Ga naar inhoud

wilgentak = minder hooi eten


asti

Aanbevolen berichten

Er groeien hier aardig wat wilgen in de buurt en de nijnen vinden het zooooo lekker. Ik heb alleen het idee dat ze door het eten van wilg wat minder hooi eten. Ze krijgen niet dagelijks verse takken, maar op de dagen dat ze het krijgen scheelt het toch wel wat.

Kan ik er van uit gaan dat wilg (met name de bast en kleine takjes die ze helemaal opeten) genoeg vezels enzo bevat dat het niet zo erg is dat ze dan wat minder hooi eten op die dag?

Biks geef ik iedere dag dezelfde hoeveelheid zo ongeveer, maar misschien moet ik op 'wilgdagen' wat minder geven in de hoop dat ze meer hooi eten? Of maak ik me weer druk om niks? :clown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier gaan ze ook los op wilgentakken. Ik geef ze nu elke dag een tak, als die op is hebben ze pech en krijgen ze de volgende dag pas weer een nieuwe, anders eten ze inderdaad bijna alleen nog die takken en niks anders meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier eten ze vaak ook minder, niet alleen minder hooi maar ook minder groenvoer, als ze wilg krijgen. Ik denk dat het deels komt door de extra vezels, maar ik hoor ook dat veel wilg slecht is voor de maag, dus als ze hier minder eten wanneer ze wilg krijgen, want ze eten niet àltijd minder als ze wilg krijgen, let ik erop dat ik de wilg verminder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .