Ga naar inhoud

Onschuldige infectie of Syphilis?


Disney

Aanbevolen berichten

Mijn voedster trof ik zondag aan met een gezwollen anus, met korstjes eromheen.

Heb het schoongemaakt en word nu behandeld met antibiotica en na een paar dagen ziet het er iets beter uit maar nu weet ik nog niet hoe en waarom dit is ontstaan. Kan geen bijtwond zijn, en er zal toch een reden/aanleiding moeten zijn.

Iemand noemde Syphilis, zou eventueel kunnen maar die hebben ook een gezwollen, geïnfecteerde neus en mijn voedster heeft dit niet. Het is alleen daarbeneden. Dus zeker weten doe ik het niet.

En ik wil niet even een bezoekje bij de dierenarts als het niet zo blijkt te zijn, dan geneest het wel met antibiotica.

Is het wel Syphilis dan werkt AB kuur niet maar penicilline, dus dan word het wel DA.

Iemand die het herkent? Anders stuur ik de fotos als mail naar Wilhelminapark.

2nvgw2.jpg

rba33p.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voglens mij hoeft syfilis niet perse ook op de neus te zitten. Kan me wel konijnen herinneren die het alleen op hun geslacht hadden. (Of alleen op de neus.) Het ziet er in elk geval inderdaad niet uit als een bijtwond o.i.d.

Persoonlijk zou ik toch echt even langs de dierenarts gaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het er niet typisch uitzien als syfilis. Meestal zie je dan zweren/korsten. Het kan echter prima alleen op de geslachtsdelen zitten, zonder plekken op de snoet.

Ik snap niet dat je geen bezoekje aan een dierenarts wilt brengen. Dat zou ik wel doen, zeker aangezien je zelf niet weet wat het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .