Ga naar inhoud

acupunctuur bij verlamde poot


Kler

Aanbevolen berichten

Hallo, één van mijn konijnen heeft sinds bijna 4 maanden een verlamd pootje. De oorzaak is nogal vaag; de dierenarts had het er over de er een zenuw geraakt is bij de narcose prik voor de sterilisatie. Maar achteraf bleek dat mijn konijn van de behandeltafel is gesprongen. Voor mij is de oorzaak dan wel duidelijk. Wat er mis is in het pootje is weer een andere vraag. De DA denkt een afgescheurde zenuwbaan, maar dat is niet te controleren.

Mijn konijn, Yang, houdt nu haar pootje de hele tijd gestrekt en kan het niet buigen. De DA adviseert amputatie, maar ik denk dat ze geen 2e operatie aan kan, ze was al erg van streek na de sterilisatie.

Dus heb ik een afspraak gemaakt bij een acupunctuur. Deze heeft eerlijk gezegd dat er kans is dat het misschien niet helpt, maar wel het proberen waard is.

Heeft iemand ervaring met acupunctuur of verlamde pootjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat niet maar ik zou wel eerst vragen aan de dierenarts of het wel verstandig is.... Straks raakt er nog iets ontstoken ofzo door al die naalden er in.... Maar als de dieren arts het niet weet kun je het beste denk ik een opvang opbellen. Zei hebben vaak konijnen die wel gewond zijn geraakt enzo Misschien hebben ze dat ook geprobeerd met succes je weet maar nooit...

Sterkte en succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook acupunctuur bij mijn konijn gedaan. Ik had foto's laten maken bij de dierenarts. Hij had een soort van hernia en last van artrose tussen zijn wervels. Hij was 7 jaar oud, dat is niet heel oud maar hij was wel een echt raskonijn (angora). Ik vind dat je het altijd kan proberen. Het kan geen kwaad. Ze kunnen ook meten met een soort sensoor waar de plek zit waar het vandaan komt. Ze zijn heel kundig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties!

De acupuncturist is zelf een dierenarts, maar ik sowieso idd naar een andere dierenkliniek voor een second opinion.

Aan Moniquexxx0: heeft de acupunctuur wat geholpen bij je konijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .