Ga naar inhoud

Ik ben radeloos:(


xAnnoeska

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn konijn Binky van 3 jr heeft al sinds die hier woont (25 aug 1 jr) al van alles met zn gezondheid.. Het begon met niezen, daarna met een loopneus, daarna met heel zwaar hijgen.. Nou ik heb toen druppels meegekregen van Aquadrops ofzoiets en moest ik 14 dagen 2 x per dag geven. Toen ik de kuur af had gemaakt weer hetzelfde verhaal, terwijl die gewoon in de schuur staat en niet in de tocht.. hij gaat er wel elke dag uit natuurlijk om lekker in de tuin te huppelen met zn vriendje. Naja uiteindelijk een hogere kuur meegekregen en 1 x per dag weer 14 dagen.. Nu 3 maanden later heeft ie het weer, ben nu sinds 3 dagen gestopt met de kuur en hij hijgt nog steeds zo zwaar, heel zn oog kapot door het tranen etc.. nu heeft ie ook nog is een ontsteking in zn bek waarschijnlijk en het stinkt echt heel erg..

Ik wil hem echt niet kwijt het is zon schatje... :( Wat kan ik het beste doen volgens jullie? ik ben bang dat hij zoveel pijn heeft... Me ouders zeggen van wij betalen niet alles het is 'maar een' konijntje.. maar ik ben ook maar een student.. Ik weet het gewoon echt niet meer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou inderdaad eventjes naar dierenarts gaan?

Heb je zelf al eens andere bodembedekking geprobeerd tegen het niezen?

We hebben hier ook nu een wit dwergje, we hadden hem eerst vanwege zijn vacht op houtkorrels zitten. Maar die waren helaas op dus heeft hij drie dagen aubiose erin gehad. Hij nieste constant, neusje werd geel. Dus we dachten snot. Maar blijkt dat die allergisch is voor stoffige bodembedekking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook het geven van kruiden kan al een heel klein verschil maken. Thijm & Echinacea http://dierenkruiden.nl//shop/product_info.php?products_id=280&osCsid=a83401936b8580c2169cf0a1a9ba8ac8 zijn goed voor weerstand & luchtwegen ;) Maar ook al is het maar een telefoontje naar de dierenarts. Leg je situatie uit en wie weet kun je zelfs direct gaan (en achteraf betalen) Een nee heb je , en een Ja kun je krijgen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè wat rot, sterkte met het verlies!

Toch zou ik nog even verder vragen hoe dit zit voor je Binky laat in slapen. Een bacterie die niet overgaat bestaat namelijk niet, bacteriële infecties zijn namelijk prima te behandelen. Staat jouw dierenarts in het rijtje van konijnkundige dierenartsen?

http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?19037-Lijst-met-konijnkundige-dierenartsen-(vernieuwd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .