Ga naar inhoud

Konijnen weigeren hooi


Gast

Aanbevolen berichten

ik dacht sirieus dat mijn konijn alle soorten wel lusten heb nog niet alle soorten geprobeerd maar ik weet nu wel welke ze niet lekker vind pepermunt en rozenbottel van Home Friends, nu had ik van de week een zak van kenner gehaalt rozenbottel daar eet ze gewoon wel van, en die sprieten zijn ook groter en daar viel ze direct op aan en net alweer dus dat gaat er beter in:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ze eten ein-de-lijk hooi! Ik ben overgestapt op barn-i kruidenhooi wat ze lekkerder vinden.

En ze zijn van plek verhuist in de tuin, ze komen meer buiten en eten ook meer hooi. Ze eten nog geen hele ruif leeg op een dag maar ze eten aanzienlijk meer

Blijkbaar doet wat meer uitzicht wonderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik doe met het hooi: dat leg ik in het schuilhok in de poepbak. daarmee vang ik 2 vliegen in een klap: ze poepen daar en intussen eten ze hooi.

Verder krijgen ze 's morgens hooi. Ze hebben dan niets anders en dus moeten ze wel. pas tussen de middag krijgen ze een beetje biks en 's avonds wat groenvoer. En ze krijgen 's avonds een paar uur na het groenvoer nog een beetje hooi. Hooi is echt hun hoofdvoedsel hier. Tussendoortjes krijgen ze niet, of het moet hooi in een balletje zijn. ;) Dus honger = hooi.

Wilgentakken of andere takken hebben ze om aan te knagen, om op te eten en om lekker mee te keilen.

Eigenlijk niet zo anders als bij mezelf. Als ik ontbijt met pannenkoeken of macaroni, hoef ik die volkorenboterhammen ook niet meer. En als mijn kinderen zich volstoppen met koek en limonade, zitten ze met lange tanden aan tafel.

(Nu eet een konijn natuurlijk altijd met lange tanden, maar vooruit ;)).

Dus ik ben streng. Hooi zult gij eten. ;) Maar misschien zijn er konijnen die daar niet aan meedoen, dat weet ik niet.

aangepast door Springkonijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

O ze krijgen hier ook pas rond 12u smiddags een handje biks hoor en snachts rond 0:00 nog wat.

Verder doen ze t maar met groente, kruiden en hooi. Alleen hooi aten ze tot voor kort een paar sprietjes van en dat was het. Nu met het nieuwe merk en op hun nieuwe stek eten ze t met monden vol.

Dus k ben heel tevreden, eindelijk iets gevonden dat ze eten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van mijn konijnen had heel erg last van plakpoep en dan weer van gassen. De dierenarts zei dat hij op water en hooi moest. En binnen een paar dagen was hij haast de helft lichter. Hij dronk het water allemaal op, maar het hooi liet hij liggen. We hadden zelfs het lekkerste en duurste kruidenhooi geprobeerd. Zelfs stukjes biks waar we dan een hooitje omheen knoopten, maar niets hielp. Hij liet het hooi liggen en werd steeds dunner en dunner.

Honger=hooi, ging hier dus niet op.

Hooithee was de oplossing ^^ En dat kon prima van supercheapass hooi XD

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 kg per dag lijkt me wel wat veel ja ;)

Hoeveel weegt je konijn? Het kan best zijn dat je wat minder kan geven. Hier kregen ze van hfst 50 gram per dag samen en ze wegen 1800 gram, dus das ongeveer 14 gram per kg. Van ss krijgen ze 40 gram samen, dus das maar 11 gram per kg. Care + is goed voer, dus waarschijnlijk kun je daar wel wat minder van geven. Gewoon proberen en haar gewicht in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier aten ze eerst het tijmhooi van beaphar wel goed. Sinds ik hooi van de boer heb willen ze niks anders meer, het tijmhooi wordt ook niet meer aangeraakt. Boerenhooi gaat er echt 3 keer harder doorheen dan dierenwinkelhooi ooit gedaan heeft, inclusief verschillende soorten kruidenhooi. Voor 15 kg boerenhooi betaal je ongeveer net zoveel als voor een zakje kruidenhooi van 500 gram... :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boeren hebben vaak advertenties op marktplaats staan, zijn er echt veel en gelderland stikt van de boeren joh! Ja zelf plukken en drogen is in principe hetzelfde, maar moet je wel goed gras hebben, ruimte om het te drogen.. Een stukje rijden en voor 3 euro een baal inladen is een stuk gemakkelijker ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen krijgen nu hooi van vitakraft, alpenweidehooi. Eerst kregen ze van Premium, aten ze ook wel goed van, maar nu nog beter! Vind het zelf ook lekkerder ruiken! :)

Ze krijgen samen 50 gram HFST per dag. En wat groente. Maar hooi blijft hier tegenwoordig erg lekker (is weleens anders geweest...), elke keer als ik het bijvul wordt erop aangevallen! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook om, heb vandaag een zakje Bran-i kruiden hooi gekocht... Baal er wel van dat je voor 500 gram net zo veel betaald als voor een baal hooi van 5 kilo... Maargoed als ze t maar eten ;)

Ja, idd dat is wel jammer. Gewoon hooi is goedkoper dan kruidenhooi, terwijl er meer inzit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .