plaats hooi heeft voor zichzelf omdat het nu eenmaal een boer is met dieren en geen hooihandel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een aantal kinderboerderijen hier in de buurt kun je ook vuilniszakken met hooi kopen. Dat zou je bij jou in de buurt ook eens kunnen navragen. Ze verdienen er zo een zakcentje bij. Kost geloof ik een paar euro zo’n zak vol. Ik heb eens een paar plakken gekocht voor 1 euro. De kwaliteit vond ik wat minder trouwens ("gemeente"hooi?).

Ik zelf koop altijd een baal (paarden)hooi bij de hooihandel. Het is veel goedkoper en de konijnen vinden het heerlijk. Ik heb nu tevens een baal biologisch kruidenhooi meegenomen. Echt een feestje voor de nijnen! Zo weet ik zeker dat er flink veel hooi gegeten wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .