Ga naar inhoud

Bezorgd .. AUB help...


BambiexDiddle

Aanbevolen berichten

Heeejj ...

Kheb een probleemm ..

Ik heb mn konijnen even in de tuin gedaan maar ze hebben wat van die buksus ,, gegeten ,,, *even plaatje van google*$T2eC16V,!)cE9s4Ptn,yBRgK73pIW!~~60_84.JPG

ros0303.jpg

Zoiets hebben wij .. maar dan gewoon heel klein ennzo .. maar zo iets,.,,

Kan dit kwaad?

aangepast door BambiexDiddle
Link naar reactie
Delen op andere sites

ONMIDDELIJK DE DIERENARTS BELLEN!

Buxus is heel erg giftig en het kan nu ineens binnen een paar uur afgelopen zijn!

Buxus is geen flamingoplant of weet ik veel wat voor iets, niet te vergelijken.

Hier een soortgelijke vraag maar dan over Taxus, wat net zo giftig is. Kijk maar en trek je les: http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?61954-Hoe-giftig-is-taxus

Dus: 1 ding: DIERENARTS. NU.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ONMIDDELIJK DE DIERENARTS BELLEN!

Buxus is heel erg giftig en het kan nu ineens binnen een paar uur afgelopen zijn!

Buxus is geen flamingoplant of weet ik veel wat voor iets, niet te vergelijken.

Hier een soortgelijke vraag maar dan over Taxus, wat net zo giftig is. Kijk maar en trek je les: http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?61954-Hoe-giftig-is-taxus

Dus: 1 ding: DIERENARTS. NU.

OMG je hebt gelijk, ik heb hier een stukje gevonden over symptomen die maanden later nog kunnen optreden....maar wat zou de DA dan doen?

Giftige planten

Aronskelkfamilie: diefenbachia,aronskelken, slangewortel

Leliefamilie: hyacinten, lelies (alle soorten), tulpen, herfststijlloos, aspidistra (potplanten), aloe, lelietjes van dalen, salomonszegel, prei, asperge, bieslook (kan maag,-darmkrampen veroorzaken) uien en sjalotten.

Maagdenpalmfamilie: alle oleandersoorten (zeer giftig vaak dodelijk)

Nachtschadefamilie: rauwe aardappel, aardappelloof, tomatenplanten, bitterzoet, boksdoorn, doornappel, capsicum, petunia, tabaksplant, zwarte nachtschade, oranjeappelboompje (vaak dodelijk)

Narcissenfamilie: alle narcissoorten, sneeuwklokje, amaryllis, clivia, agave (maag-, en darmkrampen/ontstekingen, vaak dodelijk)Wolfsmelkfamillie: het melksap van alle soorten is giftig, soms dodelijk.

Kerstster, palmboompje, buxus, wonderboom met wonderbonen, gatenplanten, philondendron, (braken, diarree, bewusteloosheid, soms zelfs na weken of maanden.)

taxus: alle delen ook stam zeer giftig, dodelijk.

Losse bloemen of planten: anjers, azalea, laurier, rodondendron, berenklauw, blauwe regen, gouden regen, hortensia, vogellijm/maretak, monnikskap, naaldbomen, (zowel naalden als het water waar de naalden in drijven) nieskruid, primula, rabarber, ridderspoor, vingerhoedskruid, sierpeperplantje, jasmijn, kamperfoelie (braken, diarree, krampen, dodelijk)

http://www.konijnen.nl/voer/kruiden_giftig.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop van harte dat de topic starter niet volledig gerust gesteld was door dat eerste heel erg relativerende antwoord, en dat er als nog in spoed naar de DA gegaan is.

Buxus is ongelofelijk giftig, er zijn hier op het forum al doden mee gevallen als ik mij niet vergis. Ik herhaal de boodschap nog even uitdrukkelijk (op zijn vlaams): "grabbelt u dieren bij een en maakt da ge bij den dierenarts zijt".

Ik ga even heel hard duimen dat het goed komt, maar volg dit topic met een bang hartje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad heel snel na de dierenarts kleine aanvulling om aan te geven hoe gevaarlijk het is: taxus en buxus worden verwerkt in sommige chemokuren voor kankerpatienten, en dat maakt ook dat ze zich ongelooflijk ziek en beroerd voelen! Het is absoluut niet goed voor beestjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

OMG je hebt gelijk, ik heb hier een stukje gevonden over symptomen die maanden later nog kunnen optreden...

Had je beter eerst even kunnen doen voor je met je adviezen kwam hè. Ik heb er nog gelijk nadat ik dat bericht schreef een PB achteraan gestuurd omdat ik zag dat de TS al niet meer online was. Ik heb geen enkele manier om haar te bereiken nu terwijl het gewoon hartstikke dodelijk is wat het konijn gegeten heeft.

Ik maakte me er daarnet al boos om maar ik zeg er nu toch wat van omdat ik nog steeds boos ben na het even te laten bezinken. TS is offline gegaan nadat ze antwoord heeft gekregen in het vertrouwen dat ze goed advies heeft gekregen en vindt wellicht morgen haar konijn dood in het hok.

Sorry dat ik daar nu zo tegen jou over uitval maar ik zie het gewoon vaker hier de laatste tijd, mensen die van toeten noch blazen weten en maar wat roepen. Ik snap best dat als je wat jonger bent de consequenties van je acties moeilijker te overzien zijn, maar dit gaat gewoon ten koste van de konijnen en daarom kan ik me er boos over maken.

Natuurlijk komt het ook van 2 kanten, je had als konijnenbezitter moeten weten welke planten je konijn eet en welke giftig zijn, en je moet ook niet zo maar de eerste de beste die wat op internet zegt geloven. Dat is de keerzijde.

Maar hoe dan ook wil ik hiermee toch maar eens benadrukken dat mensen nadenken voor ze met adviezen komen. Als je iets niet weet is dat helemaal niet erg, je hoeft niet per sé iets te zeggen.

Ik duim heel erg hard voor een goede afloop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...... ik ben echt spraakloos .. ik lees het nu pas en ben doods bang .. ik dacht echt van 1e reactie dat het goed was ... enalles .. ik voel me superschuldig .... ik hat hier gekeken bij giftige planten maar daar staan buxus niet tussem ... ik heb echt de tranen in mn ogem ... kben 13 en dacht dat ik goed vood ze zorge en ze naar buiten te doen ... de konijnen zijn ook zo jong .. ik had ze nooit moeten nemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan nu ook een spoeddierenarts bellen, bellen dat is gratis. Dan moet je je eigen dierenarts bellen en dan krijg je een bandje met het nummer waar je de dierenarts nu op kan bellen.

Voel je niet te verdrietig of schuldig, die ongelukjes overkomen heel veel mensen en niemand zegt hier dat je een slecht baasje bent.

Hetzelfde geldt voor jou Lucadaan.

Het is allemaal niet met opzet dit natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je beter eerst even kunnen doen voor je met je adviezen kwam hè. Ik heb er nog gelijk nadat ik dat bericht schreef een PB achteraan gestuurd omdat ik zag dat de TS al niet meer online was. Ik heb geen enkele manier om haar te bereiken nu terwijl het gewoon hartstikke dodelijk is wat het konijn gegeten heeft.

Ik maakte me er daarnet al boos om maar ik zeg er nu toch wat van omdat ik nog steeds boos ben na het even te laten bezinken. TS is offline gegaan nadat ze antwoord heeft gekregen in het vertrouwen dat ze goed advies heeft gekregen en vindt wellicht morgen haar konijn dood in het hok.

Sorry dat ik daar nu zo tegen jou over uitval maar ik zie het gewoon vaker hier de laatste tijd, mensen die van toeten noch blazen weten en maar wat roepen. Ik snap best dat als je wat jonger bent de consequenties van je acties moeilijker te overzien zijn, maar dit gaat gewoon ten koste van de konijnen en daarom kan ik me er boos over maken.

Natuurlijk komt het ook van 2 kanten, je had als konijnenbezitter moeten weten welke planten je konijn eet en welke giftig zijn, en je moet ook niet zo maar de eerste de beste die wat op internet zegt geloven. Dat is de keerzijde.

Maar hoe dan ook wil ik hiermee toch maar eens benadrukken dat mensen nadenken voor ze met adviezen komen. Als je iets niet weet is dat helemaal niet erg, je hoeft niet per sé iets te zeggen.

Ik duim heel erg hard voor een goede afloop.

Ja die had ik wel zien aankomen...

Ik heb t ook de hele dag in de gaten gehouden of ze nog online kwam, helaas heb ik een fout advies gegeven maar zeker niet bewust. Want ik heb me van te voren wel ingelezen en op Google kwam ik t advies van veel hooi geven tegen.

Daarbij heb je t nu niet tegen een kind maar tegen een volwassene. Dus ik kan mijn acties prima overzien. En vind t echt heel vervelend. En dat is een understatement.

Bambiexdiddle, excuus en erg veel sterkte, hoe gaat t nu met je konijntje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde niet per sé tegen jou dat kinderen de consequenties van hun acties moeilijker kunnen overzien, dat was in het algemeen bedoeld omdat ik dit de laatste tijd op het forum meer lijk te zien. Ligt misschien aan mij, maar het was me al meer opgevallen.

Daarom komt het er nu misschien wat hard uit op het moment dat het weer gebeurt, en dan ben jij ineens de sjaak, dat is de reden waarom ik zei: Sorry dat ik daar nu zo tegen jou over uitval, en dan dat stukje wat meer in het algemeen bedoeld was.

Ik weet wel dat je niet bewust verkeerd advies geeft natuurlijk, daarom zeg ik ook, het is allemaal niet met opzet natuurlijk :)

En ja, BambieDiddle, ben je al even gaan kijken of alles nog goed is met ze? En hoe gaat het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

BambiexDiddle, misschien een heel klein lichtpuntje voor je in alle paniek; Taxus en Buxus zijn 2 heel verschillende, voor konijnen schadelijke planten/struiken, waarbij met name over de Taxus verschillende verhalen zijn over dodelijke afloop, zelfs bij mensen.

Ze worden in dit topic echter door elkaar genoemd en verwezen. Hopelijk is de Buxus iets minder schadelijk, ik hoop het echt voor je!

De dierenarts is hierbij inderdaad degene waar je moet zijn. Veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat weet ik wel en t is ook geen probleem, ik weet ook dat er hier een aantal kinderen actief zijn die misschien beter (nog)geen huisdier kunnen verzorgen.

Dus ik snap je reactie wel.

En t mag ook gewoon gezegt worden hoor, geen probleem.

Ik heb vandaag een belangrijke les geleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die had ik wel zien aankomen...

Ik heb t ook de hele dag in de gaten gehouden of ze nog online kwam, helaas heb ik een fout advies gegeven maar zeker niet bewust. Want ik heb me van te voren wel ingelezen en op Google kwam ik t advies van veel hooi geven tegen.

Daarbij heb je t nu niet tegen een kind maar tegen een volwassene. Dus ik kan mijn acties prima overzien. En vind t echt heel vervelend. En dat is een understatement.

Bambiexdiddle, excuus en erg veel sterkte, hoe gaat t nu met je konijntje?

Rond 21:00 nog goed .. maar ik lig nu al in bed .. maar ik weet dat die 1e reactie ook niet zo bedoeld enzo... maaar anders had ik de dierenarts eerder lunnen bellen.. ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Bammyflurry, ik loop nu ook hoopvol te zoeken naar verhalen over Buxus in vergelijking met Taxus, en dan lijkt het er wel een beetje op alsof taxus sneller tot de dood leidt dus ik hoop ook dat het zo is dat buxus minder giftig is!

Je kan morgen nog even de dierenarts bellen natuurlijk, maar ik denk dat als morgen nog alles in orde is het gewoon met een sisser afgelopen is, dat zou gewoon superfijn zijn natuurlijk :) Als er een vergiftiging is dan is het denk ik belangrijk om meteen actie te ondernemen. Als je konijntjes morgen nog in orde zijn dan zou ik alleen nog even voor de zekerheid navraag doen, maar ik denk niet dat een dierenarts dan nog veel doet omdat het dan niet meer nodig is. Maar toch even bellen voor de zekerheid kan nooit kwaad natuurlijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wekker stond op 6u, je bent ondertussen dus al gaan kijken veronderstel ik. Hoe gaat het met ze?

Ja het gaat volgens mij goed .. s ochtends zaten ze buiten en ze aten wel goed waren volgens mij gewoon vit.( van de ren snel huppenf naar boven waar het eten staat) Maar ik wil zometeen de dierenarts nog wel even bellen ... En kan ik verder nog wat voelen aan hun buikjes ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .