Ga naar inhoud

2x verkeerde diagnose van DA en verkeerde behandeling! wat nu??


Popiedoooo

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal.

Ik wil even mijn ei kwijt.

Een tijdje terug heb ik een berichtje geplaatst over dat mijn Teddy konijnen Bo Gyi en Amber niet meer aten. Jullie hebben mij top geholpen en alles gaat nu goed! Sorry dat ik er zelf niet meer op gereageerd heb.

Maar wat ik graag met jullie wil delen is hoe het bij mijn dierenarts is gegaan en wil graag jullie mening hier over en eventueel waarschuwen.

In januari (ongeveer) was er bij dierenarts Pet Wellness Center in Nijmegen een gratis aanbieding om het gebit van je konijnen te laten bekijken. Hier heb ik gebruik van gemaakt en ben met mijn konijnen daar heen gegaan. Bleek: Waarschijnlijk al een lichte vorm van schuin groeiende tanden. Bij Bo Gyi niet heel erg, bij Amber al wat meer. Ik moest het goed in de gaten houden!

Na een tijdje aten ze wat minder, dus ben ik in april terug gegaan om het nog eens te laten bekijken. Bleek: Amber had wondjes op haar tong want haar tanden/haken staken er al een beetje in. Amber moest aan de pijnstillers en het liefst zo snel mogelijk geopereerd worden. Ook de tanden van Bo Gyi waren al flink schuiner. Thuis kreeg Amber ook een lekkend oog, wat volgens mij in contact staat met het gebitje.

Op 1 mei heb ik de konijnen terug gebracht en zouden ze onder narcose gaan om de tanden te slijpen. ’s Middags werd ik gebeld dat ze klaar waren: “De operatie was goed gegaan, de tanden waren perfect in orde! Keurig recht, dus ze hadden niet hoeven slijpen. Omdat ze nog wat klitten hadden hebben de konijnen een beauty behandeling gekregen en omdat ze dat zo leuk vonden.” En toen mocht ik even 104 euro betalen voor iets waar ik niet om had gevraagd.

Ik stond met mijn mond vol tanden: Kan dit? Mogen ze zomaar iets doen waar ik niet om vraag? Konijnen zijn nu in de rui ! Dat ze nu klitten hebben en haren los laten klopt! Ga ik dit betalen? Hoe ga ik hier mee om? Zo’n narcose is toch helemaal niet goed voor een konijn? Hoe kan het dan dat ze zo lang voor ‘niks’ onder narcose gebleven zijn? Amber heeft een week voor niks pijnstillers gehad?? HELP!

Toen ik ze ging ophalen, was alleen de assistent daar. Ik heb meteen gezegd dat ik het er niet mee eens was. Ze heeft me keurig netjes te woord gestaan en gezegd dat ze het zou overdragen aan de dierenartsen. De rekening hoefde ik nog niet te betalen.

De volgende dag werd ik gebeld door de desbetreffende dierenarts. Ze vertelde me dat ik waarschijnlijk de andere dierenarts verkeerd had begrepen en dat ze niet gezegd had dat de tanden al schuin waren (waarom stel je dan z.s.m. een operatie voor?!) Hierop heb ik gezegd dat ik haar dan waarschijnlijk verkeerd begrepen heb om het maar te sussen. Hierna volgde een verhaal over de beauty behandeling. Ik kam mijn konijnen iedere week (soms vaker) Ze zouden haarballen in hun buik hebben en daarom minder eten. Niet ernstig want ze kon ze niet voelen. Ik mocht ze geen brokken meer geven, maar alleen nog maar groenvoer en hooi zodat ze de haarballen kunnen uitpoepen. Mijn konijnen krijgen zeer gematigd groenvoer, dus hun darmen zijn daar niet goed aan gewend. Overal lees ik dat opeens veel groenvoer geven erg slecht is voor het konijn! Dus weer heb ik allerlei vragen of dit wel goed is? Ik snap er helemaal niks meer van. Uiteindelijk heb ik verteld dat ik daar boos over was, ik had hier toch niet om gevraagd? De beauty rekening hoef ik nu niet te betalen. Het ‘leuke’ is, is dat ze maar 10 minuten per konijn hebben gerekend voor de behandeling. Als ze het helemaal berekend hadden was ik op 500/600 euro uitgekomen! Hoe kan dat?!

De rekening heb ik nog steeds niet gekregen. Maar na 2 keer een verkeerde diagnose, onterecht pijnstilling toe dienen, een behandeling krijgen waar ik niet om heb gevraagd en met deze informatie? Wat zouden jullie doen? Andere dierenarts zoeken? Second opinion?

Ik hoop dat iemand dit verhaal helemaal heeft willen lezen en mij hierin heeft willen adviseren. Ik heb Pet Wellness Center in Nijmegen altijd erg goed gevonden… Maar hierna heb ik sterk mijn twijfels.

aangepast door Popiedoooo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees hier op het forum goede verhalen over Dierenkliniek Dukenburg (ik ken deze zelf niet hoor, maar die praktijk zie ik wel eens voorbij komen met goede verhalen) en Dukenburg is ook Nijmegen.

Zelf zou ik naar zo'n dierenarts niet meer terug gaan. Een dierenarts moet doen wat afgesproken is en niet uit zichzelf nog wat extra, alles in overleg met de eigenaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

popiedoooo, ik zat zelf pas geleden met eenzelfde twijfeling over de dierenarts. Bij mij speelt er wel wat anders waardoor ik twijfel maar door de fijne woorden van een aantal mensen hier op het forum heb ik ervoor gekozen naar een andere dierenarts over te stappen. Tegen mij werd gezegd door forumleden: Als je gevoel niet goed zit bij de ene dierenarts dan moet je daarnaar luisteren en een ander zoeken. Dus het enige wat ik je kan meegeven is dat als je het niet vertrouwt je naar een andere dierenarts kunt overstappen! Ik heb die keus ook gemaakt en ben er een stuk geruster op! succes in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees hier op het forum goede verhalen over Dierenkliniek Dukenburg (ik ken deze zelf niet hoor, maar die praktijk zie ik wel eens voorbij komen met goede verhalen) en Dukenburg is ook Nijmegen.

.

Zou ik zeker aanraden, ook qua prijs.

Je hebt daar de best kundige dierenartsen die je in de omgeving kunt hebben en zult zeker nooit teveel betalen.

Ik ben sowieso al geen fan van een dierenarts die praktijk houd bij een Pet's place, eerlijk gezegd.

Ik neem aan dat je het hebt over de Anna molen?

aangepast door Sharon uit Nijmegen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben sowieso al geen fan van een dierenarts die praktijk houd bij een Pet's place, eerlijk gezegd.

Ik neem aan dat je het hebt over de Anna molen?

Ja ik heb het inderdaad over die in de Anna Molen. Altijd erg goed gevoel bij gehad en best veel mensen ook hun kant opgestuurd omdat ik het zo goed vond. Wel duur inderdaad maar na dit gebeure ben ik het vertrouwen kwijt en wil ik ze daar liever ook niet meer onder behandeling hebben.

Kent iemand toevallig ook de dierenarts bij de Voorstadslaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga naar dierenkliniek Vossenhof, zij is echt heel kundig en kan ik je van harte aanbevelen, ze is wel duur. Anders in Beuningen, Tweestromenland. Merian Janssen is daar kkda, die zijn een stuk betaalbaarder.

Aan de voorstadslaan zit dierenkliniek Hees, daar ben ik alleen voor simpele dingen geweest, vond ze ook erg duur. Maar als je geen auto hebt en je woont aan de voorstadslaan wil ik best met je naar vossenhof rijden als het nodig is hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat nu goed met de nijntjes toch?

Ik zou ze niet onnodig stress bezorgen...

Al zou ik zeker wel een klacht in dienen en een andere dierenarts zoeken.

Tip trouwens voor eventuele haarballen,ik las zaterdag dat ciseral daarbij kan helpen(weet niet uit me hoofd welke site. Even zoeken op konijn verstopping). Heb het ook in huis, konijn at niet, paar keer ciseral gegeven en ze eet weer prima. Denk dat er wat dwarszat. Je kan het bij een dierenarts halen of online bestellen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het nu goed gaat zou ik ze inderdaad geen extra stress bezorgen, maar wel een klacht indienen, zoals Sonja zegt en de volgende keer naar een andere dierenarts.

Ik heb zelf altijd voor buikproblemen cisaral, metocloral en carprofen (pijnstiller) in huis. Helaas daarstraks weer eens moeten gebruiken. Frits at niet, telefonisch consult met de vossenhof en zelf medicatie toegediend en nu hupst hij gelukkig weer vrolijk rond. Scheelt toch een bende dierenartskosten en ook veel stress!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, daar ben ik de eerste keer met Frits geweest toen hij een gasbuik kreeg op zondagavond. Superaardige vrouw inderdaad en ze gaat heel grondig te werk. Met de kat van mijn zus zijn we ook eens bij haar geweest, ze zorgt echt dat ze alle opties bekeken heeft. De hoofdarts van Vossenhof vind ik erg zakelijk en niet per definitie heel erg aardig en warm, maar wel heel kundig, das toch het belangrijkste. Ze heeft me vanavond over de telefoon ook heel goed geholpen met het buikje van Frits. Maar wel elke keer een rib uit je lijf als je bij vossenhof geweest bent, daarom ga ik voor dingen die geen haast hebben naar tweestromenland. Meriam Jansen is daar heel erg kundig, maar het is daar altijd zo druk. Met een spoedgeval kun je moeilijk terecht, of op het spreekuur en daar ga ik echt niet zitten met een ziek konijn tussen de blaffende en jankende honden.. Maar voor dingen die even kunnen wachten maak ik daar een afspraak, consult kost daar maar 18.80 voor een konijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties!

Het gaat wel oke met ze, ze eten, drinken (weinig maar komt denk ik door alle groenvoer). Bo Gyi zit alleen wel veel op de zelfde plek in het buitenhokje. Net tijdens de regen ging hij wel naar binnen (was wel nat geworden) maar nu zit hij weer buiten op dat zelfde plekje... Gewoon zo laten? Hij at net ook nog wat brokjes uit mijn hand, dus niet de indruk dat hij pijn heeft of iets dergelijks...

Als ik hem naar binnen haal en weer even op mijn kamer zet, dan huppelt hij vrolijk rond.. (gister avond)

Ik heb ciseral besteld (thx voor de tip iedereen!)

Als het binnen is beginnen met toedienen? of toch nog even wachten... Ik vind het vervelend als ze dingen toe dien terwijl het misschien niet nodig is. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .