Ga naar inhoud

amputatie bij vlaamse reus


moranya

Aanbevolen berichten

zondag heeft ons Marietje(vlaamse reus) haar poot gebroken. Maandag is ze binnengegaan bij de dierenarts en die stelde voor om een amputatie te doen. Het been in haar poot was volledig versplinterd. We hebben dan de amputatie maar laten uitvoeren. Ik ben haar deze ochtend bij de dierenarts gaan halen en ze zit nu in een bench. Daar moet ze ongeveer 10 dagen in blijven.

Ik merk dat ze echt heel moeilijk kan rechtzitten. Er ligt nu een grote handdoek in maar vanaf ze teveel beweegt durft die weg te glijden en dan zit ze op de harde ondergrond en heeft ze totaal geen grip meer. Heeft er iemand nog tips? We hebben ook nog melvin het mannetje (gecastreerd) en die is haar vandaag al eens komen begroeten. De afgelopen 2 dagen was hij dus kei eenzaam en heeft hij gewoon 2 dagen in een hoekje van de tuin ligge slapen. :( Ik hoop echt dat we de juiste beslissing gemaakt hebben. Operatie was ook mogelijk maar de slaagkans was zo klein en een hele lange revalidatie

index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=89353

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow, wat een gebeurtenis zeg! Dat is best heftig allemaal.

Je zou eens even aan Saf kunnen vragen, die heeft laatst hetzelfde gehad bij zijn konijn, ik denk dat dat ook een Vlaamse Reus is. Op de foto's zie je al dat hij iets van een dekbed of zo heeft liggen?

http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?63457-Ties-en-zijn-achterpootamputatie&highlight=

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke bedankt. Momenteel heeft ze veel problemen om haar evenwicht te vinden. Ik hoop echt dat we haar nog terug kunnen buitenlaten bij onze andere vlaamse reus. Voor de moment neem ik de andere soms even binnen zodat ze elkaar nog wat kunnen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar wat ik altijd begrepen heb, is dat ze daar wel even aan moeten wennen, maar dat ze binnenkort bijna net zo snel zijn als de rest.

Een dier past zich echt zeer goed aan aan zijn/haar handicap.

Hieronder is een filmpje van een konijn met 3 poten, misschien helpt dat wat in je vertrouwen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het duurde bij Ties eventjes voor hij zijn evenwicht goed gevonden had. Hij heeft nog steeds soms wat instabielere periodes maar red zich uitstekend. het ziet er soms wat zielig uit als hij probeert te rennen maar hij heeft er geen last van lijkt het. Hij is minder actief dan ervoor maar dat is logisch denk ik. Ik heb hem een tijdje op dekbedovertrekken gehad.

Je zult zien dat je vlaam het snel beter gaat doen. Ik heb de voedster en meteen bij gelaten omdat die heel rustig is. En Mijn vlaam gek werk alleen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het duurde bij Ties eventjes voor hij zijn evenwicht goed gevonden had. Hij heeft nog steeds soms wat instabielere periodes maar red zich uitstekend. het ziet er soms wat zielig uit als hij probeert te rennen maar hij heeft er geen last van lijkt het. Hij is minder actief dan ervoor maar dat is logisch denk ik. Ik heb hem een tijdje op dekbedovertrekken gehad.

Je zult zien dat je vlaam het snel beter gaat doen. Ik heb de voedster en meteen bij gelaten omdat die heel rustig is. En Mijn vlaam gek werk alleen

Ik heb er nu antislip mat onder gelegd. Onze andere vlaam heeft niet vele zin om binnen te blijven die gaat altijd terug aan de deur zitten. Vanaf wanneer begon je vlaam terug rond te lopen? En vanaf waneer heb jij hem terug buiten gelaten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel mij echt zo slecht. Vandaag kwam ik thuis van het werk en ze was kletsnat. Ze heeft een hele dag in haar strontjes en pipi gelegen. Haar andere poot gebruikt ze totaal niet meer. Ze eet ook veel minder goed. Ik twijfel zo hard of ik er wel goed aan gedaan heb.

Straks komt de dierenarts nog eens langs. Pfff :( Het doet zo pijn om haar zo te zien. En ik wil enkel doen wat het beste is voor haar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts denkt dat ze een paar nachten geleden te wild geweest is en waardoor ze nu een zwelling in haar ruggegraat heeft waardoor haar ander pootje nu tijdelijk verlamd zou kunnen zijn. Ondertussen is er al terug meer gevoel in haar pootje en kan ze haar stompje ook al gebruiken. Momenteel verblijft ze bij de dierenarts omdat we overdag gaan werken. Ze plast haar nog steeds onder dus ze moet regelmatig verschoond worden. We gaan haar wel elke dag bezoeken en in het weekend komt ze naar huis. maandag had ze wel heel veel vooruitgang gemaakt maar gisteren was het weer minder :( we blijven hopen. Haar eetlust zelf daar scheelt niks aan, tis en blijft een vretzakje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een verhaal zeg...kan me goed voorstellen dat je twijfelt aan je gemaakte keuze. Maar die heb je naar eer en geweten gemaakt op advies van je DA en zoals je hier op het forum ook al hebt gelezen kan het wel degelijk de beste keuze zijn voor je diertje en herstellen ze vaak heel goed. En herstel gaat helaas sowieso bijna altijd met vallen en opstaan (in dit geval dus ook letterlijk). Het is iig fijn dat ze nu tijdelijk bij de DA verblijft zodat zij het goed kunnen beoordelen en jij je niet de hele dag zorgen hoeft te maken of ze zichzelf niet bevuilt. Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop dat ze snel zal herstellen en jij straks zekerheid in je hart hebt over de keuze die je voor haar hebt gemaakt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas Marie is deze ochtend gestorven aan een abces. Ze was zondagavond terug naar de dierenarts vertrokken omdat ze minder at. Hij heeft haar gisterenavond proper gemaakt en zag dat ze een abces en heeft het proper gemaakt. helaas. zo onverwacht. Ze had terug gevoel in haar verlamde poot. Zo oneerlijk voor haar. Ze is dan nog eens helemaal alleen gestorven in een kooitje:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .