Ga naar inhoud

Wat nu te doen met ons koppeltje


dannycnl

Aanbevolen berichten

Beste mensen afgelopen donderdag is onze pluis gesteriliseerd.

Ze hebben na de operatie samen in hun gezamenlijke hok gezeten.

Dit ging goed, de ram liet de voedster lekker met rust (die lag boven in nachthok).

Soms ging hij kijken en gaf haar en een lik en ging weer.

Opeens werd de voedster meer levendig begon te eten en te drinken.

En vanaf dat moment is de ram achter de voedster aan gaan rennen.

De ene keer rent de voedster weg de andere keer ging ze liggen om gewassen te worden.

Op aanrden hebben we een een paar dagen apart gehouden.

Een scheiding in de ren aangebracht en vervolgens weer gekeken.

Weer hetzelfde verhaal, en weer apart gehouden.

Ook vanaf vandaag blijft de ram achter de voedster aanrennen.

Niet altijd maar het is gewoon niet fijn,

Wij zijn nu bang dat het koppel zo verloren gaat.

Wat is nu wijsheid om te doen?

Ze weer apart houden of bij elkaar laten.

Ze vechten niet er word niet gereden gegromd gevlindert of iets anderszins.

BHet is puur het schrikken van de voedster en het rennen van de ram.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mkjn voedster is vorige vrijdag ook gesteriliseerd, ze heeft van in het begin apart gezeten in een kooi de eerste nacht binnen daarna in de ren bij de ram maar nog in de kooi.

Gisteren dus 3 dagen na de operatie laat ik ze los want er wat teveel leven in, en de ram ging aan haar buik ruiken en onmiddellijk achter haar aan rennen.

Ik heb ze voor de zekerheid gescheiden, de ram in het hok de voedster in de ren..

Pas na 10 dagen als ik echt zeker ben dan de wonde niet meer kan opengaan laat ik ze terug samen ..

Ik zou ze e cht nog even apart houden je weet nooit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad het beste dat je ze nu apart houdt, zeker nu Pluis moet herstellen.

Maar als ze hersteld is dan zullen ze de rangen toch moeten 'uitvechten' en zul je ze even moeten laten doen.

Hoe eng dat ook kan zijn. Maar als het bij rennen blijft, komt het wel goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze na haar sterilisatie wel echt 10 dagen apart gehouden, omdat ik zeker wilde weten dat ze goed hersteld was als ze zouden vechten.

En inderdaad bij het opnieuw koppelen ging het er wel wat ruw aan toe! Het duurde echt een dag voordat ze elkaar weer accepteerden, maar nu is het al een half jaar een leuk koppeltje.

Lees vooral veel verhalen op dit forum over koppelingen, want het kan er echt ruig aan toe gaan. Je kunt er erg van schrikken, maar dat hoort erbij. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geeft niet hoor...mijn konijnen waren ook een koppeltje toen ik mijn voedster liet castreren. Ze ruikt gewoon anders naar dierenarts en daardoor accepteren de ram haar niet zo snel meer.. Daarnaast is ze natuurlijk wat zwakker omdat ze in de ogen van de ram "ziek" is. Dit kan er voor zorgen dat hij haar ook afwijst. Hoeft natuurlijk niet, het kan ook maar zo dat ze heel zorgzaam zijn, maar dat bovenste is eigenlijk heel normaal. En ja het is wijs om ze uitelkaar te houden tot je voedster weer hersteld is en daarna pas weer 'opnieuw' te koppelen. Dit is overigens normaal gesproken sneller gebeurd dan een koppeling waarbij ze elkaar nooit hebben gezien. Ik had mijn voedster en ram wel gewoon vlak bijelkaar gehouden in aparte rennen. De koppeling was binnen een dag gebeurd terwijl dit de allereerste keer drie dagen duurde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij was het net zo. Moeder en dochter zijn altijd samen geweest. Heb de dochter laten steriliseren omdat ze de hele tijd ging rijden.

Ze hebben samen in de ren gezeten wel met een scheiding en toen ze weer samen gingen dacht ik oke dat gaat even niet goed.

Maar na volgens mij even opnieuw de orde bepaald te hebben is het nu wel weer dik aan hoor. De hele dag wassen en tegen elkaar aan liggen. Zie nu wel Moeders meer rijden op de dochter deed ze voorheen nooit.

Maar niet hinderlijk zoals de dochter deed.

Bij het andere koppel waar het voor de sterilisatie nog niet zo goed ging ging het juist heel erg goed. Haar heb ik wel een paar dagen apart gehouden omdat ze echt wel ziek was. Toen ik haar terug zette had het mannetje echt zoiets van waar was je nou. Juist om dat koppel maakte ik mij zorgen.

Dus ik denk voor de zekerheid misschien even uit elkaar laten en dan even op neutraal terrein opnieuw koppelen.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar he dat dat bij sommige koppels zo gaat..

Toen mijn vorige ram ziek geworden is vorige winter heeft hij bijna 3 maand binnen gezeten, apart van zijn voedster.

toen hij beter was had ik er wat bang voor, maar toen hij in de ren gegaan is was het onmiddellijk elkaar likjes geven zo lief!

Met de andere ram is het wat anders.. hopelijk komt het goed, zondag laat ik ze terug samen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .