Ga naar inhoud

Hoe wordt de diagnose EC gesteld?


Gridje

Aanbevolen berichten

Zoals in de titel hoe komt de DA op de diagnose EC? Bloed? Urine? Keutels?

Ik heb het antwoord proberen terug te vinden maar kon het niet vinden sorry dus als ik simpel overkom.

Misschien maak ik mezelf gek maar sommige symptomen lijken wel op Norris te slaan ga straks naar de DA voor de zekerheid, deze is niet 100% konijnkundig maar nooit te lui om in zijn boeken te duiken, kan ff niet anders ivm weekend en vervoer, bij enige twijfel ga ik maandag naar mijn KK-DA.

Waarschijnlijk maak ik mezelf ff gek maar ik wil niks op mijn geweten hebben ik ga dus naar de spoed-weekend-DA

zijn symptomen voor nu: zwakte in zijn kont beetje wiebelend komt ie over, niet extreem, heeeel veel dorst, niet meer aankomen toen ie bij mij kwam was ie ernstig onder gezond gewicht,duim voor mijn Norris aub?

En als je het antwoord op mijn vraag weet laat ook wat horen dank jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de mijne was het aan de hand van symptomen. Er is een bloedonderzoek mogelijk, maar het is makkelijker met Panacur te behandelen en te zien wat het resultaat is. Is er beterschap=Ec. Is er geen beterschap=geen Ec. Panacur is een klein beetje: baat het niet, dan schaadt het niet. In sommige gevallen wordt Panacur gecombineerd met antibiotica, zoals bv bij een scheef kopje, omdat het dan ook oorontsteking kan zijn.

Bij Ec is vlug behandelen altijd beter, anderzijds, stel dat ik bij een van de mijne de bekende beginsymptomen zie, zoals urinebrand en vermageren, dan ga ik waarschijnlijk niet naar de weekendDA, het komt niet op een dagje aan, dan sta ik wel maandag eerste uur bij de DA. Maar dit ben ik, en jij moet doen waar jij je het beste bij voelt.

Succes bij de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet klakkeloos maar panacur geven want dit kan wel degelijk schadelijk zijn. Als je er maar vanuit gaat dat het ec is, en je kijkt niet verder, kan de evt werkelijke oorzaak verder broeien en is t misschien te laat als je de 28dagen panacur hebt afgewacht. Met deze klachten kan het vanalles zijn, dus een dierenarts bezoeken is verstandig

Link naar reactie
Delen op andere sites

:$ Arme dierenarts, ik met mijn zorgen, het is eigenlijk zeker geen EC (Jippie) ik moet wel even bijhouden hoeveel hij drinkt want het kan zijn dat hij nierschade heeft opgelopen door zijn dumpverleden (uitdroging), hij vermagert niet, hij komt ook niet bij maar dat is te verhelpen waarschijnlijk door de komende maanden mijn stelletje appart te voeren (idee is dat mijn hongerige dame sneller is met eten) Norris heeft net een heel licht roesje gehad om goed de kiezen te bekijken die waren perfect (pfff), en het wiebelen kan toeval zijn dat hij net begon in te dutten maar ik hou dat wel in de gaten.

gelukkig kon de DA er wel om lachen hij kent mij met mijn konijnenhobby, en hij zei ook dat ie liever mensen 10x voor niks ziet dan 1x te weinig, nou ja bedankt ben al wat wijzer nu over bloedtests, de DA had het ook over Urinetests maar dat daar niet altijd sporen in te vinden zijn terwijl het konijn weldegelijk EC heeft (het is een moment-opname)

Bedankt, Mystique, Nouck en Eefje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .