Ga naar inhoud

Konijn eet sinds vanmorgen niet meer en is futloos


flippiejj

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, want sinds vanmorgen eet mijn konijn niet meer.

Vanmorgen (rond 8.15) toen ik haar ging voeren was ze gewoon lekker hyper als altijd bij het voeren en kon niet wachten tot ik het bakje in haar hok zette zodat ze kon gaan eten.

Een uurtje later toen ik haar de sla en wortel, die ze dagelijks krijgt, wilde geven, wilde ze deze ineens niet.

Normaal pakt ze het altijd heel snel uit mijn hand aan en eet het lekker op, maar nu keek ze er even snel naar, maar at het niet op.

Ik maakte mij daar nog niet heel druk om, omdat dit wel vaker gebeurd, maar nu zag ik net een halfuurtje geleden dat ze haar eten van vanmorgen ook nog steeds niet op heeft en lusteloos in een hoekje ligt (normaal heeft ze nu altijd haar eten van vanmorgen allang op).

Ook heeft ze de hele dag nog niks gedronken. Ze keutelt nog wel.

Weet iemand misschien wat ik moet doen?? (ben namelijk vrij bezorgd omdat dit de eerste keer is dat ze wat lijkt te mankeren en ze normaal nooit zo stil in een hoekje ligt).

Sorry trouwens dat het zo'n lang verhaal is geworden:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de dierenarts gebeld en ik kon gelijk langskomen, ook al zaten ze eigenlijk vol. Ze hebben gelijk haar temperatuur opgenomen en die was 35,9:erf:

Ze hebben haar gelijk in een hok gezet met warmtematje en warmtelamp en de dierenarts zelf zou direct daarna komen om naar haar te kijken. Ze denken wel aan een gasbuik of verstopping :frown:

Stampertje (mijn konijn) is nu daar en ik wordt via de telefoon op de hoogte gehouden... Het was even schrikken, maar er werd gezegd dat ik goed en snel gereageerd had (gelukkig).

Nu dus maar afwachten...

Iedereen bedankt ook voor het advies om de DA te bellen:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was idd even schrikken en al helemaal omdat haar temperatuur zo laag was..

Ze is nu gelukkig weer thuis. Ik mocht haar om 17.30 weer ophalen.

Het was idd een gasbuik en er werd gezegd dat ik er op tijd bij was. Als ik langer had gewacht had het veel slechter af kunnen lopen werd er gezegd..

Ik heb nu medicatie gehad en moet haar dwangvoeren maar gelukkig zag ik haar net ineens een stukje hooi eten :)

Nogmaals bedankt iedereen voor alle tips enzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff schrikken he, hier at Frits ineens niet vanavond! Dierenarts gebeld en hem op haar advies medicatie gegeven die ik daarvoor in huis had. Nu is hij gelukkig weer de oude, een klein uurtje geleden begon hij weer te eten en nu gedraagt hij zich weer normaal. Het is handig om die spullen in huis te hebben, dat heeft me nu een hoop geld gescheeld aan een dierenartsbezoek en Frits ook een hoop stress! Maar natuurlijk wel altijd even bellen met de dierenarts voordat je zelf gaat dokteren. Beterschap voor je nijn, die is er vast weer heel snel bovenop net als de mijne :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff schrikken he, hier at Frits ineens niet vanavond! Dierenarts gebeld en hem op haar advies medicatie gegeven die ik daarvoor in huis had. Nu is hij gelukkig weer de oude, een klein uurtje geleden begon hij weer te eten en nu gedraagt hij zich weer normaal. Het is handig om die spullen in huis te hebben, dat heeft me nu een hoop geld gescheeld aan een dierenartsbezoek en Frits ook een hoop stress! Maar natuurlijk wel altijd even bellen met de dierenarts voordat je zelf gaat dokteren. Beterschap voor je nijn, die is er vast weer heel snel bovenop net als de mijne :)

Oefff.. dat is idd ook schrikken. Nou gelukkig dat het nu weer goed gaat met Frits:)

Dat is zeker handig als je de spullen al in huis had, ik schrok achteraf dan ook wel een beetje van de rekening:oh: Maar goed dat is het belangrijkste natuurlijk niet. Ik had geen spullen hiervoor in huis, omdat Stampertje nog nooit ziek is geweest ofzo (ze is nu bijna 2,5 jaar:mdr:)

Maar nu is het zeker wel handig om te hebben (en te houden natuurlijk). Als het dan ooit nog is nodig is heb ik het ook tenminste, scheelt ook weer een hoop geldt en stress.

Het gaat nu alweer een stuk beter met Stampertje. Vannacht bleek ze ineens zelf wat biks gegeten te hebben en vanmorgen was ze al een stuk meer zichzelf. Haar temperatuur was nog wel wat laag, maar ook dat gaat nu steeds beter.

Ze eet nu met regelmaat alweer een klein beetje zelf en ook keutelt ze een beetje. En verder is het een boos konijn omdat ik elke keer aankom met haar medicatie en vanmorgen met een beetje dwangvoer. Ze zat me boos aan te kijken en ze ging achterstevoren in de handdoek zitten zodat ik haar niet meer kon voeren enzo.. Typisch Stampertje dit:yes:

Nu hou ik haar nog goed in de gaten dat ze blijft eten en met haar temperatuur enzo, maar ik ben allang blij dat het alweer wat beter lijkt te gaan:biggrin:

Nogmaals bedankt voor alle reacties en adviezen en dergelijke:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .