Ga naar inhoud

Wat raden jullie aan voor een EHBO koffer?


teddydwergx

Aanbevolen berichten

Ja ja, weer een nieuw Topic! Sorry, heb de laatste tijd over veel vragen. :$ :$

Ik weet dat er een EHBO koffer topic bestaat maar ik heb ook nog een andere vraag.

Wat raden jullie aan dat ik in huis moet hebben? Ik vindt het namelijk nogal lastig. :$

Ik ben 14 jaar, dus wil niet te gevaarlijk gaan dokteren. Ter informatie:

Heb 2 teddy dwerg konijnen van ongeveer 10 / 11 maanden. Heb bij een Dierenarts Praktijk soort van stage gelopen, dus weet wel aardig hoe ik moet dwangvoeren etc. Maar wat moet ik in huis hebben?

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het belangrijkste dwangvoeding, pijnstilling, darmstimulerende middelen (metocloral of cisaral) en spuitjes om dat toe te kunnen dienen. Verder kan prozyme erg handig zijn bij beginnende verstoppingen.

Wat voor Dwangvoeding? Ik las dat 1ste wortel hapje goed is? En die medicijnen krijg je die gewoon mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen wortelhapjes o.i.d. nemen, dat is heel handig als je onmiddellijk dwangvoer moet hebben maar niet naar de dierenarts kunt en wel naar de supermarkt, maar daar is nu natuurlijk geen sprake van. Gewoon een zakje Critical Care of Science Selective nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens zoeken op dit onderwerp, er zijn genoeg topics hierover waar je heel veel info uit kunt halen

Ja, dat weet ik heb ik ook al gezocht. Maar de meeste mensen die daar op gereageerd hebben zijn meestal volwassen en meer ervaren. Vandaar dat ik een apart topic maakte over wat ik in huis kan halen en geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen wortelhapjes o.i.d. nemen, dat is heel handig als je onmiddellijk dwangvoer moet hebben maar niet naar de dierenarts kunt en wel naar de supermarkt, maar daar is nu natuurlijk geen sprake van. Gewoon een zakje Critical Care of Science Selective nemen.

Oke, bedankt! Maakt het nog uit welke van de twee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus het probleem, ik heb de standaard dingen zoals nagel schaar, ice pod al op me lijstje staan.

Maar ik weet niet of het verstandig is als ik bijvoorbeeld Norit in huis heb & kan gebruiken.

Natuurlijk bel ik altijd eerst de DA en ga ik niet zelf voor dokter spelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op mijn lijstje nu dit staan:

Spuitjes (0,5 - 1 - 2 - 5 - 10 ml) Betadine, Thermometer, Snuggle Safe, Ice Pod, Prozyme, Metacam, Metocloral / Cisaral, Norit, Tekenpen, Vlooienkam, Kamile Thee, Rompertje, Digitale Weegschaal, Verband, Gaasjes, Watten en Plastic handschoentjes.

Ook zag ik Panacur nog bij sommige lijsten staan. Is dit ook nodig? En nog aanvullingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je denk ik ook je antwoord al. Je moet niet zelf gaan dokteren als je niet weet of en hoe je het kunt gebruiken. Dat doe ik ook niet hoor, ook al ben ik geen 14 dus dat maakt geen verschil.

Zonder overleg zal ik niks geven. Maar als ik van de DA iets mag geven, is het altijd fijn om in huis te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .