Ga naar inhoud

Zoveel bacterieën?! Wat nu?!


Miesaas

Aanbevolen berichten

De DA heeft, vanwege Lizzie's terugkerende blaasontsteking, een kweekje van haar urine gemaakt.

Nu komen daar dus 3 verschillende bacterieën uit. Een daarvan is dus streptococcus.

Ik schrok nogal omdat ik weet dat dat opzich best heftig is.

(en dodelijk kan zijn voor, in ieder geval, mensen)

De DA zei ook nog dat het besmettelijk is voor Chibi, maar óok voor mij. (en andere mensen)

Ik heb nu dus 2 verschillende antibiotica meegekregen dus daar ga ik zometeen mee beginnen.

2, omdat de ene goed werkt tegen 2 van de bacteriën maar niet tegen de andere,

en andersom precies hetzelfde. Zucht.

Zodra de antibiotica kuur is afgelopen ga ik haar meteen weer wassen.

Alleen dit keer wil ik haar dan echt GOED wassen.

Bestaat er ook een soort konijnenshampoo?

Want met zoveel bacteriën wil ik het toch allemaal wel goed schoon hebben.

En verder...Ik weet het niet eigenlijk. Hoe kan dit nou opeens. :s

Heeft er iemand ervaring hiermee, of tips? Adviezen?

Pfff ik weet echt even niet wat ik verder moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen verstand van en antwoord op je vragen, maar ik vroeg me wel af waarom je denkt dat wassen zin heeft? De bacterieen zitten in haar urine rn blaas, dan heeft de buitenkant wassen weinig zin lijkt me.

Verder lijkt het me zinvol om bij je DA te peilen hoe hij de besmettingskans voor jou inschat. Volgens mij is die namelijk vrij klein als jij verder goed gezond bent. Ik denk dat je je meer zorgen maakt dan nodig is, hoewel ik de situatie natuurlijk niet in kan schatten, maar ik haal uit je verhaal niet dat Lizzie overmatig veel bacterieen in haar blaas heeft, maar eerder veel verschillende varianten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil haar wassen omdat ze zichzelf er constant onderplast.

Ze heeft een hele vieze achterkant.

Hij zei uiteraard dat de besmettingskans vrij klein is bij mij maarja.

Ik vraag me voornamelijk af of ik ook dingen moet ontsmetten ofzo, zoals speeltjes, wctjes, kooi, etc.

Ik ben het eigenlijk allemaal vergeten te vragen bij de DA,

ik vroeg het me nu pas allemaal af, nu ik al weer thuis ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nouja dat ík ziek word is niet eens mijn ergste angst,

ik zit er meer over in dat als de bacterieën niet helemaal weg gaan

ze over een paar weken waarschijnlijk WEER een blaasontsteking heeft.

Daarom had ik iets van, hmm, moet ik dan ontsmetten, schoonmaken, wassen? etc.

De DA zei inderdaad dat het lastig is om te kijken waar het vandaan komt.

Voor zover hij heeft gevoeld/gezien/gehoord is er niets mis met haar nieren, en heeft ze verder ook geen rare dingen.

Alleen die blaasontsteking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat je even wat langer door moet gaan met het kuurtje..soms kan een ontsteking hardnekkig zijn. Dierenartsen zijn altijd zo makkelijk door te zeggen och na 10 dagen moet het wel over zijn. Maar dat is niet altijd zo. Mijn konijntje Noellie had oorontsteking en ik heb wel drie maanden antibiotica moeten geven voor het over was. Natuurlijk moet je ook opletten dat dr darmpjes niet heftig reageren op de antibiotica. Anders zou je misschien af kunnen wisselen met enrofloxoral..dus het spul wat je in het bekje spuit en duplociline injecties. Maar goed ik ben geen dierenarts dus ik zou met hem of haar overleggen wat je het beste kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet trouwens niet wat een blaasonsteking veroorzaakt.. maar misschien inderdaad wel verstandig om tijdig de plasbak te verschonen en misschien kijken of ze op de toch zit ofzo... wie weet zijn er ook nog kruiden wat goed zou zijn voor de blaas en of nieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .