Ga naar inhoud

ziekjes dag na enten


sabbie89

Aanbevolen berichten

Ik Heb Een Vraagje.

Ik Heb Gisteren mijn fibo laten enten en Daarnaast heeft Hij een Prikje Gehad voor oorschurft.

Hij was Gisteren Avond Al Wat Rustiger want normaal gaat hij Aan Zijn Kooi Knagen Als Hij Erin moet Als ik Naar Bed Ga Maar Nu Keek Hij Even En Ging in zijn Hoekje liggen.

Is dit Normaal? Want ik maak Me beetje zorgen Want Zijn kooi staat Open En Normaal stormt hij Eruit En nu Zit Hij Nog Steeds in Zijn Hoekje En heeft Nog Niks gegeten!!!

Heeft iemand Dit Ook als een Keer meegemaakt???

Grt sabrina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enten kan er zeker wel voor zorgen dat ze zich niet lekker voelen achteraf, hoewel ik het niet zo heel vaak hoor. Waarschijnlijk is zijn weerstand niet heel geweldig geweest dan op het moment van enten. Ik zou zelf voor de zekerheid even de dierenarts bellen om dit in elk geval te melden en even te overleggen, zoals je wellicht weet is niet eten erg snel gevaarlijk voor een konijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dit is niet normaal.

Een konijn moet altijd blijven eten.

Wat er kan zijn is dat hij door de stress last van zijn darmpjes heeft gekregen, als een konijn 12 uur niet eet gaan de darmen stil liggen. Als het 24 uur duurt is het heel gevaarlijk.

Heeft hij sinds de inenting niks meer gegeten? Dan zou ik met spoed contact opnemen met de dierenarts.

Had hij ook problemen met zijn oren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de dierenarts gebeld en moet als hij voor 6 Uur niet eet langs komen. Kan door de enting komen idd.

Dat Van Het eten Wist Ik Niet Dat het Zo Gevaarlijk Is is Mijn eerste Konijntje en Heb hem pas 2 Weekjes. Ik Ga Het goed In de gaten Houden.

Hij Heeft Oorscheurft Aan De buitenzijde Van Zijn Oortjes Dus heeft hij Ook een Prik Voor Gehad.

En Had toen Die Thuis Kwam Wel Een appel Gegeven maar Wou Hij Niet. miss een Beetje Hooi Maar Niet veel. Vannacht Weet Ik Niet hoeveel hij Heeft Gegeten niet Veel in Ieder Geval Hooi Lag Er Nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm ik moet zeggen dat ik het dan wel laat vind om pas om 6 uur langs te gaan. Als hij al zo lang niet gegeten heeft gaat hij het waarschijnlijk ook echt niet uit zichzelf doen. Ik zou zelf aandringen om direct te kunnen komen, en anders een andere dierenarts proberen. Echt, niet eten = levensgevaar en hoe langer ze niet eten hoe gevaarlijker het wordt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook te lang niet eten.

Brokjes eet hij ook niet en niks lekkers?

In principe als weerstand laag is, is inenten niet verstandig dus als die iets heeft als bijv. oorschurft zou ik niet inenten. Ik weet niet in hoeverre dit mee kan dragen hier aan.

Een klein verzoekje, wil je niet elk woord met een hoofdletter typen? Dat leest zo lastig. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij knabbelt aan zijn hooi!!!

hij liep ineens uit zijn kooi dus er gelijk weer ingezet om hem in de gaten te houden en hij begon te knabbelen!! Dus ik neem aan dat nu de goeie kan op gaat

Bedankt voor de tips weer wat dingen geleerd over konijntjes. En wat ik niet moet doen. Bedankt.

Sorry van de hoofdletter dat is van mijn tablet en dat heb ik alleen als ik op forum type.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .