Ga naar inhoud

Van speels naar rustig 3maanden oud?


Smantt

Aanbevolen berichten

Hoi,

mijn konijntje is nu zo'n drie maanden oud. Ik merk aan zijn gedrag een groot verschil..

In het begin racete hij veel (uit en ook in zijn kooi) en maakte hij regelmatig binkies.

Vanaf het begin heeft hij al verschillende speeltjes gehad en tussendoor heb ik nog wat nieuwe dingen ontdekt.

In de kooi ligt standaard een kleine badmat, in de hoop dat hij daarmee ging graven. Hier doet hij niets mee.

Daarnaast heb ik wcrolletjes erin gehangen waar ik soms wat hooi, biks, sla of snoepjes in doe. Deze haal ik ook wel eens er uit, zodat het niet eentonig wordt en het speelgerei interessant blijft.

Buiten de kooi heb ik een doos met gaatjes, waar ik wel eens wat in doe, een wilgentakje (die nu volgens mij niet meer vers zijn want daar doet hij ook niet veel meer mee) een buis en wat dingetjes om biks in te verstoppen.

Dit laatste is t enige waar hij nog mee bezig is, als hij merkt dat er nieuwe biks in zit. Hij gooit er dan mee, en rolt er soms zelfs mee over de kop uit enthousiasme.

Voor de rest racete hij niet meer echt, zie ik geen binkies en zit hij het meest rustig op een plekje.

Ik zit wel nog regelmatig op de grond..

Hier is hij toch te jong voor?

Wat doe ik fout, waar moet ik op gaan letten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar komt konijntje vandaan en hoe oud was die toen je hem kreeg?

Zit hij alleen?

Eet en drinkt hij goed?

Eet hij zijn blinde darm keutels ook op?

Hij komt van een fokker uit limburg en mocht hem meenemen met 7 weken (ik weet dat ze eigenlijk met 8 pas meemogen)

Hij is alleen en eet goed. Qua Drinken weet ik niet wat normaal is? Hij zit 3/4 x per dag aan de drinkfles.

De keutels hoorde of las ik ergens dat deze snachts uitgepoept worden en dan ook gegeten worden.

Overdag zie ik ze eigenlijk niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijgt je konijn een maatje? Ze zijn vaak actiever als ze samen zijn. Hier kreeg ik van de opvang ook te horen dat mijn voedster zooo rustig is.. Nou, daar is niks meer van te merken!

Als je die blindedarmkeutels niet ziet is het goed, dan eet hij ze op ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijntje erbij was niet de planning maar ik lees er idd veel over. Mijn woning is niet groot en er moet dan een grotere kooi bij waar ik ook niet echt plek voor heb..

Ik sluit t niet uit omdat ik er veel goeds over lees..

Maar over de verandering van racen en binkies tot niks is dus niet echt iets te zeggen?

Of het niet echt spelen meer met de spulletjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik zou het zo niet kunnen zeggen, behalve dat alleen spelen natuurlijk niet zo leuk is als samen. Als ze zich vervelen of een beetje eenzaam zijn kunnen ze wel wat apathisch gedrag gaan vertonen. Je zou hem een knuffeltje kunnen geven, sommige konijntjes hebben daar wel wat steun aan, als een soort van surrogaat vriendje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .