Ga naar inhoud

Brandnetels, nu?


asti

Aanbevolen berichten

De brandnetels staan er overal zo prachtig bij hier... dit lijkt me een goede tijd om eens een flinke bos te gaan plukken om te drogen? Hebben jullie ervaring met het zelf drogen van netels? Wat ik er zo her en der over lees blijft de 'brand' er heel erg inzitten, maar ik kan me niet voorstellen dat het zo moeilijk kan zijn allemaal, gezien dat het ook wel eens in hooi zit. Iemand ervaringen, tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zo denderend veel ervaring.

Had laatst ook netels voor ze geplukt en wel tot 2 weken toe laten drogen en de brand zat er nog steeds behoorlijk in.

Ik heb er dan fel mee geslagen en in hele kleine plukjes gegeven, wat wel goed werd opgepeuzeld. Maar las toch ook weer ergens (kan me niet gelijk herinneren waar) dat het niet gelijk de verstandigste keuze is...

Kan er dus weinig over zeggen, behalve dat ik er na 2 weken drogen de brand niet uit kreeg...

Ik lees alleszins verder mee naar ervaringen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijk me stug, hier groeien brandnetels in de ren en alles wordt kort gegeten maar die brandnetels mijden ze als de pest.

Ik knip die dan af als het te grote bossen worden en laat het een paar dagen buiten liggen maar dan blieven ze het nog niet. Misschien omdat het dan gewoon verlept.

Ik zal ook eens echt gaan drogen, kijken of dat dan meer wil. Maar ze zijn hier allemaal niet echt van de netels, ook witte en paarse dovenetel eten ze echt als laatst van het groenvoer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .