Ga naar inhoud

raar plekje onder de teen


femmeke

Aanbevolen berichten

Mn moeder zag net dat Otje een beetje vreemd met haar rechter voorpootje deed, dus gelijk even kijken. Het voelt een beetje dik en ziet een beetje rood uit dus bij deze ook even een foto. Kan iemand me vertellen wat dit is en of ik me zorgen moet maken, afgelopen week had ze dit nog niet. (En ja de nageltjes worden dit weekend geknipt)

hoop dat jullie het plaatje kunnen zien.

29efdj.jpg

gaat om het rode plekje bij het teentje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zit aan de onderkant. Voelt ook wat dik en ze is het veel aan het wassen. Ze loopt er verder wel gewoon op maar als ze stil zit trekt ze het pootje al gauw op.

Ben er wel bang voor dat het sore hocks zijn. Op de achter pootjes op de hakjes heeft ze ook twee plekjes, alleen zitten die hoger, eerder richting de enkel.

Vind het zo raar, ze is niet te zwaar, eerder te licht. Ik heb laminaat en een stukje carpet laagpolig. En in het toiletje liggen geperste houtkorrels met een laagje houtvezel om het wat zachter te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige konijnen zijn gewoon vatbaarder voor sore hocks dan andere. Hoe ze het krijgen ... ? Je zegt dat ze het veel wast, waarschijnlijk is het daardoor gevoeliger geworden en wil ze niet meer dan nodig op het pootje steunen. Net zoals honden zichzelf een likgranuloom kunnen geven.

Je hebt bepaalde producten die je erop kan smeren, moet je even via de zoekfunctie opzoeken, maar mijn ervaring is dat, als het niet te erg is, ervoor zorgen dat ze een schoon en droog hok hebben voldoende is, mits regelmatige controle dat het niet verergert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht arm beestje... Volgens mij is haar "stam" een beetje behoorlijk doorgefokt. Ze heeft ook al een teentje dat korter is dan de rest, en dan bedoel ik ook echt korter, als de nagel daarvan op normale lengte is komt het puntje van die nagel te hoogte van het begin van de andere nageltjes aan de teentjes ernaast.

Ik heb wel eens iets over calendulazalf gelezen, ik heb het wel in huis (ik ben zo'n muts die zich regelmatig verbrand met koken :he:) is dat veilig genoeg om het erop te doen? Op de achter voetjes is trouwens misschien een millimeter groter als het plekje op de foto.

Ik ga als het dan veilig is calendula smeren en het heel goed in de gaten houden en anders ga ik binnenkort ff langs bij de DA.

Groeit het haar eigenlijk uiteindelijk nog terug?

Bedankt iig:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .