Ga naar inhoud

wat is het dagmenu van jou konijn?


kelly01

Aanbevolen berichten

Hier krijgen ze sowieso onbeperkt hooi en water. Hooi doe ik elke dag weer wat anders ik heb kamile, weidehooi, brandnetelhooi, rozebotelhooi en uhh nog iets aplen hooi ofzo?. Daarnaast 's ochtends en 's avonds vers groenvoer bestaande uit witlof, andijvie, komkommer en veldsla als hoofd groentes 's ochtens een stukje wortel en 's avonds een stukje appel. Daarnaast krijgen ze aanvullende elke dag iets anders ligt eraan wat ik van de winkel mee neem maar altijd aangevuld met wat verse kruiden. Erg uit een lopend allemaal.

Verder krijgen ze allebei een handje biks in de avond en 1 snoepje. En om de dag wordt de snackbal gevuld met een beetje Care+ voer.

Ze zitten nu nog gescheiden dus ik moet even gaan kijken als ze gekoppeld zijn hoe ik het voeren dan ga doen of er nog iets in gewijzigd moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 9 knaagdieren hier lopen en bij mij krijgen ze:

`s Ochtends een bak biks (geen snoepjes erin alleen biks) en een hooibal (of 2) met gras. `s Avonds krijgen ze per konijn een stukje fruit en als ze in de ochtend 1 hooibal met gras hebben gekregen krijgen ze in de avond ook 1 hooibal met gras. Hooi hebben ze ALTIJD als ik zie dat het bijna op is dan vul ik het meteen aan. De konijntjes lopen bij mij ook los in de tuin,dus die extra vitaminen hebben ze wel nodig, want ze rennen de hele tijd.

xx sharon

ps. als je zoveel groenvoer gaat geven moet je wel goed opbouwen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn konijn krijgt

Ochtend

Een hand biks

Vers hooi

Vers water

Middag

Een aardbeiblad

Wat groente ligt eraan wat ik savonds eet

Avond

Een hand biks

Een pluk hooi

Vers water

Een stukje brood

Misschien wat weinig groente maar mijn konijn heeft diarree gehad en nu moet ik het weer opbouwen

aangepast door Pluisjelover
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons dag menu:

's ochtends:

25 gram SS, vers hooi en water

's middags, als ik uit mijn werk kom:

Een bakje groente, meestal witlof en/of wat er gekookt wordt die dag

'savonds:

Voor ik naar bed ga kijk ik of hij nog genoeg hooi/water heeft en krijgt hij een bakje gemengde kruiden.

Ons konijn zit nu nog binnen, en is nogal een schooier, dus als mijn vriend thuis is krijgt hij iets meer dan dit.. ;)

Volgende week komt zijn nieuwe vriendinnetje! Spannend... ben benieuwd of zij ook zo goed eet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .