Ga naar inhoud

Help dikke ogen en opgezet geslachtsdeel


aliciaa

Aanbevolen berichten

Wat een vervelende situatie zeg! Nee, jij of je andere dieren kunnen geen myx of een variant daarvan krijgen, maak je daar maar geen zorgen over. Je kunt niet zomaar in hetzelfde hok konijnen plaatsen waar het zieke konijn gezeten heeft. Dat moet je heeeeeen goed schoonmaken met dettol of iets vergelijkbaars en het hok daarna het liefst een maand of 6 leeg laten staan.

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke dankjewel voor de informatie het is ook nog eens een hout hok daar blijven de bacterien beter in zitten dus dat wordt schrobben en op de grond zelf ook rond om het hok heen want het hok staat in een grote ren pff wat erg dit allemaal arme diertjes , waarom moet het nu zo gaan pff. 2 arme onschuldige diertjes. bestonden er maar geen muggen ... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar die andere konijnen die je nog hebt, zitten die bij elkaar of wel allemaal los van elkaar? Want ik zou ze allemaal in quarantaine zetten, ieder apart, zodat als er nog 1 het mocht krijgen niet gelijk de ander ook de sjaak is. Het is niet leuk voor de konijnen om even alleen te zitten maar het risico is naar mijn mening te groot. Als de een het heeft is er een besmette mug bij geweest die dus ongetwijfeld 100% zeker weten bij de ander kan en de partner zal dan ook altijd óók de dupe zijn.

Je ren hoeft geen half jaar leeg te staan hoor, het virus overleeft niet zonder gastheer. Héél goed ontsmetten zodat alles brandschoon is is voldoende.

En geef de muggen niet de schuld, myxomatose is er door mensen gekomen en niemand anders. Het bestond vroeger helemaal niet in Europa, dat is opzettelijk door mensen hier gebracht om konijnen uit te roeien. Niet door muggen. Die mensen hebben er gouden medailles voor gekregen.

Als er geen muggen bestonden hadden mensen wel een andere ziekte bedacht die op een andere manier overgedragen werd.

Als ik het goed begrepen heb heb je nog geen netten over de rennen en hokken? Niet wachten tot iemand het opstuurt met de post hoor! Dan maar wat anders, gooi er maar lakens overheen of wat dan ook, wees creatief maar er mogen echt geen muggen meer in kunnen en daar moet je geen seconde meer mee wachten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet het zieke konijn best niet in dezelfde ruimte als de andere konijnen waarvan je denkt dat ze het nog niet hebben.

Wat je ook kan doen is eens nagaan of je zelf Nobivac (dat is de inenting) naar Hongarije kan laten sturen opdat je dan zelf de inentingen kan doen (dat is 1 keer per jaar). Ik weet dat het geen ideale situatie is en dat je zelf best niet gaat dokteren maar als de dierenartsen het in Hongarije niet willen doen zou ik het daar niet bij laten in de toekomst. Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .