Ga naar inhoud

voeding goed begrepen?


Eefje23

Aanbevolen berichten

hallo allemaal, ik ben helemaal nieuw in de wereld van het konijn!

Heb inmiddels al veel gelezen op het forum, echt heel fijn dat hier gewoon alles te vinden is.

Wilde even checken of ik het nu goed begrepen heb!

- hooi onbeperkt

- biks 25 gr/kg/dag

- groenvoer opbouwen, maar het is me nu nog niet helemaal duidelijk of je echt steeds alleen je basisgroenvoer geeft of toch ook afwisselt? Als je eenmaal hebt opgebouwd met een bepaalde groente en ze heeft er geen last van gehad dan kan je toch ook afwisselen zonder weer op te bouwen?

- fruit is echt een tussendoortje als lekkernij toch?

Qua hooi merk ik dat ze hier weinig van neemt, zijn konijnen erg kieskeurig? Moet ik dan ander hooi proberen?

Hoor graag van jullie met tips!

Groetjes Eef!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo! Allereerst welkom, wat leuk dat je de weg naar dit forum hebt gevonden.

Hooi mag inderdaad onbeperkt, meer zelfs: hoe meer ze hier van eten, hoe beter! Je geeft aan dat ze weinig hooi eet, dat is een gegeven dat aanpak vereist. Er zijn verschillende artikels die de voeding (en dus ook het hooi eten) behandelen. Dit is bijvoorbeeld een goede pagina dat een overzichtje biedt: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/voeding-van-een-konijn.html

Deze pagina gaat over groenten, fruit en kruiden: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/groenten-fruit-en-kruiden-voor-konijnen.html

Dit is een artikel dat specifiek gaat over hooi stimuleren, met allemaal tips en trukjes. http://www.bunnybunch.nl/konijnen/hooi.html