Ga naar inhoud

Wit vocht in ooghoeken?


PYT

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Mijn konijn Bent heeft sinds zaterdag zowat wit vocht in beide ooghoeken. Toen ik het had weggeveegd leek het weg te blijven maar tot nu toe blijft het zoals je kan zien op de foto's. Verder eet, drinkt en keutelt hij nog steeds normaal. Volgens sommigen overdrijf ik en is het gewoon door vuil of wind. Dat kan, maar het kan ook zoveel anders zijn. Wat denken jullie?

2zirfqt.jpg

dqnat2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Mijn konijn Bent heeft sinds zaterdag zowat wit vocht in beide ooghoeken. Toen ik het had weggeveegd leek het weg te blijven maar tot nu toe blijft het zoals je kan zien op de foto's. Verder eet, drinkt en keutelt hij nog steeds normaal. Volgens sommigen overdrijf ik en is het gewoon door vuil of wind. Dat kan, maar het kan ook zoveel anders zijn. Wat denken jullie?

2zirfqt.jpg

dqnat2.jpg

Je overdrijft niet als het is wat mijn konijn voorheen ook heeft gehad. Mijn konijn heeft diverse oogdruppels gekregen voor zijn ogen maar gegeven moment had het geen baadt meer. Hij werd blind aan beide ogen, maar dit kwam doordat hij al 11 jaar oud was en zijn ogen slechter werden. Ik weet niet hoe oud jouw konijn is?

Sowieso zou ik dit niet alleen gaan bespreken op het forum maar ook naar de dierenarts gaan, je gaat waarschijnlijjk vele verhalen net als de mijne hierboven horen, dan is het voor jou prettiger om te weten wat het bij jou konijn is, want het hoeft zeer zeker niet te betekenen dat het bij jou hetzelfde zal zijn als bij mijn konijn toen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Annemieke, Bent is 3 jaar en altijd een heel gezonde konijn geweest! Nooit nergens last mee gehad. Maar zoals je zegt, het kan vanalles betekenen en aangezien ik er wel mee zit ga ik sowieso naar de dierenarts. Ook al doet hij vrolijk verder, toch voor de zekerheid. Want mss als ik wacht totdat hij niet meer goed eet en drinkt dan is het mss te laat en dat zou ik mezelf niet vergeven!

@mystique, zo lijkt het wel ja, maar het is niet veel.

aangepast door PYT
Link naar reactie
Delen op andere sites

Frits heeft dit ook gehad, heeft best lang geduurd. Ik ben 2 keer met hem bij de dierenarts geweest om onderliggende problemen uit te sluiten. Bij hem was er geen aanwijsbare oorzaak en ben ik met allerhande verschillende druppels en cremes in de weer geweest. Uiteindelijk is het overgegaan, nadat zijn oog heel heftig reageerde op ophtosan. Zag er een paar dagen heel akelig uit en daarna was het ineens helemaal mooi schoon en droog.

Maar goed, zeker even naar de dierenarts dus, om eventuele tandproblemen of ontstekingen uit te sluiten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gisterenavond nog naar de dierenarts geweest. Ook zij dacht aan een verstopt traankanaal. De tandjes waren heel mooi dus dat is het gelukkig niet. Ze heeft oogdruppels en rodikolan voorgeschreven.

Ze denkt dat er mss een haarbal is waar hij last van heeft (hij zit nog in de ruiperiode en heeft zo van die kringen in zijn vacht). Hiervoor moeten we hem ananassap geven zodat de haarbal losweekt en uit zijn lichaam kan.

Het kon ook zijn dat hij niet al het nodige uit de voeding haalt dus nog altijd goed kijken naar keutels en peterselie geven.

Nog een optie was suikerziekte, aangezien ik nu inderdaad sinds een paar weken aardbeien en druifjes geef, maar dus blijkbaar teveel suikers! Dus nu een dieet van hooi en af en toe peterselie voor de spijsvertering.

aangepast door PYT
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wit slijm/vocht in de oogjes kan ook veroorzaakt worden door Pasteurella.

Dit heb ik helaas bij *Pumbaa* & *Zazou* mogen meemaken.

Onze vorige (niet KK-)DA dacht ook aan ontstoken oogjes & kreeg daarvoor zalf mee.

Helaas sloeg de werking van de zalf niet aan & konden ze niet veel voor me betekenen daarna.

Uiteindelijk kreeg *Pumbaa* slijmophopingen in de oorholtes, wat zorgde voor epileptische aanvallen. De ophopingen drukte tegen zijn hersentjes aan. Na vele behandelingen bij een goede KK-DA konden we helaas niets meer voor hem betekenen.

Een paar weken later was *Zazou* ook besmet, maar gelukkig waren we bij hem wel optijd :) Hij is uiteindelijk uit zichzelf gestorven.

Toendertijd had ik hier ook verschillende topics over geopend hier op BB. Mocht je ze willen lezen kun je deze terugvinden via mijn profiel hier.

Dit hoeft natuurlijk bij Bent niet aan de orde te zijn! Maar mocht de medicatie niet aanslaan, kun je hem altijd hier op laten onderzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ondertussen is hij sterk vermagerd.. Eind mei woog hij nog maar 2,7 kg, zeer weinig voor een Duitse Hangoor. Afgelopen dagen leek het alsof hij alleen maar dunner aanvoelde dus ben ik gisteren opnieuw naar de dierenarts geweest. Hij woog 2,84 kg dus we gaan de goede kant op, maar hij heeft bloed afgenomen om het verder te onderzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .