Ga naar inhoud

Irritant gedrag loopt de spuigaten uit


Ruthie

Aanbevolen berichten

Aaaargh, ben het even spuugzat!

2 weken geleden is Roxy gecastreerd/gesteriliseerd. Ze zat daarna afgesloten in de helft van de woonkamer bij de trap. Omdat er geen deur is bij de trap, hangt er een groot, zwaar gordijn zodat de warmte niet naar boven kan ontsnappen (en koude naar beneden). Ze kroop daar veel achter en heeft er ook al hele stukken uit gebeten (en waarschijnlijk ook wel stukken binnengespeeld). Ik dacht dat ze dit deed omdat ze haar verveelde en opgesloten voelde.

Sinds vrijdag zijn ze weer gekoppeld en mogen ze weer door het hele huis. Maar haar gedrag is er niet op verbeterd, in tegendeel. Ze blijft maar aan het gordijn knagen, graven en haren uittrekken van het langharig tapijt (en waarschijnlijk ook stukken binnenspelen), wc's continu verzetten (je kan al raden wat er met de inhoud gebeurt) en het rennetje aan de voordeur (we hebben geen hal dus staat er een rennetje aan de voordeur zodat ze niet weg kunnen als er iemand aan de deur staat) los te breken. Echt, niet normaal. Ze is gewoon een wilde furie en niet te stoppen.

Ze doet dit (houdt hout vast) enkel in de voormiddag. Als ik eens een boek aan het lezen ben of naar een serie zit te kijken, moet ik wel om de 5min stoppen om mij boos te maken op haar. En dan nog doet ze vrolijk verder (nadat ze eerst een hele reeks gegromd heeft en naar je handen uithaalt). Het was zelfs zo erg daarstraks dat ik me echt moest inhouden om haar geen mep te verkopen. Echt, ik was razend!

Waarom zou ze zo doen? Voorheen deed ze dit ook, maar toen was het maar even of hield ze op als je een paar keer "NEE" zei. Nu is het echt de HELE voormiddag. In de namiddag is ze rustig en 's avonds zou ze wel even durven maar ook niet zo lang, een minuutje of 5 ofzo.

Zou dit kunnen komen door de castratie? Echt, ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik ben het echt spuugzat!

Moest ze zichzelf er geen kwaad mee kunnen doen zou ik het minder erg vinden, maar ze krijgt gewoon zoveel stukken stof binnen door dit te doen. En het tapijt zal binnen een paar maanden kaal zijn als het zo door gaat.

Opsluiten in de ren is geen optie, dan straf ik Stitch er ook mee terwijl hij niets verkeerds doet. (ben al blij dat ze hem niet attaqueert)

Echt, ik ben radeloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat balen zeg.. Wat hebben ze aan speelgoed? Ze hebben vast heel veel, maar misschien kun je haar afleiden met iets dat ze heel erg cool vindt wat ze nu nog niet hebben, een grote zandbak ofzo, een grote wilgentak vers van de boom, ik noem maar wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn ze de laatste dagen ook een beetje baldadig.

Misschien door het warmere weer, voorjaar in het koppie?

De hormonen zijn nog niet uit het lijfje na 2 weken dat duurt wel een stukje langer dus misschien speelt het nog wat mee. Het lijkt me stug dat het door de castratie komt dat ze nu baldadig aan het worden is.

Ik zou dan toch voor kiezen om ze in der en te doen als deze ruimte genoeg heeft. Konijnen denken dan niet in straf krijgen, van ow ik mag dit niet dus ik word opgesloten. Dus Roxy zal het wel niet begrijpen, maar dit is ook geen doen lijkt me... En als je er niet altijd bij bent kan je ook niet consequent zijn in wat wel niet mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben speelgoed genoeg. Dozen, rolletjes, verse takken, tunnels, knuffels, rammelaars (speeltjes met balletje), ... Ik heb nog een bak gevuld met papiersnippers om in te graven maar daar kropen ze nooit in, enkel om hun behoefte te doen dusja :P. Ik weet echt niet wat ik nog meer kan geven :s. Vroeger kon in haar inderdaad afleiden met een verse wilgentak, maar ook dat lukt niet meer.

Ik hoop dat je gelijk hebt Aniek en dat het inderdaad door het weer is of de hormonen. Maar toch wel vreemd dat ze het enkel in de voormiddag doet toch?

Als ik ze in de ren opsluit dan kunnen ze niet meer samen spelen en kan Stitch niet aan het hooi en water. Ik wil ze gewoon niet weer apart steken. Maar hem ermee opsluiten vind ik ook niet leuk voor hem. Hij crosst hartstikke graag van de ene kant naar de andere kant van het huis en dan kan dat niet omdat zij zo'n gedrag vertoont. Lijkt mij gewoon niet eerlijk. Elke kans die hij daartoe heeft, wil ik heb dan ook aanbieden.

Eens de temperatuur goed is mag de verwarming uit en gaat het gordijn weg, dus dat is toch al iets. Maar ik wil echt niet dat tapijt wegdoen omdat mevrouw er niet vanaf kan blijven.

aangepast door Ruthie
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de voormiddag zijn ze hier ook het actiefst, de laatste week moet ik zeggen dat het hier ook wel vaak lijkt of ze een steekje los hebben, vanmorgen begon Frits ineens aan de bank te knagen! Een plantenspuit doet hier trouwens wonderen, ik hoef hem nu bijna nooit meer te gebruiken, ze snappen de boodschap wel als ze 2 keer een natte kop hebben gekregen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist ja, dacht ik vorige week ook nog aan. Helaas heb ik hier geen liggen, tenzij met product voor de ramen of febreze :P. Misschien dat ik mij eens ene aanschaf als ze echt niet ophoudt. Maar kan mij al goed inbeelden dat ze er geen zier aan heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, ik ben meestal in de voormiddag thuis en in de namiddag gaan werken. Dus in de namiddag moeten ze al in de ren als ik er niet ben. Ze weten dat ze vrij mogen als er iemand thuis is (en als we niet slapen). Ze zouden de hele tijd op de ren knagen dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je doen alsof je er niet bent, verstop je :he:

Nee, dat is natuurlijk niet handig...

Uhmm, wat lastig!

Kan je niet nieuw speelgoed neerleggen, echt iets nieuws?

Ik weet dat je heel veel hebt, maar dat is waarschijnlijk niet zo heel bijzonder meer...

Sorry, ik weet zo snel niet precies wat...

Hopelijk houdt het snel op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .