Ga naar inhoud

kaale plekken?


aliciaa

Aanbevolen berichten

hoi iedereen ik was laatst op de markt in (hongarije) en daar zag ik een zielig konijntje tussen zitten die half kaal is?? ik kon hem niet daar alleen laten zitten dus heb het gekocht (voor 500 forint dat is ongeveer denk is bijna 2 euro!)ik weet hoe die mensen hier zijn met dieren dus kon ik hem daar niet alleen zitten laten. ik wil het beestje heel erg graag helpen hij heeft op sommige plekken het lijkt op roos en op sommige plekken geen haren meer dus alleen het huidje. als je over het buikje aait dan aai je zo de vacht eruit echt zielig. ik heb een luizekammetje gekocht en heb het roos op het ruggetje en in de nek eruit gekamt . maar wat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan vele dierenartsen maar die weten nog minden dan mij zelf pff. maar dan nog ik wil alle beestjes een goed leven geven ! als het kan heb nu al 18 konijnen die ziek waren gered en zijn er allenmaal bovenopgekomen de meeste met gasbuikje of poep eet problemen en ze hebben het allemaal gered door dwangvoer met juiste voeding en masage en proberen dat ze dan veel beweging hebben en het is altijd gelukt dan op 2 na van de 20 dus heb nog 18 blije konijntjes :) en dit konijntje wil ik graag ook helpen. dat stronghold kan ik dan ook bestelen want weet zeker dat ze het hier niet hebben als het alleen voor nijntjes is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit wordt aangeraden door WilhelminaPark.

"De verdeling gaat op gewicht: bij konijnen en knaagdieren

Zwaarder dan 2,5 kg: pipet voor de volwassen kat (45 mg pipet).

Tussen 2,5 kg en 800 gram: pipet voor pup/kitten (15 mg pipet = 0,25 ml).

Voor dieren onder de 800 gram: gedeelte van pipet voor de pup/kitten (15 mg pipet = 0,25 ml)"

Dus als je weet hoe zwaar het dier is, weet je ook welke soort je moet hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad het is vachtmijt ik heb het op google opgezocht en foto's bekeken en het ziet precies het zelfde uit. stel je voor ze hebben die stronghold niet ka ik dan ook een pipetje kopen voor een kitten voor vlooien luizen en teken. en dan op het konijn doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staat wat je moet doen bij konijntjes die minder dan 800 gram wegen. Althans, wat WP aanraadt.

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/stronghold.html

Hier is de link van WP over vachtmijt: http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/vachtmijt.html

Wees voorzichtig met 'zomaar' een vlooienproduct op konijnen aan te brengen. 'k Weet niet of dit wel kan.

aangepast door mystique
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .