Ga naar inhoud

anti lek waterfles .....werkt niet goed ?


fairydust

Aanbevolen berichten

Gister heb ik een glazen waterfles gekocht ( zo'n antiknaagfles) maar ik heb het idee dat deze niet ( goed) werkt.

Gezien het ook een anti-lek functie heeft kan ik het zelf lastig testen.

Ik heb met mijn vinger al een aantal keer gecheckt en mijn vinger blijft toch de meeste keren droog , wat bij zo'n plastic bunnybottle nooit is en omdat de fles van glas is kan ik ook de boel niet extra activeren door er even wat in te knijpen etc.

Heeft iemand ervaring met deze fles en hoe ik zeker weet dat de fles werkt ........... Ik heb nu voor de zekerheid de 'oude' plastic bunnybottle in de kooi erbij hangen , maar ik wil hier vanaf omdat ik het vermoeden heb dat mijn konijn gewoon zoveel water blijft drinken omdat ze het geluid e.d. van het tuitje zo leuk vind .

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet ook niet wat voor eten ze dagelijks krijgen maar konijnen kunnen wel 150 ml en meer per dag drinken. Denk niet dat ze snel geneigd zijn om "te" veel te drinken

Uit onderzoek is gebleken dat met name konijnen die alleen zitten en weinig te doen hebben veel uit hun fles gaan drinken uit verveling. Stereotiep gedrag dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg nooit goed hoogte van het drinken van konijnen.

De meeste logeetjes in m'n pension drinken thuis uit een fles maar sommige nijnen weigeren het hier gewoon. Ze drinken dan hun hele vakantie uit een bakje, (terwijl er ook een fles met vers water hangt), en thuis drinken ze als vanouds weer uit hun fles....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

bedankt voor jullie reacties , maar mijn vraag was eigenlijk hoe ik kon checken of de fles wel goed werkte........... dat mijn konijn veel te veel drinkt ( tussen de 300 en 500 ml per dag voor een nog geen kilo wegend konijn ) dat weet ik . en ze heeft ook genoeg te doen om zich niet te vervelen het is gewoon een konijn met attitude die nu gewoon savonds een minimaal beetje water in haar fles krijgt ;P .

Inmiddels na een aantal dagen heb ik de fles werkende gekregen of meer mijn konijn heeft 'm werkende gekregen :D .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .